
El cotxe elèctric OPEL AMPERA-E: una nova forma de conduir
Mobilitat elèctrica per a tots: 520 km d’autonomia segons el NEDC [1]. Divertit de conduir: Acceleració d’un esportiu des d’aturat i en avançaments. Les millors connexions: Sistema multimèdia IntelliLink-e i Opel OnStar. Estarà disponible per a comandes amb un preu a partir de 39.950 € a Alemanya.
Amb l’Ampera-e i la seva autonomia de fins a 520 quilòmetres al Nou Cicle Europeu de Conducció (NEDC), Opel presenta el primer vehicle elèctric que permetrà a la majoria dels compradors de cotxes convertir-se a l’electromobilitat; una nova forma de conduir que obre el proper capítol en la història de l’automòbil. Per a gairebé el 90 per cent dels conductors que es mouen cada dia entre la llar i el treball, la bateria d’ió-liti de 60 kWh i el disseny orientat a l’eficiència de l’Ampera-i permeten conduir-com un automòbil convencional i connectar-lo després per carregar la bateria.
Opel està llançant primer el Ampera-e en els països que ja tenen algun tipus d’infraestructura VE o han mostrat la seva intenció de convertir-se en líders en el que a VI es refereix. L’Ampera-i ja està a la venda a Noruega, el mercat de vehicles elèctrics més madur d’Europa, i Alemanya, Holanda i Suïssa li seguiran aquest any. El VE, “dónes Elektroauto”, estarà disponible per a comandes amb un preu a partir de 39.950 € a Alemanya.
L’Opel Ampera-i redefineix la electromobilitat amb la seva autonomia elèctrica de més de 520 km (basada en NEDC): almenys 100 km d’autonomia addicional que el que ofereix el seu rival de segment més proper. Si bé el NEDC és important per comparar, en el món real influeixen en l’autonomia factors com les característiques de la calçada, les condicions meteorològiques, l’estil de conducció o la càrrega addicional. Per tant, Opel també realitza proves amb l’Ampera-i similars al perfil de velocitats definit en el cicle de conducció WLTP [2] (procediment de prova abreujat). Al WLTP, els resultats s’acosten més al comportament real de conducció. I l’Opel Ampera-i també dóna la talla aquí; basant-se en aquestes proves, els enginyers estimen que l’autonomia en cicle WLTP combinat és superior als 380 quilòmetres. Naturalment, en l’ús quotidià l’autonomia variarà i dependrà dels hàbits de conducció i factors externs. Per tant, el major obstacle per comprar vehicles elèctrics -la preocupació per l’autonomia- passa a ser cosa del passat; i malgrat el seu potencial futur i els avantatges mediambientals que ofereix la mobilitat elèctrica, l’Ampera-i ofereix l’acceleració d’un potent cotxe esportiu tradicional.
L’enfocament en l’eficiència i el rendiment queda patent en l’arquitectura intencionada de l’Ampera-e. Compacte per fora, l’Ampera-i té un interior més espaiós que l’Astra de major grandària. Amb l’habitacle situat a sobre del paquet de la bateria, que està muntat sota el sòl, els seients queden en posicions més altes i creen una “sensació de SUV” que és cada vegada més popular entre els nous compradors de cotxes.
“Conducció amb un sol pedal”: frenar amb l’accelerador
Però l’Ampera-i té encara més que oferir: el revolucionari cotxe elèctric permet circular de forma relaxada i pràcticament sense soroll a velocitat de creuer mentre es recarreguen les bateries a l’estar en moviment. Per a això, el conductor només ha d’aixecar una mica el peu de l’accelerador en la posició normal “Drive”. L’Ampera-i es recupera automàticament en retencions i recobra energia del motor elèctric, que funciona com a generador. L’efecte de fre motor s’incrementa quan el conductor selecciona la posició “Low”, augmentant així també la recuperació d’energia. A més, el conductor pot seleccionar la posició “Regen on Demand” per obtenir la màxima recuperació d’energia a través d’un comandament darrere del volant. El parell de retenció és tan alt en les maneres “Low” i “Regen on Demand” que no cal trepitjar el pedal del fre per aturar completament el vehicle en trànsit normal. D’aquesta manera, l’Ampera-i es pot controlar amb tota seguretat a través de l’accelerador (conducció amb un sol pedal). Òbviament el pedal de fre haurà d’utilitzar-se en cas d’emergència. No obstant això, les simulacions inicials amb el vehicle mostren que el conductor pot incrementar l’autonomia en fins a un 5% fent ús de la “conducció amb un sol pedal”, obtenint la màxima recuperació en tràfic urbà, comparat amb la conducció en mode “Drive “.
El parell màxim de 360 Nm és responsable de l’electritzant temperament del nou Opel. La potència del motor elèctric és de 204 CV / 150 kW. Les sortides dels semàfors i les entrades en autopista es troben entre les especialitats de l’Opel Ampera-e. El model compacte accelera de 0 a 50 km / h en només 3,2 segons, i recupera de 80 a 120 km / h en 4,5 segons, la qual cosa resulta especialment important en els avançaments (xifres preliminars). La velocitat màxima està limitada a 150 km / h per tal d’afavorir l’autonomia.