EL NOU CAYENNE ARA ESTÀ DISPONIBLE COM híbrid endollable

EL NOU CAYENNE ARA ESTÀ DISPONIBLE COM híbrid endollable

El SUV de Porsche amb E-performance i noves opcions de confort.

Porsche amplia encara més la seva gamma de vehicles híbrids. El nou Cayenne E-Hybrid combina les millors qualitats dinàmiques de la seva categoria amb la màxima eficiència. L’actuació conjunta d’un propulsor V6 de tres litres (340 CV / 250 kW) amb un motor elèctric (136 CV / 100 kW) aconsegueix generar una potència total del sistema de 462 CV (340 kW). El parell màxim de 700 Nm està disponible just per sobre del règim de ralentí i l’estratègia de propulsió és igual a la de l’superesportiu 918 Spyder. El Cayenne híbrid endollable accelera de 0 a 100 quilòmetres per hora en 5,0 segons i té una velocitat màxima de 253 km / h. En mode elèctric pur és capaç de recórrer fins a 44 quilòmetres i pot arribar a velocitats de 135 km / h. El consum mitjà, segons el cicle d’homologació NEDC, és de 3,4 – 3,2 l / 100 km de combustible i de 20,9-20,6 kWh / 100 km d’electricitat, depenent del joc de pneumàtics utilitzat. Coincidint amb el llançament del Cayenne E-Hybrid, Porsche amplia la seva oferta de sistemes de confort i assistència en tota la gamma Cayenne, amb opcions addicionals com el nou head-up display (projecció d’informació sobre el parabrisa), els seients amb massatge i les llantes d’aliatge lleuger de 22 pulgadas.Potencia total del sistema de 462 CV i concepte de propulsió del 918 Spyder
El proper pas en el camí de Porsche cap a la electromobilitat és el Cayenne E-Hybrid. Mentre que millora lleugerament, en set cavalls (5 kW), el rendiment del motor de combustió respecte al del seu predecessor, fins a arribar als 340 CV (250 kW), la potència del motor elèctric és ara més d’un 43% superior i arriba als 136 CV (100 kW). La combinació de tots dos aconsegueix una potència total del sistema de 462 CV (340 kW). L’estratègia de propulsió, derivada del superesportiu 918 Spyder, és de nova incorporació. Amb ella es garanteix que el motor elèctric es pugui utilitzar en tots els modes de conducció del Paquet Sport Chrono de sèrie, per donar un impuls addicional a les prestacions. Això vol dir que el parell màxim del sistema està disponible tan aviat com es trepitgi el pedal de l’accelerador. Depenent de la situació de conducció i dels requisits de prestacions, el conductor pot seguir amb aquest elevat parell al llarg de tota la gamma de revolucions del motor. Això suposa una agilitat més gran i una millor experiència de conducció. L’extensió d’aquesta ajuda extra a la propulsió i de la càrrega de la bateria durant el trajecte depèn de la manera de conducció. En les maneres Sport i Sport Plus, enfocats a les prestacions, es pot usar pràcticament tota l’energia de la bateria per a la propulsió. En la manera Sport, la bateria es carrega tant com sigui necessari per a un nou moment de propulsió extra. En la manera Sport Plus, la bateria es recarrega tan ràpid com sigui possible. Els altres maneres ajuden a aconseguir la màxima eficiència en la conducció.

Càrrega amb l’aplicació Porsche Connect i el Servei de Càrrega Porsche

La capacitat de la bateria ha millorat significativament en el Cayenne E-Hybrid, igual que la distància que es pot recórrer només amb electricitat i les reserves de propulsió: en comparació amb el model anterior, la capacitat s’ha incrementat dels 10,8 a els 14,1 kWh. Això suposa un 30% més. La bateria refrigerada per líquid i situada sota el sòl del maleter, a la part posterior del vehicle, està formada per vuit mòduls de 13 cel·les de ions de liti cadascun. En 7,8 hores, la bateria d’alt voltatge es carrega completament a través d’una presa de 230 volts i 10 amperes. Si es fa servir el carregador de bord opcional de 7,2 quilowatts i una presa de 230 volts amb 32 ampers, la bateria es recarrega totalment en només 2,3 hores.

El procés de càrrega es pot gestionar i monitoritzar mitjançant el Porsche Communication Management (PCM) i, de forma remota, utilitzant l’aplicació Porsche Connect. El control independent de la climatització, és a dir, de la calefacció i de l’aire condicionat quan l’encesa està apagat, està disponible de sèrie i també pot ser manejat individualment a través delsmartphone. Així mateix, Porsche Connect permetrà buscar estacions de càrrega i establir-les com a destinació al navegador. El nou Servei de Càrrega Porsche facilitarà l’accés a estacions de càrrega públiques de diferents proveïdors, sense necessitat de donar-se d’alta addicionalment amb el subministrador en qüestió. La factura es pot emetre directament per mitjà del compte ID de Porsche.

Nou mòdul híbrid i canvi ràpid Tiptronic S

Porsche ha redissenyat el tren de rodatge del Cayenne E-Hybrid. El mòdul híbrid consisteix en una combinació perfectament integrada del motor elèctric i l’embragatge separador. En contrast amb el sistema electrohidràulic previ que actuava mitjançant un eix, l’embragatge s’acciona de forma electromecànica, el que assegura uns temps de reacció encara més ràpids. Per a la transmissió s’empra el nou Tiptronic S, recentment desenvolupat.