EL MERCEDES-BENZ EQC REALITZA LES PROVES D'ESTIU A ESPANYA

EL MERCEDES-BENZ EQC REALITZA LES PROVES D’ESTIU A ESPANYA

Espanya és l’última etapa del Mercedes-Benz EQC en el seu camí per arribar a la maduresa de la producció en sèrie. Part de les proves d’aquest vehicle en temperatures elevades tenen lloc a la Península Ibèrica, i no hi ha cap possibilitat per relaxar-se.

Després de les reeixides proves d’hivern, es requereix que l’EQC completi un extens programa de proves en la calor ardent de l’estiu, amb temperatures de fins a 50 ° centígrads. Es presta especial atenció als aspectes que són molt exigents per als cotxes elèctrics, és a dir, l’aire condicionat i la recàrrega; així com la refrigeració de la bateria, el sistema de propulsió i les unitats de control en condicions de calor extrema. Els criteris clàssics, com la dinàmica de conducció i el confort de marxa, també s’avaluen en proves addicionals i rigoroses.

“Amb la recta final a la vista, ara podem completar un altre programa de proves extremadament exigent amb els nostres vehicles previs a la producció”, declara Michael Kelz, Enginyer Cap del EQC. “Després de completar amb èxit les proves de resistència a l’hivern, a menys 35 graus centígrads, confiem que les proves de calor confirmaran que complim el pla d’inici de la producció en sèrie”.

El desafiament número u és la calor seca. Perquè mentre la bateria d’un automòbil elèctric “simplement” perd potència en el fred, l’exposició a una calor excessiva comporta un risc de danys a la bateria. La gestió òptima d’aquestes característiques físiques és l’objectiu de les proves extremes que es realitzen a Espanya. Un dels principals focus d’atenció es troba al circuit de refrigeració de la bateria. Per exemple: com fa front als requisits d’alta potència ?, com respon una bateria carregada gairebé al complet a una càrrega addicional ?, quina influència té la calor a l’autonomia del vehicle? Les proves de drenatge de la bateria, és a dir, les proves en les que es descarrega completament d’energia, també formen part d’aquest programa d’avaluació.

Un altre aspecte és la refrigeració de l’aire de l’interior del vehicle, tant durant un viatge com abans d’aquest, ja que la preclimatización és un factor important per al confort dels usuaris. Aquí és quan es responen preguntes com ara “¿és el temps indicat suficient per a la preclimatización?” I “¿és correcta l’autonomia calculada quan es té en compte la temperatura interior?”. A més, la sonoritat dels components individuals, com el compressor de l’aire condicionat, és específicament examinada a temperatures elevades.

El pols fina també és un desafiament particular en les proves a Espanya, ja que els tècnics volen saber on i sobre quins components es pot dipositar i si el treball de segellat funciona a la pràctica.

Diferents països presenten diferents circumstàncies, un tòpic que juga un paper molt important en el programa de proves de Mercedes-Benz. La pregunta clau és: ¿està assegurada l’operativitat internacional de cada sistema individual? Posem alguns exemples: ¿es reconeixen els senyals de trànsit de diferents dissenys ?, es reconeixen de forma fiable els diferents peatges ?, la càmera dels sistemes d’assistència detecta correctament els límits de velocitat? Totes aquestes preguntes també són examinades pels desenvolupadors durant les seves ocupades setmanes de proves a Espanya.

L’exigent programa de proves a Mercedes-Benz
La validació sistemàtica de vehicles complets es troba entre les mesures exhaustives del procés de desenvolupament de cada sèrie de models de Mercedes-Benz. Això ens serveix per verificar els més alts estàndards de qualitat.

Abans que un nou producte entri en producció, el vehicle complet ha d’assolir el nivell de maduresa establert per Mercedes-Benz, i aquest procés es porta a terme en diverses etapes. El primer pas és el disseny preliminar digital i la simulació. Després es validen certs components individuals, ja sigui en dinamòmetres, com en vehicles de proves. Així es prova i valida, per exemple, la durabilitat d’una connexió del tren motriu o de peces individuals dels eixos de la suspensió.

Proves: absolutament essencials abans del llançament d’un nou vehicle
Totalment digital. Les proves digitals cobreixen totes les àrees clau del desenvolupament del vehicle: des de la simulació i verificació de la seva construcció, impactes, aerodinàmica, conducció i manejabilitat, NVH (soroll, vibració i rigidesa, per les sigles en anglès) i proves de pes, fins les de consum de combustible i autonomia operativa.
Des de la pantalla de l’ordinador fins al dinamòmetre i la carretera. Tot i tots els avantatges de les proves digitals en termes de velocitat, disponibilitat de dades i eficiència, cap vehicle entra en producció en sèrie sense un extens cicle de proves en el món real. L’atenció se centra en la durabilitat dels components a llarg termini com, per exemple, la dels principals acoblaments, que es prova en un dinamòmetre; a més de les proves funcionals del vehicle complet sota diferents condicions climàtiques, que es desenvolupen a la carretera.