El nou Citroën C3 ha sabut afermar-se com una alternativa fresca, cool i atractiva en el segment dels compactes urbans

El nou Citroën C3 ha sabut afermar-se com una alternativa fresca, cool i atractiva en el segment dels compactes urbans

La seva estètica innovadora i la seva filosofia “Be Different, Feel Good” arriben a cada vegada més persones amb la incorporació de noves versions a la seva gamma. El gas liquat de petroli (GLP) arriba a la gamma del Citroën C3 amb una adaptació del motor gasolina PureTech 82 que li permet funcionar amb els dos combustibles. Els vehicles que es mouen amb “Autogas” tenen la consideració “ECO” de la DGT. Aquesta versió es comercialitza des de 15.000 euros.

Fa sis mesos, el Nou Citroën C3 va arribar al mercat automobilístic com una alenada d’aire fresc amb el seu disseny diferent, la seva personalitat única i sent, a més, una autèntica referència en ajudes a la conducció. Una aposta de la marca avalada pel seu èxit en el mercat. Avui, el Nou C3 es troba ja entre els primers del seu segment i és, a més, el model més venut de la marca al nostre país. Des del seu naixement destaca per les seves variades possibilitats de personalització, amb diferents colors, acabats, etc., per la seva connectivitat i el seu caràcter innovador, amb equipaments com la ConnectedCAM CitroënTM, però, a més, la seva gamma s’ha mantingut en constant evolució amb la incorporació de la caixa automàtica EAT6, el llançament d’una versió comercial i la incorporació del GLP.

Basada en el C3 Feel PureTech 82, l’adaptació GLP permet circular, indistintament, amb gasolina o gas liquat de petroli. A més de comptar amb l’etiqueta “ECO” de la DGT, el que li permet gaudir de bonificacions i fins i tot poder aparcar sense cost a les zones d’estacionament regulat de les grans ciutats, els que condueixin aquesta versió podran beneficiar d’un altre dels seus punts forts: el menor preu d’aquest carburant, també conegut pel nom comercial “Autogas”.

Així, amb un preu entre un 40% i un 50% menor que el de la gasolina i un menor nivell de consum i emissions de CO2, el GLP o Autogas té cada vegada més ADEPT @ s. A Itàlia, dos milions de vehicles circulen amb aquest combustible, sobretot models del segment B. A Polònia, s’ha arribat a la xifra de 3 milions d’automòbils. Menció especial mereix Turquia, amb un 40% del parc mòbil preparat per funcionar amb aquest carburant.

A Espanya, aquest combustible avança a poc a poc. A dia d’avui estan operatives 555 estacions de servei Autogas i circulen pel nostre país 55.000 vehicles amb GLP.

Des del punt de vista tècnic, en el Citroën C3 PureTech 82 GLP, per optimitzar les prestacions del motor PureTech 82 a funcionar amb GLP, s’ha incorporat una culata específica, en la qual s’han reforçat tant les vàlvules com els seus seients. Aquest vehicle disposa d’un dipòsit toroïdal de Autogas de 33,6 litres, situat al compartiment del maleter destinat a la roda de recanvi, amb el que no es perd espai de càrrega. El repostatge es realitza a través d’una vàlvula de seguretat situada al costat del tap de la gasolina.

El Citroën C3 PureTech 82 GLP està disponible sota comanda, des de 15.000 euros, en tota la Xarxa Comercial Citroën.