
EL PROJECTE “PROJECTE GELÄNDEWAGEN *” S’UNIFICA ELS MONS D’ART, MODA I AUTOMÒBIL
Sondejant el luxe de el futur amb Mercedes-Benz i Virgil Abloh.
Mercedes-Benz ha llançat una iniciativa sense precedents en cooperació amb l’artista polifacètic, arquitecte, director creatiu i dissenyador de moda Virgil Abloh. L’objectiu d’aquest projecte és crear una obra d’art única basada en la icona dels tot terreny, la Classe G de Mercedes-Benz, que va celebrar el 2019 el 40è aniversari de la seva presentació. Aquest innovador projecte, en el qual col·labora, es troba el director de Disseny de Mercedes-Benz, Gorden Wagener, té com a meta la unificació de dos mons, l’art i la moda, d’una banda, i l’automòbil per l’altre. ¿L’objectiu? Desplaçar les fronteres entre els dos límits de creativitat i esbossar un nou concepte de el luxe. L’obra d’art, el llançament digital davant d’una audiència global tindrà lloc el dimarts, 8 de setembre de 2020, a les 16 h CET, representa una nova visió de el luxe, en la definició s’han compartit diverses idees de diverses disciplines. Si us plau clica aquí per rebre un recordatori de l’esdeveniment.
Tant Mercedes-Benz com Abloh es troben obligats a ajudar a el món de l’art ia la comunitat internacional de creatius en una època crítica per a aquest àmbit professional. Després de l’llançament al setembre se subhastarà una exclusiva rèplica a escala de la singular obra d’art. Tots els ingressos es donaran a una fundació benèfica en favor de el món de l’art. El vencedor en la subhasta de el model tindrà accés exclusiu als cocreadors, incloent una presentació personal de les inspiracions que han sostingut l’obra d’art i l’aspiració dels artistes.
«La col·laboració amb Virgil Abloh -un dels professionals de el disseny amb més influència i més inspiradors dels nostres dies- és un reflex de l’estratègia de Mercedes-Benz per harmonitzar els signes dels temps amb la co-creació i el luxe contemporani, tant per els nostres productes com per a la nostra marca », comenta Bettina Fetzer, vicepresidenta de màrqueting de Mercedes-Benz AG. «Esperem que el llançament de el Projecte Geländewagen suposi una injecció d’inspiració, col·laboració i creativitat en la nostra audiència global».
«La marca Mercedes-Benz és sinònim de luxe i de productes amb un rendiment excepcional», subratlla Virgil Abloh. «Per aquest motiu, constitueix la base perfecta per elaborar estudis de disseny que materialitzin les idees d’artistes moderns sobre el que aportarà el futur en matèria d’estil».
«Avui en dia, Mercedes-Benz és molt més que un fabricant d’automòbils de luxe. És una marca de disseny i una etiqueta de luxe. Una de les causes principals de la nostra història d’èxits és el nostre esperit estètic i l’estil singular de la nostra empresa »comenta Gorden Wagener. «La nostra col·laboració amb Virgil Abloh és una nova etapa en l’avanç de el disseny de Mercedes-Benz. Com a producte d’aquesta cooperació crearem una cosa mai vista en els nostres dos sectors », destaca Gorden Wagener.
Mercedes-Benz té una gala per conèixer les expectatives i les aspiracions dels seus clients, i les necessitats per a satisfer-les. D’aquesta manera, la marca inspira ments creatives en tot el planeta. Partint dels ingredients bàsics de l’ADN de Mercedes-Benz, com materials exclusius, un acabat amb qualitat artesanal i un disseny avançat que cautela tots els sentits de la nostra exigent clientela, la creació d’Wagener i Abloh encarnarà el concepte primitiu de luxe de Mercedes Benz, entès com una força positiva.
Sobre Virgil Abloh
Virgil Abloh, nascut a Rockford, a l’Estat d’Illinois als EUA, és un artista, arquitecte, enginyer, director creatiu i dissenyador de moda. Després de llicenciar a la facultat d’Enginyeria Civil de la Universitat de Wisconsin-Madison, va completar el màster en arquitectura a l’Institut de Tecnologia d’Illinois (IIT), Chicago. Durant els seus estudis al IIT, seguint un pla docent ideat per Mies van der Rohe, Abloh va començar a establir les bases de la seva carrera artística. El Museu d’Art Contemporani de Chicago va presentar a l’estiu de 2019 una mostra rellevant de la feina de Abloh, que es va convertir en una de les exposicions més visitades en la història de l’museu. En l’actualitat, Abloh és Director Creatiu en Cap i fundador de la marca «Off-White» i Director Artístic de Homes en Louis Vuitton.
Sobre Gorden Wagener
Gorden Wagener va néixer a Essen, Alemanya, i va ocupar des de l’any 2016 el càrrec de director de Disseny en el Grup Daimler. Després d’estudiar Disseny Industrial a la Universitat d’Essen, va perfeccionar els seus coneixements en el camp de l’Disseny per al Transport al Royal College of Art de Londres. Fa una mica més de dos decennis es va incorporar a Mercedes-Benz. El 2008 va assumir el càrrec de director de departament de disseny de Daimler AG. Tots els models actuals de la cartera de vehicles de Grup Daimler porten la signatura d’Wagener, tant els turismes i vehicles industrials Mercedes-Benz com totes les marques de camions i autobusos que formen part de la Daimler Trucks AG. La seva capacitat innovadora l’ha portat a conquerir molts guardons,
- Traducció: tot terreny