EL MERCAT EUROPEU D'AUTOMÒBILS NOUS VA REGISTRAR UN CREIXEMENT RÈCORD EN AGOST, IMPULSAT PELS AUTOMÒBILS DE GASOLINA I ELS EVS FABRICATS A LA XINA

EL MERCAT EUROPEU D’AUTOMÒBILS NOUS VA REGISTRAR UN CREIXEMENT RÈCORD EN AGOST, IMPULSAT PELS AUTOMÒBILS DE GASOLINA I ELS EVS FABRICATS A LA XINA

El mercat global va créixer per primera vegada el 2022, un 3,5% més. Els automòbils de gasolina van guanyar quota de mercat mentre que el creixement dels vehicles elèctrics es va desaccelerar.

Després d’un període sostingut de declivi, les matriculacions europees de vehicles nous van augmentar a l’agost. Segons les dades de JATO Dynamics per a 27 mercats europeus, el volum va augmentar un 3,5% en comparació amb l’agost del 2021 a 739.037 unitats. Tot i el seu creixement, el volum total des de començament d’any continua disminuint, caient un 12% fins a les 7.143,46 unitats.

Dels 27 mercats europeus, només 6 van registrar un descens durant l’agost, amb els 5 grans d’Europa (Alemanya, França, Espanya, Itàlia, Regne Unit), entre els quals van experimentar creixement durant el mes. Felipe Muñoz, Analista Global de JATO Dynamics, va comentar: “La situació continua sent força complexa. Tot i que la indústria està aprenent lentament com bregar amb l’escassetat de components i peces, els consumidors encara s’enfronten a llargues llistes d’espera per a nous vehicles i molts estan obligats a canviar el mercat de segona mà”.

ELS SUV I EL SEGMENT B IMPULSEN EL CREIXEMENT
El mes passat els SUV van representar gairebé el 48% del total de matriculacions de vehicles nous. Liderant el camí els segments C-SUV i B-SUV van obtenir una quota de mercat del 18,9% i el 18,3%, davant del Segment B (hatchback i sedan) amb un 17,9%. Volkswagen Group va liderar el segment suv, representant el 28% en aquesta categoria i superant la seva participació al mercat general amb un 26,5%. El fabricant alemany va experimentar un augment del volum del 16%, gràcies en gran part al Volkswagen T-Roc, el vehicle més venut d’Europa a l’agost, recolzat pels bons resultats del Tiguan, ID.4 i Taigo.

Stellantis va seguir Volkswagen Group al segment SUV, però va perdre tracció amb una caiguda del 9% en volum. Les matriculacions van caure per al Peugeot 3008 (-39%), Opel/Vauxhall Grandland (-29%), Citroën C5 Aircross (-16%), i els Jeep Renegade i Compass (-42% i -53% respectivament). Tot i això, el positiu exercici del Peugeot 2008 (+27%), Opel/Vauxhall Mokka (+25%) i Opel/Vauxhall Crossland (+21%) va assegurar la segona posició de Stellantis al mercat SUV.

Per contra, va ser Stellantis qui va liderar el mercat al segment B amb una participació del 32% a causa de l’èxit continu del Peugeot 208, el segon vehicle més venut d’Europa el mes passat, i el més popular des del gener.

BEVS FABRICATS A LA XINA EN AUGMENT
Tot i el creixement general del mercat a l’agost, els vehicles elèctrics (BEV i PHEV) van perdre impuls. Mentre que les matriculacions de vehicles de gasolina van augmentar un 6% fins a 422.659 unitats, el volum de matriculacions de vehicles electrificats va augmentar només un 3,2% fins a 157.075 unitats. El volum de vehicles elèctrics industrials (BEV) va augmentar en un 11%, cosa que representa el 61% de la demanda total de vehicles elèctrics. Curiosament, el 20% de tots els BEV registrats a l’agost es van fabricar a la Xina, segon país d’origen més popular, després d’Alemanya amb el 28%. El mes passat, els registres de BEV fabricats a la Xina es van disparar un 78% quan es van registrar fins a l’agost del 2021, mentre que els produïts a Europa van augmentar només un 17%.

Muñoz va afegir: “El ràpid creixement dels vehicles elèctrics fabricats a la Xina a Europa és un indicador primerenc de com, tard o d’hora, jugaran un paper clau al mercat global”. En particular, la majoria dels automòbils fabricats a la Xina no van ser produïts per OEM xinesos. Gairebé la meitat dels fabricats a Xina van ser fabricats per Tesla, mentre que el Dacia Spring i diversos models MG també van contribuir al total. A l’agost, aproximadament el 18% dels vehicles elèctrics fabricats a la Xina i registrats a Europa es van vendre sota una marca xinesa.

EL VOLKSWAGEN T-ROC TORNA A LIDERAR
El Volkswagen T-Roc va liderar la classificació general per model per segon mes consecutiu, registrant gairebé 16.000 unitats a l’agost, un augment del 43%. Gràcies a aquests resultats, el T-Roc va superar el VW Golf al rànquing de l’any fins avui i va assegurar la seva posició com el SUV més popular d’Europa.

Entre els models amb un gran exercici a l’agost hi ha el Peugeot 208, citroën C3 i Opel/Vauxhall Corsa. Les matriculacions de Kia Sportage i Ford Kuga van augmentar un 63% i un 59%, respectivament, mentre que les matriculacions del Tesla Model I gairebé es van duplicar, convertint-lo al BEV més venut a l’agost. Peugeot va vendre 6.275 unitats del 308, un augment significatiu de les 1.980 unitats registrades a l’agost del 2021.

Entre els darrers llançaments, Volkswagen va registar més de 5.400 unitats del Taigo, mentre que el Dacia Jogger va registrar una mica més de 5.000 unitats. Les matriculacions del Cupra Born van sumar 2.838 unitats, mentre que les matriculacions del Kia EV6 van totalitzar 2.227 unitats.