EL NOU CORSA, UN 10% MÉS LLEUGER, PESA MENYS DE 1.000 KG

EL NOU CORSA, UN 10% MÉS LLEUGER, PESA MENYS DE 1.000 KG

Disseny lleuger: la iniciativa de reducció de pes d’Opel continua amb el nou Corsa. Pes mosca: el cinc portes més lleuger arriba només a 980 kg. Diferència: el següent Corsa pesa fins a 108 kg menys que el seu antecessor. Beneficis: més dinàmic, menys consum d’energia i emissions de CO2 més baixes.

L’Opel Corsa de sisena generació es basa en un disseny completament nou, que és la base per a un important augment de l’eficiència. El Corsa celebrarà la seva presentació mundial abans de finals d’aquest any. Ja sigui amb motorització dièsel, gasolina o, per primera vegada, propulsat elèctricament, cada nou Corsa es beneficia de la reducció de pes: la dinàmica de conducció millora, el consum de combustible disminueix. La versió més lleugera de la propera generació fins i tot rebaixa la màgica marca de 1.000 quilograms. Excloent el conductor, la versió de cinc portes pesarà només 980 kg. Comparada amb la generació anterior, aquesta versió del nou model és un pràctic cotxe 108 kg més lleuger. Això suposa un estalvi de pes al voltant del 10%, tot i que el nou model té una longitud similar d’4,06 metres. Reduir tant pes i conservar dimensions similars és un notable èxit de desenvolupament que beneficia directament al client.
L’Opel Corsa ha estat pioner, un best-seller i el favorit de milions de clients des de la seva introducció en 1982. Des de llavors, en les plantes de Saragossa (Espanya) i Eisenach (Alemanya), s’han fabricat més de 13,6 milions d’unitats del Corsa. La sisena generació està a punt d’iniciar la seva producció i es podrà sol·licitar a partir d’aquest estiu.

Nou Corsa: plataforma multi-energia que permet diversos sistemes de propulsió

El disseny lleuger i intel·ligent comença en els ordinadors, utilitzant els mètodes de desenvolupament virtual més avançats. L’ús específic d’acers de diversos gruixos i mètodes d’unió han permès la gran reducció de pes del Corsa. Això inclou l’ús constant d’acers d’alta resistència i molt alta resistència, així com l’optimització de rutes de càrrega, unions, estructures i formes. En comparació amb el model anterior, la carrosseria nua és 40 kg més lleugera. La nova generació de Corsa es basa en la nova plataforma multi-energia per a cotxes petits i compactes de Groupe PSA, que permet una gran varietat de sistemes de propulsió. Els clients poden triar entre motors de combustió o, per primera vegada, una versió totalment elèctrica.

Els lleugers motors, realitzats totalment d’alumini, juntament amb l’optimització dels eixos davanter i posterior, també contribueixen a la reducció total de pes. Els motors de gasolina de tres cilindres particularment compactes pesen al voltant de 15 kg menys que la generació anterior d’unitats de quatre cilindres de potències similars. Una cosa molt poc habitual en el segment de cotxes petits és el nou capó d’alumini del Corsa, que encara que ara és més llarg, estalvia 2,4 kg en comparació amb el capó d’acer del model anterior. El Insígnia va ser anteriorment l’únic model de la gamma Opel amb un capó d’alumini. Els seients també s’han posat a dieta. La nova estructura de seient optimitzada estalvia un total de 10 kg – 5,5 kg en els davanters i 4,5 kg en els del darrere. Un nou material aïllant més lleuger s’ha utilitzat per millorar els resultats. En conjunt, totes aquestes mesures redunden en una reducció de pes que, en combinació amb la millor aerodinàmica i els motors més eficients, permetrà una reducció considerable en el consum de combustible i les emissions de CO2.

De l’Astra a l’Insígnia: el disseny lleuger estratégicamenteimportante a Opel

L’acceleració i la frenada es beneficien de cada kg estalviat. El disseny lleuger és, per tant, estratègicament important en Opel. L’actual Opel Astra, que es va presentar el 2015, va establir nous estàndards al respecte. El “Cotxe de l’Any a Europa” de 2016 és fins a 200 kg més lleuger que el seu predecessor. Com a resultat, l’agilitat i el comportament de l’Astra van millorar significativament; la reacció de l’accelerador és més sensible, la direcció reacciona de forma més dinàmica, en definitiva, l’experiència de conducció és més atractiva. La reducció de pes tindrà un efecte similar en el nou Corsa.

El límit de gamma Opel, l’Insignia va seguir exactament la mateixa iniciativa que l’Astra. Un cop més, el principal objectiu dels enginyers d’Opel era l’eficiència. Gràcies a una estructura optimitzada i a la utilització de materials lleugers, els enginyers van poder estalviar fins a 175 kg en el Insígnia Grand Sport en comparació amb les versions equivalents de la generació anterior, un cop més, en benefici del dinamisme i el consum de combustible. Depenent de la motorització i el nivell d’equipament, el Insígnia Sports Tourer actual pesa fins a 200 kg menys que la versió similar de la primera generació.

L’Opel Grandland X també està dissenyat per a una eficiència òptima i és un dels pesos lleugers de la seva classe. La nova generació de Corsa segueix el mateix camí de la consegüent reducció de pes: millora la dinàmica de conducció, redueix el consum d’energia i redueix les emissions de CO2.