EL PREU DEL VO A CATALUNYA PUJA UN + 5,4% AL MAIG

EL PREU DEL VO A CATALUNYA PUJA UN + 5,4% AL MAIG

El preu mitjà d’oferta del vehicle d’ocasió se situa en 16.842 €. Aquest cinquè mes de l’any s’han venut 229.313 cotxes d’ocasió, 34.930 a Catalunya. Volkswagen Golf, Seat Ibiza i Seat León han estat els models més venuts en aquesta CCAA.

El preu mitjà del cotxe d’ocasió s’ha situat en 16.842 € a Catalunya aquest cinquè mes de l’any, el que siginifica una pujada del + 5,4% respecte al mes anterior, segons mostren les dades de coches.net, el portal de motor líder a Espanya. A nivell nacional, el preu mitjà ha arribat als 15.499 euros, el que representa una pujada del + 3,6%. Així mateix, segons les dades facilitades per l’IEA (Institut d’Estudis d’Automoció) al maig s’han venut un total de 229.313 cotxes d’ocasió, cosa que representa un un augment del + 10% respecte al mes anterior. Si ens fixem en les vendes de V.O en aquesta comunitat, el nombre de vehicles venuts en el cinquè mes de l’any ha estat 34.930, un + 6,7% més que a l’abril.
 

16.842 €
Preu Mitjà VO – maig 2019

 

 

 

 

 

 

El preu mitjà puja a gairebé totes les CCAA

Al maig, totes les comunitats autònomes, excepte una, han vist pujar el preu mitjà del VO en comparació amb el mes anterior: País Basc, on el preu ha caigut un -2’2% ha estat l’única en què el preu mitjà ha baixat.

 

Les pujades més elevades s’han produït a Astúries, Múrcia ia Castella-la Manxa.

 

Astúries, amb un preu mitjà de 17.061 euros, se situa com la comunitat més cara per a la compra d’un vehicle d’ocasió al maig, seguida de Catalunya (16.842 €) i Castella i Lleó (16.703 €). A l’extrem oposat, Extremadura (13.905 €), Cantàbria (13.998 €) i Aragó (14.006 €) són les comunitats que registren un preu més econòmic.

 

Entre les províncies catalanes, les que registren un preu mitjà del vehicle d’ocasió més elevat són Barcelona (17.171 €), Lleida (16.628 €) i Girona (16.008 €). Per contra, la que reflecteix un preu més assequible és Tarragona (14.757 €).

 

L’oferta de vehicle jove representa més de la meitat

Els vehicles de menys de 5 anys ha representat al maig ‘gairebé el 57% del total de l’oferta de VO! Concretament aquesta ha significat el 56,4%: els cotxes amb menys d’1 any han suposat el 7,3%, mentre que els d’entre 1 i 3 anys han sumat fins a arribar al 35% del total. Els vehicles amb 4 i 5 anys d’antiguitat han sumat el 14% restant. La resta d’oferta de VO s’ha repartit entre els cotxes amb més de 6 anys (17,7%) i els de més de 10 anys, amb un 25,9% del total.

 

 

Cal destacar que a Catalunya, l’oferta de vehicles d’ocasió dièsel ha sumat més de 29.000 cotxes, el que ha representat el 59,9% de l’oferta total, el percentatge més baix en el que va d’any: veníem d’un mes de gener en què el dièsel respresentaba el 65,8% del total. Tot i això, segueixen sent el gruix de l’oferta de Catalunya a coches.net. Els vehicles gasolina han suposat el 38,1% del total, mentre que l’oferta d’elèctrics i híbrids ha pujat fins al 2,1%.

 

Si ens fixem en el quilometratge, destacar que els vehicles amb menys de 40.000 quilòmetres han representat el 18,7% del total de l’oferta de V.O. No obstant això, l’oferta segueix decantant, majoritàriament, per vehicles de més de 80.000 quilòmetres: han representat el 66,3%, mentre que els cotxes amb menys de 80.000 km suposen el 33,7% del total de l’oferta.

 

Vendes de V.O a Catalunña durant el mes de maig

El nombre de vehicles d’ocasió venuts a Catalunya ha estat de 34.930, el que suposa un augment del + 6,7% respecte al mes anterior. En la seva majoria han tornat a ser models dièsel (el 57,9%) i cotxes amb una antiguitat superior als 10 anys (53,7%). Les vendes dels models gasolina han representat el 40,6% del total.

 

Els supervendes al maig en aquesta CCAA han estat el Volkswagen Golf, el Seat Ibiza, el Seat León, el Renault Mégane i el Ford Focus, els mateixos models que el mes anterior.

 

Marcel Blanes, responsable de relacions institucionals de coches.net: “un mes més podem dir que les vendes de VO està sent molt positives. Cal remarcar que l’augment en la venda de vehicle de VO jove (menys de 5 anys) es deu a la molt bona oferta que tenim en aquests moments de cotxes amb poca antiguitat. Lamentablement seguim sense un pla de desballestament eficaç al nostre país, prova d’això és que no vam aconseguir baixar d’aquest 53% pel que fa a la venda de VO de més de 10 anys “.

El preu mitjà del cotxe d’ocasió s’ha situat en 16.842 € a Catalunya aquest cinquè mes de l’any, el que siginifica una pujada del + 5,4% respecte al mes anterior, segons mostren les dades de coches.net, el portal de motor líder a Espanya. A nivell nacional, el preu mitjà ha arribat als 15.499 euros, el que representa una pujada del + 3,6%. Així mateix, segons les dades facilitades per l’IEA (Institut d’Estudis d’Automoció) al maig s’han venut un total de 229.313 cotxes d’ocasió, cosa que representa un un augment del + 10% respecte al mes anterior. Si ens fixem en les vendes de V.O en aquesta comunitat, el nombre de vehicles venuts en el cinquè mes de l’any ha estat 34.930, un + 6,7% més que a l’abril.

 

 

16.842 €
Preu Mitjà VO – maig 2019

El preu mitjà puja a gairebé totes les CCAA

Al maig, totes les comunitats autònomes, excepte una, han vist pujar el preu mitjà del VO en comparació amb el mes anterior: País Basc, on el preu ha caigut un -2’2% ha estat l’única en què el preu mitjà ha baixat.

 

Les pujades més elevades s’han produït a Astúries, Múrcia ia Castella-la Manxa.

 

Astúries, amb un preu mitjà de 17.061 euros, se situa com la comunitat més cara per a la compra d’un vehicle d’ocasió al maig, seguida de Catalunya (16.842 €) i Castella i Lleó (16.703 €). A l’extrem oposat, Extremadura (13.905 €), Cantàbria (13.998 €) i Aragó (14.006 €) són les comunitats que registren un preu més econòmic.

 

Entre les províncies catalanes, les que registren un preu mitjà del vehicle d’ocasió més elevat són Barcelona (17.171 €), Lleida (16.628 €) i Girona (16.008 €). Per contra, la que reflecteix un preu més assequible és Tarragona (14.757 €).

 

L’oferta de vehicle jove representa més de la meitat

Els vehicles de menys de 5 anys ha representat al maig ‘gairebé el 57% del total de l’oferta de VO! Concretament aquesta ha significat el 56,4%: els cotxes amb menys d’1 any han suposat el 7,3%, mentre que els d’entre 1 i 3 anys han sumat fins a arribar al 35% del total. Els vehicles amb 4 i 5 anys d’antiguitat han sumat el 14% restant. La resta d’oferta de VO s’ha repartit entre els cotxes amb més de 6 anys (17,7%) i els de més de 10 anys, amb un 25,9% del total.

 

 

Cal destacar que a Catalunya, l’oferta de vehicles d’ocasió dièsel ha sumat més de 29.000 cotxes, el que ha representat el 59,9% de l’oferta total, el percentatge més baix en el que va d’any: veníem d’un mes de gener en què el dièsel respresentaba el 65,8% del total. Tot i això, segueixen sent el gruix de l’oferta de Catalunya a coches.net. Els vehicles gasolina han suposat el 38,1% del total, mentre que l’oferta d’elèctrics i híbrids ha pujat fins al 2,1%.

 

Si ens fixem en el quilometratge, destacar que els vehicles amb menys de 40.000 quilòmetres han representat el 18,7% del total de l’oferta de V.O. No obstant això, l’oferta segueix decantant, majoritàriament, per vehicles de més de 80.000 quilòmetres: han representat el 66,3%, mentre que els cotxes amb menys de 80.000 km suposen el 33,7% del total de l’oferta.

 

Vendes de V.O a Catalunya durant el mes de maig

El nombre de vehicles d’ocasió venuts a Catalunya ha estat de 34.930, el que suposa un augment del + 6,7% respecte al mes anterior. En la seva majoria han tornat a ser models dièsel (el 57,9%) i cotxes amb una antiguitat superior als 10 anys (53,7%). Les vendes dels models gasolina han representat el 40,6% del total.

 

Els supervendes al maig en aquesta CCAA han estat el Volkswagen Golf, el Seat Ibiza, el Seat León, el Renault Mégane i el Ford Focus, els mateixos models que el mes anterior.

 

Marcel Blanes, responsable de relacions institucionals de coches.net: “un mes més podem dir que les vendes de VO està sent molt positives. Cal remarcar que l’augment en la venda de vehicle de VO jove (menys de 5 anys) es deu a la molt bona oferta que tenim en aquests moments de cotxes amb poca antiguitat. Lamentablement seguim sense un pla de desballestament eficaç al nostre país, prova d’això és que no vam aconseguir baixar d’aquest 53% pel que fa a la venda de VO de més de 10 anys “.