EL NOU BMW M2 I LA NOVA BMW M 1000 R ES REPTEN EN CIRCUIT
Els dos nous llançaments de BMW es disputen la bellesa, el control, la velocitat, la potència, el rendiment i l’adrenalina.
Els llançaments del nou BMW M2 i la BMW M 1000 R s’han presentat de manera simultània al mercat amb motiu del 50è aniversari de BMW M. Tots dos vehicles es disputen la supremacia a la pista de carreres per demostrar les seves prestacions altament esportives. BMW M 1000 R i BMW M2 comparteixen i compleixen les exigències més especialment grans per als clients: exclusivitat, individualitat i alt rendiment. En una pista de carreres, caldria analitzar en quins aspectes guanya un vehicle a un altre.
Nova BMW M 1000 R.
La BMW M 1000 R compta amb un potent motor M R de 4 cilindres basat en el motor RR, el que genera encara més potència màxima, un parell motor més gran, més empenta i tracció gràcies a unes relacions secundàries i de canvi més curtes per gaudir al màxim de la conducció a carreteres rurals i circuits.
A més, la suspensió i el xassís s’han ajustat per a un ús orientat a les prestacions a carreteres i circuits, amb elements de suspensió totalment ajustables, amortidor de direcció, abraçadora de manillar maduixa, manillar tubular més ample amb la inscripció «BMW M 1000 R » gravada amb làser i miralls als extrems del manillar.
Amb relació als frens són M amb bomba de fre manual radial i llantes lleugeres d’alumini forjat per a una dinàmica de conducció òptima al circuit i en el mode de rendiment. Posseeix fins i tot unes llantes exclusives M de carboni com a part del paquet M Competition.
El nou equipament tecnològic compta amb assistència al lliscament, cosa que es tradueix com a ajuda al pilot quan es desplaça amb els frens. A més, ara compta amb un quadre d’instruments amb una pantalla TFT de 6,5 polzades perfectament llegible, nova visualització del compterevolucions (zona vermella) i interfície OBD per a M GPS Datalogger i M GPS Laptrigger que es pot utilitzar mitjançant un codi d’activació. La bellesa no es queda enrere, ja que el disseny M i el llenguatge de disseny dinàmic de la M R són un senyal de pur rendiment i esportivitat. Fins i tot hi ha el disseny de la M R amb el paquet M Competition.
Amb una potència de motor de 154 kW (210 CV), un pes en buit DIN de només 199 kg a plena càrrega, i una tecnologia de suspensió i aerodinàmica dissenyada tant per a l’ús en carretera d’alt rendiment com per a les voltes ràpides al circuit, la nova M R ofereix una experiència de conducció dinàmica al segment de les roadster, abans reservat a les supermotos de pura sang. El parell màxim de 113 Nm es genera a 11.000 rpm i les revolucions màximes de la M 1000 R són ara de 14.600 rpm. L’augment de la tracció de la roda del darrere a totes les marxes també s’aconsegueix gràcies a una relació de transmissió secundària més curta mitjançant l’ús d’un pinyó amb 47 dents. A més, les relacions de la 4a, 5a i 6a marxa són més curtes, cosa que també beneficia l’empenta i la tracció a la roda del darrere.
Completa el 0 a 200 km/h en 7,2 segons gràcies a la tecnologia de propulsió i suspensió, on l’aerodinàmica va ser un element clau al plec de condicions per al desenvolupament de la M R. A una velocitat de 160 km/h , proporcionen un augment de la càrrega de la roda davantera d’11 kg a 220 km/h gràcies a la força aerodinàmica generada.
Nou BMW M2.
El nou BMW M2 compta amb dimensions compactes i unes proporcions extremadament potents, ja que al seu interior hi ha un motor de sis cilindres en línia amb un lliurament de potència instantània i una emocionant gana de revolucions.
La caixa de canvis M Steptronic de vuit velocitats amb Drivelogic de sèrie és tota una experiència de conducció que permet ser a la carta, ja que està disponible també una caixa de canvis manual de sis velocitats com a opcional.
Compte amb una propulsió posterior, control de tracció M i diferencial M actiu, que proporcionen agilitat, precisió i un plaer de conducció que s’adapta a cada situació. La sofisticada tecnologia de xassís indueix a una conducció controlable amb la màxima precisió.
El lloc de conducció avançat i esportiu té la pantalla corba BMW de sèrie i l’opció de seients tipus baquet M de fibra de carboni. A més a més, inclou el sistema de climatització automàtica de tres zones, un sistema de navegació BMW Maps, botó Setup i el M Drive Professional de sèrie.
Amb una potència màxima de 338 kW/460 CV, el motor instal·lat sota el capó del nou BMW M2 supera en 66 kW/90 CV la unitat base utilitzada pel seu predecessor. El parell màxim de 550 Nm es lliura entre les 2.650 i les 5.870 rpm i la potència màxima arriba a les 6.250 rpm. El nou motor és capaç d’estirar fins a 7.200 rpm. La contundent entrega de potència va acompanyada d’una banda sonora especialment emocionant generada pel sistema d’escapament específic M amb vàlvules controlades electrònicament. El sistema de subministrament d’oli i el sistema de refrigeració han estat dissenyats per fer front a situacions de conducció extremadament dinàmiques en circuit.
Completa el 0 a 100 km/h a 4,1 segons amb la caixa de canvis M Steptronic de vuit velocitats i en 4,3 segons quan porta la caixa de canvis manual de sis velocitats. És capaç de passar de 0 a 200 km/ha 13,5 segons (automàtic) o 14,3 segons (manual). La velocitat màxima limitada del nou BMW M2 pot augmentar de 250 km/ha 285 km/h equipant el paquet opcional M Driver’s Package.
Preus a Espanya.
Per al mercat espanyol, els preus de tots dos productes de BMW són:
Nova BMW M 1000 R està disponible a partir de 25.100€.
Nou BMW M2 està disponible des de 89.900