El Grup VW repeteix com a líder mundial de vendes, seguit per Toyota, que redueix lleugerament distàncies

El Grup VW repeteix com a líder mundial de vendes, seguit per Toyota, que redueix lleugerament distàncies

El consorci alemany va obtenir el 2019 un avantatge de 232.478 vehicles enfront del seu competidor més proper, Toyota, mentre que l’Aliança va baixar a la tercera posició.

Amb 10.974.600 unitats comercialitzades, fet que suposa un augment de l’1,3%, el Grup Volkswagen ha aconseguit posicionar-se, per quart any consecutiu, com el líder de vendes mundial. El consorci alemany s’ha col·locat, gràcies a un avantatge de 232.478 vehicles, per davant de Toyota, que ha registrat 10.742.122 (+ 1,4%).

D’aquesta manera, el tancament de l’exercici ha confirmat l’avançament de la japonesa a l’Aliança Renault-Nissan-Mitsubishi, que amb 10.155.912 vendes aconseguides (-5,59%), no ha estat capaç de mantenir el seu segon lloc.

Dins dels números de el Grup Volkswagen, destaca l’actuació de Seat, que amb un + 10,9%, ha estat la marca que més ha crescut, passant de les 517.600 unitats a les 574.100.

D’altra banda, VW Passenger Cars, amb 6.278.300 cotxes, ha experimentat un lleuger augment, de 0,5%, mentre que Skoda ha vist com les seves xifres disminuïen, a el passar 1.253.700 el 2018 a 1.242.800 el 2019 (-0,9%).

L’activitat a Europa, la regió en la qual el grup té més pes, ha finalitzat amb un auge de l’3,9% (4.552.800). Pel que fa a la resta de les zones d’operació, Volkswagen ha aconseguit millorar les seves xifres a Sud-amèrica (+ 3,2%, 608.600) però ha retrocedit a Amèrica del Nord (-0,5%, 951.500) i Àsia-Pacífic (-0,4 %, 4.530.100).

Dins d’aquesta última àrea, les vendes a la Xina han pujat un 0,6%, fins als 4.233.600 vehicles, tot i la caiguda generalitzada de mercat, d’un 8,2%.

Pel que fa a Toyota, les vendes d’aquesta marca i Lexus ha aconseguit un + 4,6% al Vell Continent (1.051.550); un fet que l’empresa atribueix a l’èxit d’híbrids com el nou RAV4, el Corolla Sport i el Corolla Touring.

També han estat favorables els resultats d’Àsia (+ 4%, 2.970.289), encara que en Amèrica de Nord i de Sud s’ha produït un descens de, respectivament, el 1,5% i el 7,7% (2.757.160 i 407.151).

L’Aliança, a la tercera posició

Dins les firmes de l’Aliança, tant Renault com Nissan han presentat descensos en les seves vendes, el que ha fet que el consorci retrocedís fins al tercer lloc mundial.

La marca de l’rombe ha tancat amb 3.753.723 vehicles, un 3,48% menys en comparació amb 2018; a la japonesa, el retrocés ha estat més marcat, d’un 8,45% (5.176.189).

L’única que ha guanyat ha estat Mitsubishi, que ha guanyat 7.103 unitats comercialitzades respecte a l’any anterior, fins a quedar-se a les 1.226.000 (+ 0,58%).