EL NOU BMW I4 M50: EL PRIMER BMW M GMBH 100% ELÈCTRIC

EL NOU BMW I4 M50: EL PRIMER BMW M GMBH 100% ELÈCTRIC

L’electrificació arriba a BMW M GmbH de la mà del primer BMW i4 M50 (consum elèctric combinat: 24-19 kWh / 100 km i emissions de CO2: 0 g / km en el cicle WLTP). Aquest primer esportiu 100% elèctric amb carrosseria coupé de 5 portes s’ha enfocat en el dinamisme, precisió i estètica, típica dels models més prestacionals, adaptada a la fórmula elèctrica pròpia de el nou BMW i4.

L’electrificació arriba a BMW M GmbH de la mà del primer BMW i4 M50 (consum elèctric combinat: 24-19 kWh / 100 km i emissions de CO2: 0 g / km en el cicle WLTP). Aquest primer esportiu 100% elèctric amb carrosseria coupé de 5 portes s’ha enfocat en el dinamisme, precisió i estètica, típica dels models més prestacionals, adaptada a la fórmula elèctrica pròpia de el nou BMW i4.

Equipat amb motors elèctrics en l’eix davanter i darrere amb una potència màxima combinada de 400 kW / 544 CV i una tecnologia de xassís específica M, promet unes prestacions fascinants i una autonomia de fins a 510 quilòmetres en el cicle de proves WLTP.

Posada a punt a França i Suècia

Els equips de desenvolupament de BMW Group i BMW M GmbH van aprofitar la immensa experiència adquirida durant moltes dècades per posar a punt tots els components individuals. Es va dur a terme un intens programa de proves en llocs com els centres de proves de el Grup BMW a Miramas, al sud de França, i en Arjeplog, al nord de Suècia, per assegurar-se que la combinació entre la potència de l’motor i seu lliurament, la configuració de l’xassís i els trets de la carrosseria creen un paquet global emocionant que proporciona el plaer de conduir característic de BMW a qualsevol situació de conducció.

El BMW i4 M50 compta amb un tren de rodatge M fet a mida, amb molles i amortidors configurats individualment, barres estabilitzadores especialment dissenyades i un reforç addicional en les torretes de la part davantera, juntament amb una direcció esportiva variable, frens M Sport i llantes d’aliatge lleuger M de fins a 20 polzades de diàmetre amb pneumàtics de diferents dimensions. Per la seva banda, el sistema de tracció total completament elèctric, que debuta en un model de el Grup BMW, l’ajuda a assolir nivells extraordinaris de tracció, estabilitat direccional i agilitat.

Tracció elèctrica a les quatre rodes

El sistema de tracció total elèctrica de l’BMW i4 M50 té un paper especialment efectiu en les acceleracions, ja que la presència d’un motor elèctric tant en l’eix davanter com al cul permet transmetre la potència a la carretera sense pèrdues de tracció i d’acord amb els desitjos de l’conductor, siguin quines siguin les condicions de la carretera i de el clima. Normalment, la potència es transmet únicament a les rodes del darrere de l’BMW i4 M50 per augmentar la seva eficiència i autonomia. En cas de detectar una major acceleració lateral o en resposta a el lliscament de les rodes, el motor que actua sobre les rodes davanteres transfereix la dosi justa de potència per optimitzar la dinàmica de conducció i l’estabilitat direccional. En el procés, el control de l’parell de tots dos motors reacciona amb molta més rapidesa i precisió del que seria capaç una caixa de transferència col·locada entre els dos eixos. Aquest precís mètode de control permet fins i tot aprofitar a l’màxim el potencial dels diferents pneumàtics. En situacions molt exigents, tampoc es produeixen les pèrdues d’eficiència que provocaria l’augment de temperatura d’una connexió mecànica. L’ús d’un motor en cada eix per controlar la potència també és la base perfecta per generar un nivell de recuperació molt alt.