
EL NOU MINI ELECTRIC RECORRE A MANERA “GREEN” EL “INFERN VERD”
Jackie Stewart, campió mundial de Fórmula 1 en tres ocasions, va denominar els 20,8 quilòmetres que formen el traçat de Nürburgring com el «Infern Verd». Aquest lloc segueix sent seu habitual de les proves de resistència, encara que hagin passat 43 anys des que es disputés l’última carrera del Gran Premi d’automòbils.
Cada nou model de la marca MINI posa a prova el seu rendiment en aquest exigent i llegendari circuit situat a les muntanyes Eifel, que és el terreny perfecte per al MINI Electric (consum mitjà de combustible: 0,0 l / 100 km; consum mitjà de electricitat: 14,8-16,8 kWh / 100 km; emissions mitjana de CO2: 0 g / km). El circuit posa a prova les excepcionals qualitats de l’cotxe, exigint-li que domini reptes completament nous. No obstant això, el que persegueix el primer vehicle totalment elèctric de l’fabricant britànic d’automòbils de gamma alta no és batre rècords de velocitat al circuit, sinó d’un altre tipus molt diferent. Si es vol recórrer el «Infern Verd» en mode «Green» sense trepitjar el pedal de el fre, cal que el nou MINI Cooper ES ofereixi la màxima eficiència i un alt grau de sensibilitat al peu dret.
El nou MINI Electric és el primer model elèctric de BMW Group a què el cada conductor pot determinar el nivell de recuperació i l’efecte de desacceleració associat. En funció de la manera seleccionat, el motor elèctric subministra més o menys energia a la bateria d’alt voltatge pel que fa al conductor retira el peu de l’pedal. L’esforç de frenada, associat a la selecció de l’motor elèctric per activar el funcionament de el generador és, en conseqüència, alt o baix. La innovació tecnològica incentiva a un tipus de repte molt especial: ¿a quina velocitat pot el nou MINI Electric prendre corbes com la corba a la dreta de Bergwerk, la de Caracciola-Karussell o el tram serpentejant des del revolt Stefan Bellof S i la Schwalbenschwanz sense que el pilot hagi de trepitjar el pedal de fre ni una sola vegada?
En condicions òptimes, el MINI Electric completaria la prova d’eficiència a Nürburgring en mode «Green». Juntament amb una corba de direcció característica relacionada amb la comoditat, aquesta configuració de les maneres de conducció de MINI inclou també una resposta bastant menys espontània. Es pot activar així mateix la manera «Green +» per mitjà de l’interruptor situat a la dreta en el panell d’instruments que hi ha sota la consola central. Aquest permet desactivar el climatitzador i la calefacció de l’assentament per tal d’estalviar més energia. La manera de recuperació es selecciona amb un altre interruptor situat a l’esquerra de el botó Start / Stop. Aquest permet a l’conductor utilitzar la sensació «One-Pedal Feeling» característica d’el nou MINI Electric per satisfer les seves preferències concretes amb l’objectiu d’augmentar simultàniament el dinamisme i l’eficiència en la conducció totalment elèctrica a l’prendre corbes a gran velocitat.
El nivell de recuperació de l’energia de frenada i, per tant, també la desacceleració, poden ajustar-se a l’estil de conducció i a el perfil de l’circuit. La commutació en el moment oportú garanteix una recuperació suau abans de prendre corbes àmplies i una recuperació total de l’energia amb la corresponent desacceleració abans de prendre corbes tancades sense que el peu de l’conductor hagi de trepitjar el pedal de el fre. Per exemple, en el cas de la corba Brünnchen, al quilòmetre 16, els professionals recomanen acostar-se a la marcada corba a la dreta pel costat esquerre de l’circuit i començar a girar des del principi.
En aquest punt cal la màxima recuperació perquè el cotxe no acabi a la cuneta esquerra el circuit. Per contra, la desacceleració lenta és l’acció adequada abans de la segona corba a dretes d’aquest tram de l’circuit, especialment perquè amb prou feines hi ha temps per trepitjar a fons l’accelerador. Això dirigeix als conductors enèrgicament a Eiskurve, de la qual surten plens d’empenta en direcció a Pflanzgarten.
Qualsevol cosa que passi al circuit de Nürburgring també aportarà aquest extra de plaer de conduir entre el trànsit diari tan característic de l’estil MINI per gaudir d’una mobilitat amb zero emissions. Les pantalles de el lloc de conducció de el nou MINI Cooper ES, específiques d’aquest model, també ajuden durant el canvi ràpid entre corbes tancades i àmplies a l’seleccionar el mode de recuperació més adequat. Una configuració estàndard és la recuperació, especialment intensa, de l’energia de frenada que origina una desacceleració negativa de 0,19 g.
El canvi a recuperació suau, amb un valor de 0,11 g, es confirma en la informació que ofereix el quadre d’instruments digital de el nou MINI Cooper ES. A més, només un dels dos camps de llums LED segueix actiu a la pantalla de recuperació. A el mateix temps s’encén un llum LED groga a la part davantera de l’interruptor.
A la primera volta al «Infern Verd» ja s’observa fins a quin punt la recuperació en dues maneres augmenta el plaer de conduir juntament amb l’eficiència. I això es fa encara més patent just després de la corba de Galgenkopf. Aquí, el nou MINI Electric pot fer un bon ús de tota l’energia emmagatzemada en el seu bateria d’alt voltatge durant la desacceleració regenerativa, en lloc d’emprar a l’frenar. En aquest punt, res s’interposa ja per arribar a un espectacular final de carrera en l’alt de Döttinger Höhe.