El nou XC60 sortirà de fàbrica 90 anys després que el primer Volvo, el model ÖV4, veiés la llum el 14 d’abril de 1927

Durant el cicle de vida d’aquest primer Volvo es van vendre en total 275 unitats: una xifra modesta fins i tot per l’època. Davant d’això, el nou XC60 ve per substituir un dels models més venuts dels 90 anys d’història de Volvo.

Des de la seva presentació el 2008, el XC60 es va convertir en un fenomen les vendes augmentaven cada any. Set anys després del seu llançament era el SUV premium de mida mitjana més venut d’Europa i avui, quan es compleix el seu novè aniversari, encara és un supervendes.

Amb 966.000 unitats venudes, el XC60 actual representa aproximadament un 30% de les vendes totals de Volvo. Aquest mes, la xifra d’XC60 fabricats superarà el milió.

«En Volvo ens sentim molt orgullosos de la nostra història. Aquests 90 anys han estat apassionants i els 10 que queden fins al centenari poden ser-ho encara més, tenint en compte que la indústria es dirigeix ​​cap a la conducció autònoma, l’electrificació i la connectivitat », afirma Håkan Samuelsson, director executiu de Volvo Cars. «En molts sentits, el nou XC60 suposa la materialització d’aquestes tendències».

El nou XC60 és un dels vehicles més segurs de tots els temps. Ofereix l’últim en tecnologia de seguretat, inclòs el nou sistema de Atenuació de col·lisions amb vehicles del carril contrari, que utilitza funcions d’ajuda a la direcció per mitigar les col·lisions frontals.

Pilot Assist, el sistema de Volvo d’ajuda al conductor mitjançant conducció semiautònoma que s’encarrega de la direcció, l’acceleració i la frenada en carreteres ben senyalitzades fins a 130km / h, està disponible en el nou XC60 com a opció.

Amb el nou XC60 ja al mercat i la seva disponibilitat gradual a tot el món, Volvo està a punt per aconseguir un altre rècord de vendes el 2017.

90. aniversari

Des del seu lloc en el departament de vendes de SKF – fabricant suec de coixinets de i proveïdor del sector de l’automòbil- ​​Assar Gabrielsson, fundador de Volvo, va observar el creixement de la indústria automobilística als Estats Units i Europa i va veure l’oportunitat de fabricar vehicles en Suècia.

Amb un fàcil accés a l’acer, una mà d’obra barata i l’excel·lent qualificació dels enginyers suecs, Gabrielsson va aconseguir convèncer SKF que invertís en una empresa filial anomenada AB Volvo.

El primer vehicle suec fabricat en sèrie era un automòbil bastant convencional, amb elements de disseny americà, un bastidor de fusta de freixe i faig, un motor de 1,9 litres amb vàlvules laterals i llandes amb radis de fusta.

Només hi havia una combinació de colors: blau fosc amb motllures en negre.

Tot i els canvis que s’han produït durant els darrers 90 anys, hi ha alguna cosa que ha romàs invariable: l’afany de l’empresa per fabricar els vehicles més segurs del món.