EL GRUP RENAULT PRESENTA EL SEU PROJECTE DE PLA DE REDUCCIÓ DE COSTOS FIXOS DE MÉS DE 2.000 MILIONS D'EUROS EN 3 ANYS

EL GRUP RENAULT PRESENTA EL SEU PROJECTE DE PLA DE REDUCCIÓ DE COSTOS FIXOS DE MÉS DE 2.000 MILIONS D’EUROS EN 3 ANYS

El projecte de el pla es basa en l’eficiència de les operacions dins de el Grup Renault: simplificant els processos, reduint la diversitat de components dins dels vehicles i ajustant les capacitats industrials.

D’acord amb el compromís adquirit en la presentació dels seus resultats anuals, el Grup Renault presenta avui el seu projecte de pla de transformació, l’objectiu és aconseguir un estalvi de més de 2.000 milions d’euros en 3 anys i assentar les bases per a una nova competitivitat .

Les dificultats trobades pel Grup, la gran crisi a la qual s’enfronta la indústria automobilística i les urgències vinculades a la transició ecològica, són tan imperatives que impulsen a la companyia a accelerar la seva transformació.

El projecte de el pla permetrà enfortir la resiliència de l’empresa a l’prioritzar la generació de flux de caixa, mentre es manté a client en el centre de les prioritats. Es basa en un enfocament més eficient de les activitats operacionals i una gestió rigorosa dels recursos.

A més, el projecte de pla tendeix a establir les bases d’un desenvolupament a llarg termini de el Grup Renault. A França, estarà organitzat al voltant de àrees de negoci estratègiques de futur: vehicles elèctrics, vehicles comercials, economia circular i innovació amb alt valor afegit.

Aquests importants centres regionals d’excel·lència, amb seu a França, constituiran el nucli de la reconquesta de Grup. En Flins i Guyancourt, el Grup reorganitzarà les seves activitats.

Si el Grup Renault planteja fer els ajustos necessaris d’efectius per permetre un retorn a un creixement rendible i sostenible, es compromet a aconseguir-ho a través d’un diàleg exemplar amb els interlocutors socials i les autoritats locals.

Aquest projecte d’ajust d’efectius es basarà en mesures de reconversió, mobilitat interna i sortides voluntàries. S’estendrà durant 3 anys i afectarà gairebé 4.600 llocs de treball a França, al que s’afegirà la reducció de més de 10.000 llocs de treball a la resta de món.

«Tinc confiança en les nostres fortaleses, en els nostres valors i en la direcció de l’empresa per aconseguir la transformació planificada i retornar al nostre Grup tot el seu valor mitjançant la implementació d’aquest pla. Els canvis projectats són fonamentals per garantir la sostenibilitat de l’empresa i el seu desenvolupament a llarg termini. De manera col·lectiva i amb el suport dels nostres socis de l’Aliança, serem capaços d’aconseguir els nostres objectius i fer que el Grup Renault sigui un actor important en la indústria automobilística en els propers anys. Som plenament conscients de la nostra responsabilitat i la transformació prevista només es pot dur a terme des del respecte de totes les parts interessades del nostre Grup i en el marc d’un diàleg social exemplar », ha declarat Jean-Dominique Senard, president de el Consell d’Administració de Renault.

«En un context d’incertesa i complexitat, aquest projecte és vital per garantir un rendiment sòlid i sostenible, amb la satisfacció dels nostres clients com a prioritat. Aprofitant les nostres nombroses fortaleses com el vehicle elèctric, els recursos i les tecnologies de el Grup Renault i de l’Aliança i reduint la complexitat de el desenvolupament i producció dels nostres vehicles, volem generar economies d’escala amb l’objectiu de restaurar la nostra rendibilitat global i assegurar el nostre desenvolupament a França ia escala internacional. Aquest projecte ens ha de permetre, a terme, mirar a el futur amb confiança “, ha afegit Clotilde Delbos, directora general interina de Renault.

El projecte inclou els següents elements principals:

Millora de l’eficiència i reducció de costos d’enginyeria, a l’beneficiar-se dels actius reforçats de l’Aliança per aproximadament 800 M €

o Racionalització el disseny i desenvolupament de vehicles: reducció de la diversitat de components, augment de l’estandardització, programes Leader – Follower dins de l’Aliança.

o Optimització de recursos: concentració de el desenvolupament de tecnologies estratègiques d’alt valor afegit en els centres d’enginyeria d’Ile-de-France; optimització de l’ús de centres de R + D fora de França i subcontractació; optimització dels mitjans de validació a través del major ús de recursos digitals.

Optimització de mitjans industrials per al voltant de 650 M €

o Acceleració de la transformació de les factories mitjançant la generalització de les eines de la Indústria 4.0.

o Millora de processos en nous projectes d’enginyeria: accelerar la digitalització i el «disseny de procés».

o Redimensionament de les capacitats industrials:

Capacitats mundials de producció revisades de 4 milions de vehicles el 2019 a 3,3 milions en 2024 (referència Harbour).
Ajust dels efectius de producció.
Suspensió dels plans per augmentar la capacitat prevista al Marroc i Romania, estudi de l’adaptació de les capacitats de producció de el Grup a Rússia, estudi de la racionalització de la fabricació de caixes de velocitats a nivell mundial.

A França, quatre hipòtesis de treball per optimitzar el sistema industrial seran objecte de consultes en profunditat amb totes les parts interessades i, en particular, els interlocutors socials i les autoritats locals:

Renault llança una consulta per estudiar, des de les fàbriques de Douai i Maubeuge, la creació d’un centre d’excel·lència optimitzat per a vehicles comercials elèctrics i lleugers al nord de França.
Reflexió oberta sobre la reconversió de la planta de Dieppe, a la fi de la producció de l’Alpine A110.
En Flins, la creació d’un ecosistema d’economia circular, inclosa la transferència d’activitats de Choisy-le-Roi.
Pel que fa a la Fosa de Bretanya, Renault llança una revisió estratègica.
Major eficiència de les funcions de suport per al voltant de 700 M €

o Optimització de despeses generals i de màrqueting: digitalització a el servei d’una optimització de les despeses de màrqueting, racionalització de l’organització i reducció de costos correlacionats amb les funcions suport.

Reorientació d’activitats per a una millor assignació de recursos.

Aquesta reorientació en el nucli d’activitat de el Grup mitjançant una evolució del seu perímetre es refereix en particular a:

o Una part de la xarxa de distribució d’RRG a Europa;

o La transferència de la participació de el Grup Renault a Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) a la Xina a Dongfeng Motor Corporation i el cessament de les activitats de vehicles particulars sota la marca Renault al mercat xinès.

Aquests projectes es presentaran als organismes representatius dels empleats de conformitat amb la normativa vigent.

El cost estimat per a la implementació d’aquest pla és d’uns 1.200 milions d’euros.