EL PLA D'EUROPA PER ACCELERAR L'ARRIBADA DE L'HIDRÒGEN VERD A LA MOBILITAT: AIXÍ AFECTARÀ A L'AUTOMOCIÓ

EL PLA D’EUROPA PER ACCELERAR L’ARRIBADA DE L’HIDRÒGEN VERD A LA MOBILITAT: AIXÍ AFECTARÀ A L’AUTOMOCIÓ

El pla d’hidrogen de la UE contempla l’ús d’aquesta energia per a diferents sectors econòmics, com ara la mobilitat i l’automoció.

L’ús d’energies alternatives als combustibles fòssils és gairebé una obligació per a tots els països del món. El canvi climàtic assetja i per evitar-ne els efectes es contemplen diversos plans de transformació que condueixin a la descarbonització. En aquest sentit, la mobilitat elèctrica no és la única protagonista. També tenen rellevància l’ús de l’hidrogen. Recentment, Europa ha presentat el seu pla per accelerar-ne l’arribada i aquest pot tenir efectes en l’automoció.

Els Fons Europeus mobilitzaran 555 milions d’euros en ajudes per accelerar l’arribada de l’hidrogen a la mobilitat ia molts altres àmbits. La previsió al panorama europeu és que l’hidrogen representarà un terç del combustible utilitzat en transport terrestre i un 60% en el transport marítim.

Dades que animen les empreses de tota mena a presentar projectes per posicionar-se en aquesta matèria. Això està provocant que a la indústria de l’automòbil, l’hidrogen guanyi popularitat i cada vegada més marques apostin per ella. Tecnologies com la pila de combustible guanyaran sencers al mercat europeu en els propers anys havent de conviure al seu torn amb el cotxe elèctric.

Recentment, en una jornada organitzada per l’Associació Espanyola de l’Hidrogen (AeH2), es va indicar que Espanya té tots els ingredients necessaris per ser una potència futura de l’hidrogen a nivell europeu. Es destaca especialment que Espanya compta amb les infraestructures, el coneixement i els mitjans necessaris per assolir aquest objectiu.

Les marques es preparen per al futur
Javier Arboleda, Service Senior Manager d’Hyundai Motor España, va assegurar a la jornada que “la pila de combustible aplicada al sector de l’automoció ja és una realitat per a Hyundai. Jugarà un paper clau en la transició cap a la mobilitat neta en què ens trobem immersos actualment. Però això no vol dir que sigui l’única alternativa energètica”.

De la mateixa manera, també s’obren noves amenaces possibles. El pla de la UE d’incloure l’hidrogen verd a la combinació energètica de la UE per al 2030 podria augmentar la demanda d’electricitat i, per tant, el preu de l’energia, segons una nova anàlisi de Transport & Environment (T&E).