EL GOVERN HA DE PRESENTAR UN PLA INTEGRAL I REALISTA QUE rejoveneixi EL PARC DE VEHICLES

EL GOVERN HA DE PRESENTAR UN PLA INTEGRAL I REALISTA QUE rejoveneixi EL PARC DE VEHICLES

Elías Iglesias, president de Ancove, ressalta que la prioritat de el nou Govern pel que fa a el món de l’automòbil és recuperar la confiança dels compradors, aclarint els dubtes sobre de la convivència segura dels cotxes dièsel a la propera dècada. L’Associació Nacional de Comerciants de Vehicles recorda que els turismes dièsel acaparen el 61% de les vendes de l’mercat de segona mà.

L’Associació Nacional de Comerciants de Vehicles (Ancove) felicita el nou Govern i confia que afrontarà amb decisió, realisme i urgència la transformació de la mobilitat que la Societat espanyola està demandant. Una mobilitat que passa per una descarbonització progressiva, però ordenada per evitar que les vendes d’automòbils, indispensables per abordar aquesta descarbonització, es recuperin.

En aquest sentit, es congratula que la Mobilitat amb majúscules s’hagi inclòs en un ministeri propi, el de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana. Igualment, felicita el president de Govern per mantenir a Reis Maroto a el front de l’Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme. Maroto ha tingut una visió molt realista de com el sector ha d’afrontar la transició cap a aquest nova Mobilitat que, de fet, suposa un canvi revolucionari per al sector de l’automoció en el seu conjunt, tant en el vessant industrial, com en la comercial els interessos defensa Ancove.

No obstant això, l’Associació Nacional de Comerciants de Vehicles entén que el nou Executiu ha d’evitar els desacords interns que es van produir en el si de l’anterior Govern de Pedro Sánchez que van afectar de manera dramàtica a el sector de l’automòbil, especialment a el comerç: les matriculacions dels turismes van baixar l’any passat un 4,8%, un 12% en el canal de particulars, i en el cas dels vehicles d’ocasió les vendes de vehicles (turismes més comercials) van caure un 0,6% en contrast amb un creixement de l’ 6,6% el 2018.

“És imprescindible reprendre la confiança dels consumidors temorosos de el futur dels vehicles de combustió en els propers deu o quinze anys, el que ha detret les vendes en l’últim any. La necessitat de desballestar els vehicles més contaminants, els que passen de 10-15 anys, és imperiosa, i això només s’aconsegueix facilitant que els seus propietaris, generalment d’un poder adquisitiu modest, puguin accedir a cotxes de segona mà més moderns però més barats que les unitats noves. D’altra banda, en Ancove advoquem per una coordinació de l’Administració. En primer lloc, de el mateix Govern que pel que fa a l’automòbil ha de mantenir un missatge coherent per part de tots els ministres, i després, cal establir una norma comuna sobre mobilitat per a tots els àmbits de l’Administració, tant en les autonomies com a els municipis “, declara Elías Església, president de Ancove.

Per aquest motiu, Ancove sol·licita a Govern un pla de desballestament integral que inclogui mesures diverses, amb una base realista que fugi de posicions apriorístiques, i que ofereixi una continuïtat de diversos anys. Un pla que no es pot limitar a les ajudes a la compra de vehicles nous elèctrics, una cosa que segons l’opinió de Ancove és necessari, però no suficient si de veritat es pretén retirar de la circulació les unitats més velles.

En aquesta línia, Ancove proposa a el nou Executiu de coalició algunes mesures que, segons l’opinió de l’Associació, podrien ser eficaços:

Acabar amb la competència deslleial

Gairebé el 60% de les transaccions de vehicles de segona mà de l’any passat té el seu origen en els particulars, segons la DGT. Ancove defensa el dret de qualsevol propietari de vendre el seu cotxe, bé a un professional, bé a un altre particular. No obstant això, rebutja que sota l’aparença d’operacions entre particulars s’ocultin falsos professionals que es dediquen a comprar i vendre cotxes sense haver de complir amb les obligacions dels compravendes legalitzats: no paguen impostos, no mantenen un local obert ni contracten personal, no aporten la garantia mecànica als compradors que els obliga la Llei de Consum i en massa ocasions venen els cotxes sense complir amb la legalitat (amb embargaments, amb multes, sense haver passat la ITV, sense estar a l’corrent dels impostos o sense ser els seus legítims propietaris).

Aquests pseudo comerciants ocults a la llei, es concentren en els cotxes de més edat que els reporten un gran valor afegit, ja que compren barat però treballen amb marges superiors a el cent per cent en la majoria dels casos.