EL NOU LEXUS LS 500H MILLORA EL RENDIMENT ELÈCTRIC DEL SEU MOTOR EN UN 30%

EL NOU LEXUS LS 500H MILLORA EL RENDIMENT ELÈCTRIC DEL SEU MOTOR EN UN 30%

Lexus ha introduït millores en el Sistema híbrid multietapa de l’LS 500h. El LS compta amb un ús més eficaç de el parell motor, per fer possible la qualitat de rendiment a menor velocitat. El que anomenen “acceleració de deriva”. El lliurament de potència és molt ràpida i l’augment de velocitat de el vehicle s’ajusta més fidelment a l’increment de revolucions de l’motor. El rang útil de la bateria d’alt voltatge s’ha ampliat, el que redueix la diferència en la força de tracció abans i després de canviar, per oferir una acceleració més fluïda.

Els clients esperen que el Lexus LS, en la seva qualitat de berlina insígnia de Lexus, ofereixi un rendiment excepcionalment fluid, no només en carretera, sinó també en l’ús quotidià. Amb aquest objectiu en ment, Lexus ha introduït millores en el Sistema híbrid multietapa de l’LS 500h i ha posat el llistó encara més alt.

Lexus va estudiar els múltiples escenaris d’acceleració diferents amb els que podien trobar-se milions de conductors a tot el món. L’anàlisi de les dades massius recopilades va concloure que, al voltant de l’90% de el temps que estan a l’volant als conductors, només usen un 50% l’acceleració a fons, que no sol generar més de 0,3 G.

Això va portar a l’equip de l’LS a prioritzar un ús més eficaç de l’parell motor per fer possible la qualitat de rendiment a menor velocitat que es buscava; el que denominen “acceleració de deriva”.

La intenció era que l’acceleració traslladés més fidelment el parell el vehicle a l’conduir l’LS amb una pressió moderada sobre l’accelerador, i disposar així d’una acceleració més suau sense canvis de marxa freqüents ni salts sobtats de les revolucions de l’motor. La solució era incrementar el nivell d’assistència de l’motor elèctric augmentant el rendiment de la bateria d’ió de liti de sistema híbrid.

Des de la perspectiva de l’conductor, la resposta serà ràpida fins i tot sense trepitjar a fons el pedal de l’accelerador, per exemple, a l’arrencar des de zero, a l’accelerar per incorporar-se al trànsit i als el circular per carreteres sinuoses. El lliurament de potència és molt ràpida i l’augment de velocitat de el vehicle s’ajusta més fidelment a l’increment de revolucions de l’motor.

El rang útil de la bateria d’alt voltatge s’ha ampliat, el que redueix la diferència en la força de tracció abans i després de canviar, per oferir una acceleració més fluïda. El resultat són 170 Nm més de parell a l’circular a uns 20 km / h amb al voltant de l’40% de l’acceleració. La major aportació de l’motor elèctric també suposa que el motor de combustió híbrid V6 de 3.5 litres pugui funcionar a menys revolucions; així, baixa unes 500rpm a l’accelerar de 0 a 100 km / h amb només el 40% de la pressió sobre l’accelerador.

Com a conseqüència, i gràcies als canvis addicionals de l’reglatge de l’canvi de marxa ascendent, no s’observen canvis sobtats en les revolucions a l’accelerar, i el funcionament resulta més silenciós i suau, a més de comunicar-se millor el parell el vehicle.

En entorns urbans, en particular, resulta més còmode i s’aprecia que el funcionament és més silenciós, per exemple, quan el motor torna a arrencar després de circular en mode elèctric.

Aquests canvis s’han aconseguit sense modificar els nivells de rendiment de l’Sistema híbrid multietapa: la potència global de sistema segueix sent de 359 CV DIN / 264 kW, amb una acceleració de 0 a 100 km / h en 5,4 segons en el cas de l’ LS 500h amb tracció posterior, i 5,5 segons per al model amb tracció total. D’altra banda, la durabilitat de la bateria d’alt voltatge no es veu afectada.

Per tant, en l’LS 500h, la percepció que té el conductor d’el rendiment de l’motor s’ha refinat amb l’ajust de l’Control actiu de soroll, perquè el so de l’motor sigui més silenciós.