EL NOU HONDA JAZZ OFEREIX UN RENDIMENT HÍBRID DE GRAN POTÈNCIA I CONNECTIVITAT AVANÇADA

EL NOU HONDA JAZZ OFEREIX UN RENDIMENT HÍBRID DE GRAN POTÈNCIA I CONNECTIVITAT AVANÇADA

La tecnologia híbrida e: HEV compta amb tres maneres de conducció. La Manera EV ofereix un rendiment excepcional en diferents condicions de conducció. La potència total és de 80 kW (109 CV) i el parell de propulsió elèctrica de 253 Nm. Emissions de CO2 des de 102 g / km (WLTP) i ofereix un consum de combustible de fins a 4,5 l / 100 km (WLTP).

El nou Honda Jazz ofereix una conducció fàcil, un rendiment eficient i una gran capacitat de resposta gràcies a la tecnologia híbrida e: HEV. El nou automòbil compacte d’Honda ofereix les característiques més interessants del seu segment, ja que combina un major nivell de confort per als ocupants i una connectivitat intuïtiva i integrada a bord, a més de serveis remots que s’incorporen perfectament a la vida diària dels ocupants .

El nou Jazz i: HEV té un paper clau en el compromís d’Honda, pel que els seus principals automòbils comercialitzats a Europa el 2022 s’incorporaran conjunts propulsors elèctrics. El Jazz estarà e: HEV disponible a Europa durant l’estiu de 2020, amb un preu des de 22.900 €, i de 27.900 € per a la versió Crosstar.

Tecnologia híbrida e: HEV avançada

Per primera vegada, el Jazz es comercialitzarà a Europa exclusivament amb un conjunt propulsor híbrid avançat. El nou Jazz, que incorpora la nova insígnia e: HEV d’Honda, s’ha desenvolupat per oferir una combinació excepcional entre alt nivell de rendiment i eficiència, que complementa les seves característiques de funcionalitat superior i comoditat a l’interior líders en la seva classe.

El sistema e: HEV, de nou desenvolupament per al Jazz, s’ha dissenyat per oferir una experiència de conducció agradable. Incorpora dos potents i compactes motors elèctrics (generador i impulsor) connectats a un motor de gasolina DOHC i-VTEC de 1.5 litres, una bateria de ions de liti i una innovadora transmissió fixa amb una unitat de control intel·ligent, de manera que tots els components funcionen junts en perfecta harmonia per proporcionar una resposta suau i directa.

Amb una potència de 80kW (109 CV), el conjunt propulsor és capaç d’accelerar el vehicle de 0 a 100 km / h en 9,4 segons i una velocitat màxima de 175 km / h. A la pràctica, ofereix una sensació de comoditat i tranquil·litat en els trajectes, tant en desplaçaments per zones urbanes com si condueix a altes velocitats per l’autopista. El sistema híbrid de baix consum ofereix unes emissions de CO2 des de 102 g / km (WLTP) i un consum de combustible de fins a 4,5 l / 100 km (WLTP), i de 110 g / km (WLTP) i 4,8 l / 100 km (WLTP) en el cas de la versió Crosstar.

Per proporcionar aquesta experiència de conducció tan gratificant i aquesta excepcional eficiència, l’avançada configuració híbrida e: HEV permet intercanviar de manera imperceptible entre tres maneres de conducció:

Mode EV: la bateria de ions de liti alimenta el motor de propulsió elèctrica directament
Mode Hybrid: el motor de gasolina subministra energia a el segon motor-generador elèctric, que al seu torn rep assistència elèctrica de la bateria
Mode de cerca: un mecanisme de bloqueig de l’embragatge genera una connexió en què el motor de gasolina proporciona la transmissió directament a les rodes
En la majoria de situacions de conducció en entorns urbans, s’aconsegueix un nivell òptim d’eficiència gràcies a les transicions perfectes entre el Mode EV i la Manera Hybrid. Per circular a velocitats pròpies d’una autopista, s’activa la Manera de cerca, que en fortes acceleracions es complementa amb un extra de potència procedent de l’motor de propulsió elèctrica per aconseguir una acceleració més ràpida.

En el cas de la Manera Hybrid, l’energia sobrant de el motor de gasolina es pot derivar per recarregar la bateria mitjançant el motor-generador. A més, la Manera EV també s’activa quan l’automòbil desaccelera, amb el que es recupera energia a través de la frenada regenerativa per recarregar la bateria.

El canvi entre les tres maneres de conducció és imperceptible per als ocupants de el vehicle. De fet, els enginyers de l’Jazz es van esforçar especialment en minimitzar el retard en les transicions. Honda ha desenvolupat internament els motors elèctrics d’alta velocitat de manera que siguin tan lleugers, compactes, eficients i potents com sigui possible. A més, el motor de propulsió elèctrica gira fins a les 13.000 rpm per tal de generar un parell alt de fins a 253 Nm per oferir una acceleració considerable a baixa velocitat.

En lloc d’utilitzar una transmissió convencional, una transmissió fixa crea una connexió directa entre els components mòbils, el que produeix una transferència de el parell més suau i una sensació de linealitat durant l’acceleració. Aquest format permet que el sistema d’Honda sigui més compacte i sofisticat que el planetari e-CVT que se sol trobar en altres vehicles híbrids.

A més de l’acceleració uniforme que proporciona el sistema i: HEV, el nivell de confort en la conducció de la nova Jazz s’ha millorat més si és possible gràcies a l’ocupació d’una suspensió de baixa fricció i a una major rigidesa de la carrosseria.