EL NUEVEONCE SOTA PRESSIÓ: PROGRAMA DE PROVES PER A LA NOVA GENERACIÓ

La vuitena generació del Porsche 911 arribarà al mercat europeu a principis de 2019. Abans d’aquest esdeveniment, els prototips treballen al límit per completar el programa final de proves al voltant del món, posant sota forta pressió a aquest esportiu clàssic.

Els cotxes viatgen entre zones climàtiques amb diferències de temperatura de fins a 85 graus centígrads, roden per desnivells de més de quatre quilòmetres, suporten grans embussos a les principals ciutats i estableixen nous rècords en els circuits. Després de tot això, cada component del vehicle ha de funcionar de forma tan fiable com ho feia inicialment.

 

“A més de les seves extraordinàries prestacions, la idoneïtat per a l’ús quotidià és el que sempre ha distingit al 911”, comenta Andreas Pröbstle, Cap del projecte global del 911. “Per això vam provar el cotxe en tot tipus de condicions, en totes les regions i climatologies. El tren de rodatge ha de funcionar tan bé com els fluids, els sistemes, els processos operatius o les pantalles; aquesta és l’única manera de poder assegurar-nos que el vehicle està capacitat per rodar arreu del món sense problemes “, afegeix.

 

Les proves se centren primer en les àrees on Porsche tradicionalment ha tingut més experiència, com el xassís i el motor, que s’han millorat més encara per augmentar tant les prestacions com la facilitat per a l’ús diari. Addicionalment, hi ha uns tests de funcions i d’estrès per a tot el nou concepte de maneig de l’habitacle, així com per als instruments i pantalles. Els nous sistemes d’assistència a la conducció i de la augmentada connectivitat també han de superar els reptes d’unes extenuants proves maratonianes: el Porsche Connect varia d’un país a un altre, de manera que per a comprovar el seu funcionament i funcions es necessiten molts recursos.

 

En països càlids com els Estats del Golf Pèrsic, a l’Orient Mitjà, o la Vall de la Mort, als Estats Units, la climatització interior, la gestió tèrmica i el comportament del combustible necessiten sotmetre a proves de funcionament en temperatures que superen els 50 graus centígrads, en què, per exemple, els components de l’interior no han de expandir-se o contraure ni fer sorolls quan s’exposen a la calor. A les temperatures finlandeses de 35 graus sota zero, el programa de proves es centra en àrees com l’arrencada en fred, la calefacció i l’aire condicionat, la tracció, el comportament del cotxe i la frenada, així com la velocitat de resposta dels sistemes de control relacionats amb la conducció. Les dures i exigents carreteres del Cercle Polar Àrtic ofereixen les condicions òptimes per provar un esportiu, mentre que els recorreguts de resistència del nou 911 s’han dut a terme en circuits i calçades de la Xina, amb un tipus de trànsit que és típic d’aquest país , on també es pot comprovar el funcionament fiable del cotxe amb un combustible la qualitat varia molt.

 

El circuit de Nürburgring tradicionalment forma part dels rigorosos test i del programa de desenvolupament de Porsche. El motor, la transmissió, els frens i el xassís han de demostrar la seva vàlua en l’exigent pista de la regió d’Eifel. A Itàlia, els cotxes de prova es condueixen en l’anell d’alta velocitat de Nardò, on no només es verifica la màxima velocitat sinó també la refrigeració i el comportament. Aquests vehicles arriben al punt més baix de les seves proves de resistència a la Vall de la Mort, que baixa al voltant de 90 metres per sota del nivell del mar. En la banda oposada, el fi aire de la Muntanya Evans, a Colorado, supera altures de 4.300 metres, el que suposa un desafiament per a la càrrega del doble turbo i del sistema de combustible. Quan s’acabin les proves, els cotxes hauran recorregut uns tres milions de quilòmetres en total.

 

Una altra part fonamental d’aquests test, són les proves orientades a l’ús diari que farà el client, que es duen a terme a les ciutats i carreteres d’Alemanya. En aquesta part del programa també es recorren un bon nombre de quilòmetres i es compleix amb totes les normes de trànsit, per garantir que tot el vehicle i els seus sistemes siguin duradors i òptims per a l’ús diari. Així, la vuitena generació d’aquesta icona entre els automòbils esportius continua la tradició de ser el millor 911 de tots els temps.