EL MINI ELECTRIC Pacesetter INSPIRAT EN EL JCW, SERÀ EL PRIMER MINI ELÈCTRIC SAFETY CAR DE LA FÓRMULA e DE LA FIA

EL MINI ELECTRIC Pacesetter INSPIRAT EN EL JCW, SERÀ EL PRIMER MINI ELÈCTRIC SAFETY CAR DE LA FÓRMULA e DE LA FIA

El MINI Electric Pacesetter, inspirat en el JCW, és el nou Safety car de la sèrie de carreres de el Campionat Mundial de Fórmula e de l’ABB FIA. Com a tal, connecta el futur electrificat de la marca amb l’àmplia història de les carreres de John Cooper Works. El cotxe va ser creat a partir de el nou MINI Cooper ES com a part d’una col·laboració sense precedents entre MINI Design, BMW Motorsport, la Formula e (FIA).

La propulsió elèctrica s’uneix a l’John Cooper Works.

«Ja hem demostrat el bé que combinen la diversió a l’volant i la mobilitat elèctrica amb la MINI Elèctric», diu Bernd Körber, director de MINI. «No obstant això, el MINI Electric Pacesetter, inspirat en el JCW, va un pas més enllà i combina el caràcter i el rendiment de la marca John Cooper Works amb la mobilitat elèctrica. Aquesta versió extrema de l’MINI Elèctric s’ha desenvolupat com a cotxe de seguretat per a la Fórmula e, pel que clarament no està pensat per al seu ús en carreteres públiques. Però revela una de les adreces que podríem prendre amb l’electrificació de la marca JCW. Per a mi, el missatge és clar: l’electrificació i John Cooper Works encaixen bé ».

Dinamisme a l’màxim: el disseny exterior.

L’exterior de l’MINI Electric Pacesetter, inspirat en el JCW, ha estat concebut per a la vida a la pista i representa la interpretació més dinàmica fins ara d’un MINI amb motor totalment elèctric. «El disseny és una emocionant simbiosi de precisió tècnica i emoció», explica Oliver Heilmer, Cap de Disseny de MINI. «Aquí, la funció dicta la forma, i molts elements de disseny han estat modelats per consideracions tècniques. Per exemple, treballem estretament amb els nostres col·legues de BMW Motorsport per desenvolupar la forma dels passos de roda i els faldons davanters i del darrere, i el programa d’optimització dels mateixos va incloure mesures d’estalvi de pes. Aquest llenguatge de disseny, visualment impactant i tècnicament precís, confereix a l’cotxe una gran sensació de compromís emocional i emoció ».

A la part davantera de l’cotxe, les icones clàssiques de MINI, com els fars circulars i la graella hexagonal de l’radiador, creen la cara familiar i fàcilment recognoscible de MINI. A el mateix temps, els elements característics de John Cooper Works, com els passos de roda adaptats a l’ample de via de l’cotxe i el profund faldó davanter amb divisors addicionals a l’esquerra i a la dreta, realcen l’aspecte esportiu de l’frontal. La «reixa de l’radiador», que no es veu, i el logotip de MINI Electric assenyalen el «cor» elèctric de l’Safety Car. Atès que pràcticament no cal refrigerar el sistema de propulsió a través de la zona superior de la graella, el frontal està pràcticament tancat per afavorir l’aerodinàmica. Les úniques excepcions són la zona de sota de la graella i les cridaneres obertures, gairebé quadrades, per a la refrigeració dels frens. Els llums intermitents blanques de l’Safety Car s’integren harmoniosament al capó. Les característiques franges de el capó de MINI s’estenen pel sostre fins a la part posterior.

Ara es mostren els gens de competició de MINI: els flancs.

El MINI Electric Pacesetter, inspirat en el JCW, també té un aspecte extremadament dinàmic des del lateral. La interacció dels faldons geomètricament accentuats (amb vores aerodinàmics curosament col·locats) i els faldons laterals esportius donen a l’cotxe l’aparença d’estar avançant fins i tot abans de girar una roda. Juntament amb les llantes de major diàmetre, que gairebé omplen els passos de roda, aquests elements reforcen la tradicional «postura sobre les rodes» de MINI. Els faldons i els alerons s’han fabricat -o, més exactament, s’han imprès en 3D amb fibra de carboni reciclada- a Oxford. Les línies i superfícies grogues dels elements aerodinàmics (per exemple, les aletes, els faldons i l’aleró posterior) són una picada d’ullet a l’optimització de l’flux d’aire que es porta a terme en aquestes zones i afegeixen un toc visual als deflectors de aire ia les vores aerodinàmics. Les lleugeres llandes forjades de 18 polzades en disseny bicolor negre-neó / taronja aporten una important profunditat visual i una major complexitat als elements de quatre radis de l’MINI John Cooper Works GP.

Els respectius mons cromàtics de la marca MINI Electric i John Cooper Works es fonen aquí en una sola declaració. El color principal de la carrosseria és un platejat mat que s’estén més enllà de el punt central de l’cotxe. Un revestiment d’alta lluentor amb una gradació de color en dues etapes -des Highspeed Orange fins Curbside Xarxa met. – cobreix la resta de la carrosseria fins a la part posterior. El contrast entre les superfícies mat i brillants aporta una suavitat addicional a la silueta, mentre que les clares línies de es

ració diagonal entre els diferents colors injecten un major dinamisme. En els flancs, un patró inspirat en la bandera de quadres comparteix l’escenari amb un gran logotip de MINI Electric, que també es troba a la graella de l’radiador, al sostre ia la part del darrere. El disseny de l’Safety Car també inclou gràfics específics de l’reglament i dels patrocinadors, que afegeixen més intensitat visual a l’caràcter de competició de l’cotxe.

Àmplia i cridanera: la part posterior.

La part posterior en negre i Curbside Xarxa met. utilitza superfícies accentuades en groc per ampliar el cridaner llenguatge de el disseny de l’frontal i els flancs, i constitueix una declaració extremadament moderna i dinàmica. El prominent aleró posterior muntat al sostre, amb flux d’aire i línies d’accent grogues, també integra la unitat de llums de senyalització i va ser imprès en 3D a Oxford. Els passos de roda eixamplats accentuen l’amplada de les vies de l’cotxe i fan una transició perfecta cap al pronunciat faldó del darrere. El faldó del darrere té retallades al voltant de les rodes, el que permet veure els pneumàtics de competició de major adherència. Entre les rodes es troba un difusor sense adorns. Quan es veu el cotxe des d’aquest angle, els accents en Yellow Enigmatic i l’absència de sortides d’escapament l’identifiquen com un cotxe impulsat per un sistema elèctric.

Reducció màxima: l’interior.

L’interior s’ha reduït a l’estrictament necessari; només queden els seients davanters. La zona de l’conductor es compon d’un seient homologat amb cinturó de sis punts d’ancoratge aprovat tant per a competició com per carretera, un volant amb amortidor de fibra de carboni de disseny minimalista i un quadre d’instruments digital. La pantalla d’informació central deixa pas aquí a una coberta de fibra de carboni per reduir encara més el pes. La consola central alberga la palanca de canvis, el fre de mà i els comandaments de les llums de senyalització necessàries, tot això en fibra de carboni vista. Els panells de les portes de fibra de carboni, igualment reduïts, amb obertures de finestres i portes, contenen corretges de tela per facilitar el tancament de les portes. Una altra característica central de l’interior és la gàbia antibolcada soldada, que maximitza la seguretat. I la resta de l’estructura interior despullada també està pintada en el típic blanc de competició (per raons funcionals

Peces impreses en 3D a mida per a l’interior.

El amortidor minimalista de l’volant i el panell de reforç de la banda dreta de l’volant són components d’alta qualitat fabricats a mida, a l’igual que el revestiment de la consola central i els panells de les portes de la banda de l’conductor. Un altre aspecte destacat són els coixinets extraïbles de l’assentament esportiu, també impreses en 3D i la innovadora estructura combina confort, robustesa i modularitat. El gruix, la duresa i el color dels coixins poden adaptar-se segons la fisonomia, el pes i el gust personal de l’conductor.

A punt per al circuit, amb l’ajuda dels coneixements de BMW Motorsport.

Darrere de el potent disseny de l’MINI Electric Pacesetter, inspirat en el JCW, es troba l’experiència de BMW Motorsport. El rigorós compliment dels principis de disseny lleuger fa que el cotxe de seguretat tingui un pes en ordre de marxa d’uns 1.230 kg, el que ho fa uns 130 kg més lleuger que l’MINI Cooper SE de sèrie. El sistema de propulsió, també basat en el de l’MINI Cooper ES, produeix 135 kW i 280 Nm (206 lb-ft), el que permet a l’MINI Electric Pacesetter, inspirat en el JCW, accelerar de 0 a 100 km / h en 6 , 7 segons (model estàndard: 7,3 s) i de 0 a 60 km / h en 3,6 segons (model estàndard: 3,9 s). No obstant això, el més important per a un cotxe de seguretat són les xifres de la gamma mitjana. Aquí, l’MINI Electric Pacesetter, inspirat en el JCW, mostra tot el talent del seu sistema de propulsió elèctrica d’alt parell amb transmissió d’una sola velocitat, permetent un temps de 80 a 120 km / h en 4,3 segons (model estàndard : 4,6 s).

El sistema de propulsió es combina amb la suspensió de competició (ajustable en tres direccions per el rebot, la compressió, l’alçada i la inclinació) per oferir la màxima sensació de kart. Els suports de el braç de control de la suspensió amb especificacions de competició, un augment de 10 mm en l’ample de via, a més dels frens de quatre pistons i les llantes de l’MINI John Cooper Works GP amb pneumàtics Michelin Pilot Sport (mida 245 / 40 R18) completen el paquet general. Són els mateixos pneumàtics que munten les rodes davanteres dels cotxes de carreres de la Fórmula I.

Estrena a l’E-Prix de Roma el 2021.04.10

El MINI Electric Pacesetter veurà la llum per primera vegada a Roma el 10 d’abril de 2021 en el segon esdeveniment (Carrera 3) de la temporada 2021 de la Fórmula I. A l’volant hi haurà el pilot oficial de l’Safety Car de la FIA, Bruno Correia , mientr

es els pilots de BMW i Andretti Motorsport, Maximilian Guenther (GER) i Jake Dennis (GBR), lluiten per la victòria en els seus BMW iFE.21.

«Agilitat, rendiment, un cotxe d’aspecte atractiu: el MINI Electric Pacesetter Safety Car per al Campionat Mundial de Fórmula I de la FIA ho té tot», va dir Correia. «És molt divertit de conduir, se sent com un kàrting».