EL HYUNDAI NEXE BAT PER SEGONA VEGADA EL RÈCORD MUNDIAL DE DISTÀNCIA

EL HYUNDAI NEXE BAT PER SEGONA VEGADA EL RÈCORD MUNDIAL DE DISTÀNCIA

Un Hyundai NEXE conduït per un equip de Hyundai Austràlia ha batut el rècord mundial de la major distància recorreguda per un vehicle impulsat per hidrogen amb un sol dipòsit. El viatge de 887,5 km, rècord mundial de zero emissions, des de Melbourne fins Broken Hill, mostra l’immens potencial de l’hidrogen com a font de combustible net i subratlla el lideratge tècnic de Hyundai en aquest camp.

L’anterior rècord mundial també el tenia un Hyundai NEXE: el 2019, el fundador de Solar Impulse, Bertrand Piccard, va recórrer 778 km sense repostar al seu pas per França. El NEXE té una autonomia oficial de 666 km (protocol WLTP) amb un temps de repostatge de tres a cinc minuts.
Un equip australià amb un Hyundai NEXE ha batut el rècord mundial de la major distància recorreguda amb un vehicle impulsat per hidrogen amb un sol dipòsit.

El pilot australià de ral·lis de Hyundai Brendan Reeves va conduir el NEXE per aconseguir el rècord, sortint des dels camps de Essendon a Melbourne. Després 807 km de conducció eficient, Reeves va arribar a Broken Hill amb molta autonomia encara disponible.

El viatge va continuar fins Silverton, una ciutat de l’interior als afores de Broken Hill, més coneguda per ser l’escenari de la pel·lícula d’acció postapocalíptica dels anys 80 Mad Max 2 (també coneguda com »The Road Warrior ‘»), i el cotxe va recórrer uns 60 km més abans que el dipòsit d’hidrogen de l’NEXE s’esgotés a la carretera de Wilangee, passada l’estació de Eldee.

La distància total recorreguda va ser de 887,5 km, segons el propi ordinador de bord de l’NEXE, superant l’anterior rècord mundial de 778 km establert per l’aeronauta francès Bertrand Piccard, també a l’volant d’un NEXE, en el seu viatge a través d’ França des Sarreguemines a Le Bourget.

Un representant de la RACV va estar present per segellar el dipòsit de l’NEXE a l’començament de el viatge, i un representant de la NR- MA va confirmar la validesa de el segell de l’dipòsit a la fin.

La distància mesura per una unitat de GPS aïllada a bord de l’NEXE va registrar 903,4 km, mentre que la distància de Google Maps mostrar 905 km recorreguts. No obstant això, a efectes de la prova, el propi ordinador de bord de l’NEXE s’utilitza com a registrador oficial de la distància.

«Sent pilot de ral·lis, sempre he volgut aconseguir un rècord mundial, però mai podria haver imaginat que es produiria d’aquesta manera», va dir el pilot de l’NEXE, Brendan Reeves.

«Quan vam sortir de Essendon Fields a primera hora del matí, el NEXE em va resultar immediatament familiar i fàcil de conduir: els controls són intuïtius i fàcils d’usar, la posició de conducció excel·lent i els seients molt còmodes.” «El NEXE és perfecte a la carretera, amb la seva gran autonomia, el seu interior còmode i sofisticat, així com el sistema de propulsió elèctrica de pila de combustible, suau i molt silenciós«, va explicar.

«Anava comprovant constantment la lectura d’eficiència de l’Annex per a maximitzar la distància que aconseguia per quilo d’hidrogen. Vaig descobrir que utilitzant tècniques de conducció de ral • lis, com mirar el més lluny possible a la carretera, així com consells que he après del meu pare per conduir un camió de forma eficient en llargues distàncies, és realment possible anar molt més enllà de l’autonomia oficial de l’NEXE ».

El viatge va durar 13 hores i sis minuts a una velocitat mitjana de 66,9 km / h (vegeu l’enllaç a la fitxa tècnica). L’avís de baix nivell de combustible d’el NEXE es va encendre per primera vegada als 686 km, amb més de 200 km d’autonomia des d’aquest punt. La llum de combustible va començar a parpellejar als 796 km, amb 90 km d’autonomia real restant.

Durant el viatge, el NEXE va consumir un total de 6,27 kg d’hidrogen, a raó de 0,706 kg / 100 km. Va purificar 449.100 litres d’aire durant el viatge, prou perquè 33 adults respirin en un dia, ja que el seu tub d’escapament de plàstic només va emetre aigua en forma de vapor i gotes durant tot el trajecte. No va emetre res de CO2, mentre que un vehicle estàndard amb motor de combustió interna hauria emès uns 126 kg de CO2 a la mateixa distància.