El Nissan Qashqai celebra 10 anys de lideratge en el segment crossover

L’innovador Nissan Qashqai, el crossover urbà original, compleix 10 anys al febrer.

Al febrer de 2017 es compleixen exactament 10 anys des de la sortida a la venda del crossover Nissan Qashqai, de manera que la marca ho celebrarà amb estil. Per celebrar aquesta ocasió, s’estan organitzant esdeveniments per als clients i els mitjans de comunicació per tot Europa.

Nissan és la primera marca a assolir la fita dels 10 anys per una raó molt simple: el Qashqai és el model que va crear el segment crossover tal com el coneixen avui en dia el sector automobilístic i els consumidors.

Fa una dècada, no hi havia cap vehicle que combinés amb èxit la practicitat i l’atractiu d’un SUV amb la mida, l’eficiència i el rendiment dinàmic d’un turisme compacte.

L’innovador i versàtil disseny del Qashqai van començar a gestar-se en 2002, durant el procés de desenvolupament del que originalment havia de ser el nou Nissan Almera. L’equip creatiu va decidir tornar a la pissarra de disseny i va crear un cotxe que reflectís veritablement el que els compradors estaven buscant, oferint així la promesa de la marca Nissan: Innovació i Emoció per a tothom.

La primera generació del Nissan Qashqai va sortir a la venda al febrer de 2007 i va resultar un èxit immediat. Es van vendre gairebé 100.000 unitats a Europa abans de final d’any, i des de llavors Nissan no ha tornat a mirar enrere.

Durant els 10 anys del Qashqai ja s’han venut més de 2,3 milions d’unitats a Europa, el que el converteix en el crossover més venut del vell continent. Aquest vehicle ha guanyat més de 80 premis, incloent 19 d’ells com a «Cotxe de l’Any».

Paul Willcox, president de Nissan Europa, ha declarat: «Quan vam llançar el Qashqai el 2007, era un model únic al mercat. Segueix sent el crossover líder perquè s’ha mantingut fidel als seus ideals originals i perquè no hem deixat d’innovar i incorporar tecnologia al llarg de la vida del cotxe. »

Aquest procés de millora constant del Qashqai queda perfectament il·lustrat amb la incorporació de la càmera de visió 360º que, entre d’altres, facilita l’aparcament. Aquesta tecnologia es va incorporar al Qashqai el 2010, quan el model va rebre moltes millores. En 2014, coincidint amb el llançament de la segona generació del Qashqai, Nissan també va incorporar el sistema d’Assistent intel·ligent d’aparcament.

No hi ha dubte que l’esperit innovador de Nissan ha canviat el mercat europeu d’automòbils. Durant la dècada de vida del Qashqai, les vendes en el segment C de crossovers a Europa han passat de zero a 2,6 milions d’unitats només en 2016. Ara gairebé totes les marques generalistes d’automòbils tenen un competidor per al Qashqai; hi ha 21 competidors directes al mercat. No obstant això, l’inventor del sector segueix sent el model líder.

En 2016, Nissan va vendre 261.429 unitats del Qashqai a Europa (incloent Rússia, Ucraïna i Kazakhstan). Això suposa un 10% de quota de mercat i representa un creixement del 5,2% respecte als últims 12 mesos.

Però el seu èxit s’ha estès més enllà d’Europa, ja que les vendes globals del Nissan Qashqai ja arriben als 3,3 milions d’unitats en 137 països de tot el món.