EL EMPENTA DELS QUILÒMETRE ZERO PUJA EL PREU MITJÀ DELS USATS UN 4,5% A 2017

EL EMPENTA DELS QUILÒMETRE ZERO PUJA EL PREU MITJÀ DELS USATS UN 4,5% A 2017

Si alguna cosa ha marcat aquest any el mercat d’ocasió ha estat el protagonisme dels usats més joves, que tripliquen en ritme de creixement als més antics. Aquesta pressió de la demanda ha fet que el preu mitjà dels vehicles de segona mà a Espanya tancament 2017 amb una pujada del 4,5%, situant-se en els 16.725 euros de mitjana, segons recull la plataforma en línia d’anuncis classificats AutoScout24 en el seu ‘ Observatori europeu de preus ‘.

Segons AutoScout24, l’estirada de les automatriculacions, que ja suposen més del 10% de les operacions en el mercat de nous, està permetent nodrir al mercat d’usats de quilòmetres zero en un moment en què aquests són molt demandats en els concessionaris. De fet, un de cada quatre usats venuts per professionals tenen menys d’un any.

Tanmateix, si fem una comparativa amb els principals mercats europeus, la qual dades mostren que Espanya és, juntament amb Itàlia, el país amb els usats més barats. De fet, presenta diferències que poden arribar fins als 4.000 euros si prenem com a referència als nostres veïns francesos o alemanys.

 

Per AutoScout24 la raó per a aquest desequilibri de preus es troba a la forta demanda de cotxes mileuristes del mercat d’ocasió espanyol, reflex d’un parc mòbil que, amb gairebé 12 anys de mitjana, és el més envellit d’Europa. De fet, tot i la força que estan prenent els usats joves encara no aconsegueixen eclipsar al cotxe de més de deu anys, que representa el 57% del mercat total.

Segons el director general d’AutoScout24 Espanya, Gerardo Cabanyes, “encara ens queda recorregut fins convertir-nos en un mercat d’ocasió madur, on el gruix de la demanda se situï en els cotxes més joves. Per això, és important posar en marxa plans d’incentiu al desballestament que permetin retirar de la circulació els cotxes més antics a canvi de la compra d’un de nou o usat de fins a tres o cinc anys “.