EL NOU LEXUS ÉS 300H INCORPORA EN PRIMÍCIA RETROVISORS DIGITALS DE VISIÓ LATERAL

EL NOU LEXUS ÉS 300H INCORPORA EN PRIMÍCIA RETROVISORS DIGITALS DE VISIÓ LATERAL

Els retrovisors convencionals se substitueixen per unes càmeres digitals compactes d’alta resolució, que transmeten imatges en temps real a uns monitors a l’interior de vehicle. Amb protecció davant la pluja, neu i pols, garanteixen unes imatges òptimes en qualsevol situació de conducció.

3394/5000Lexus segueix apostant per oferir als seus clients les tecnologies més avançades i incrementar els nivells de seguretat i funcionalitat amb la introducció dels retrovisors digitals de visió lateral en la seva berlina híbrida premium ÉS 300h. Aquesta tecnologia fa el seu debut europeu a la Sala de l’Automòbil de Ginebra 2020.

Introduït inicialment al Japó el 2018 com a novetat mundial per un vehicle de producció de gran volum, aquest sistema substitueix els retrovisors convencionals per unes càmeres externes compactes d’alta resolució, connectades a uns monitors dins el vehicle. Aquestes càmeres ofereixen una vista millorada de la zona posterior i immediatament lateral de el vehicle, siguin quines siguin les condicions climàtiques, reduint o eliminant per complet els angles morts de l’conductor, ia més s’adapten automàticament per oferir una visió ampliada quan el vehicle gira o circula marxa enrere.

DISSENY ERGONÒMIC

El disseny ergonòmic de sistema permet comprovar la vista al voltant de el vehicle, reduint així el moviment del cap, en línia amb la intenció de Lexus de minimitzar l’esforç de l’conductor. Els dos monitors en color de 12,7cm (5 “) estan situats a la base dels pilars davanters, just a l’alçada dels retrovisors, de manera que estan en la línia amb la visió intuïtiva de l’conductor. Com a conseqüència d’això, el conductor no ha de canviar substancialment el moviment natural per comprovar els retrovisors.

Les càmeres estan allotjades en unes fines carcasses aerodinàmiques que complementen les elegants línies de l’ES i, a l’ésser més petites que uns retrovisors, redueixen el soroll de vent i suposen un menor obstacle a la visió en diagonal cap davant de l’conductor.

Les unitats compten amb calefactors integrats per evitar que es formi gel o baf, i estan col·locades de manera que no puguin quedar tapades per gotes d’aigua o flocs de neu. Si cal, el conductor pot activar en qualsevol moment l’anti-baf mitjançant un interruptor al tauler de control per garantir una imatge clara.

El sistema compta amb un sensor de lluminositat que redueix automàticament l’enlluernament dels fars dels vehicles que circulen darrere a la nit, de manera que el conductor pot gaudir d’una imatge darrere molt més clara.

VISIÓ AMPLIADA AUTOMÀTICA

Quan el conductor activa els intermitents o selecciona la marxa enrere, els retrovisors digitals de visió lateral presenten automàticament una visió ampliada de la zona al costat de el vehicle i darrere d’ell mateix, eliminant els angles morts i ajudant a maniobrar de manera més segura. A la cantonada de la pantalla apareix una icona que alerta el conductor d’el canvi de la relació d’aspecte. Un cop finalitzada la maniobra de gir, canvi de carril o aparcament, el sistema torna automàticament a la configuració estàndard. El conductor pot passar a la visió ampliada manualment, o també desactivar la funció.

El sistema es pot ajustar mitjançant uns controls en el panell de la porta de l’conductor, similars als dels retrovisors exteriors convencionals. Mitjançant el menú es pot accedir a les opcions de sistema, com la brillantor i-una característica exclusiva el sistema de Lexus- la retracció automàtica de les càmeres a l’estacionar el vehicle. El sistema incorpora així mateix un Control d’angle mort.