El gris deixa enrere la seva tradicional imatge de color insípid i s'imposa a la moda, la tecnologia i el disseny

El gris deixa enrere la seva tradicional imatge de color insípid i s’imposa a la moda, la tecnologia i el disseny

El gris està associat amb el cervell i l’intel·lecte, així com amb la recerca de la veritat, el coneixement i la saviesa.

En color de cabell o interiors de cotxe, el gris marca la tendència d’aquesta temporada.

Celebrities com Rihanna o Cara Delevingne tenyeixen el seu cabell de gris i el hashtag #GrannyHair ( “pèl d’àvia”) compta amb més de 250.000 publicacions a Instagram. La model Lyan Slater, de 63 anys i notori pèl gris, va fitxar a principis d’any per la prestigiosa agència de models Elite, llar d’il·lustres models com Cindy Crawford, Claudia Schiffer o Naomi Campbell.

El gris és també el color exterior de referència quan parlem de nous models de cotxes i és el més popular entre els compradors de vehicles Ford a Europa, superant aquest any al blanc, tradicional número u entre les preferències dels usuaris. Ford ofereix en l’actualitat vuit tonalitats diferents de gris a Europa, i ha comptat amb una paleta de més de 50 grisos a tot el món des de principis dels anys noranta.

“Hem identificat el gris com un ‘color tendència’, és a dir, una tonalitat que compta amb una vida útil més curta que altres colors desenvolupats a partir del color plata, el negre o el blanc, però estem sorpresos del popular que s’ha tornat “, assegura Julie Francis, gerent de Disseny de Colors i Materials de Ford. “El gris és un color per explorar que ofereix noves maneres de diferenciar-se”.

No només el desig de diferenciar-se dels altres marca la tendència. Segons l’experta en psicologia del color Karen Haller, els recents canvis polítics globals ens impulsen a triar el gris.

“Quan hi ha un cert nivell d’inseguretat i incertesa, com hem vist durant les eleccions als EUA o el Brexit, tendim a triar coses que ens fan sentir segurs, i això és pel que el color gris és tan popular”, afirma Haller. “Aquesta tendència ha quallat perquè també es tracta d’un color que es difumina, permetent que altres colors més vibrants acaparin l’atenció. Realment, depèn de la teva perspectiva. Per a mi, el món ja és prou gris, de manera que m’agrada envoltar-me de colors més alegres “.

Però el gris representa alguna cosa més que estil i comoditat. Aquest color també té connotacions més cerebrals, assegura Laurie Pressman, vicepresidenta de l’Institut Pantone.

“El gris és el color de l’intel·lecte. Parlem de la ‘matèria grisa’ del cervell i la ment i associem el gris amb la recerca de la veritat, el coneixement i la saviesa “.

Com que la demanda de noves tonalitats de gris es manté, Pantone ha afegit una àmplia gamma de tons de gris a la seva paleta de Moda, Llar i Interiors.