"EL RAPTOR ÉS UN RANGER de competició PER A TOTS ELS PÚBLICS"

“EL RAPTOR ÉS UN RANGER de competició PER A TOTS ELS PÚBLICS”

Javier Martín, Brand Manager Vehicles Comercials de Ford Iberia: “El Raptor és un Ranger de competició per a tots els públics”.

L’atractiu de la nova generació de pickups transcendeix de la practicitat del vehicle en si, que com a vehicle de càrrega i per a la pràctica d’esports d’exterior és un gran valor, però com a cotxe urbà és realment complicat de manejar.

En Ford saben bé quin és el seu principal atractiu i si amb el Ford Ranger tenen un dels models més suggerents del mercat, amb el Ford Ranger Raptor es desmarquen de la competència amb un producte realment especial i esportiu, tot un Mustang portat a l’extrem de els pickup. Un cotxe de col·lecció, com ho presentava el cinc vegades Campió d’Espanya de Ral·lis Tot Terreny al volant d’un Ford Ranger, Rubén Gràcia.

“Us presento el nou Ford Ranger Raptor”, diu Javier Martín en el vídeo adjunt, “un vehicle que ha desenvolupat el nostre equip de Ford Performance, que ha transformat i millorat una convencional Ford Ranger en un vehicle de competició i després ho ha posat en carrer a l’abast de tots “.

El Raptor és una evolució del Ford Ranger, però no només es tracta de nous fars, rodes més grans i una nova graella per a l’ocasió, inspirada en el F150, el pickup més venut al món i tota una llegenda en USA. El Raptor ha estat tan profundament modificat que realment es pot parlar d’un cotxe nou i diferent al Ranger. Ha estat desenvolupat per Ford Performance i el seu renovat xassís rep canvis en els materials, utilitza acers d’alta resistència, reforços i nous ancoratges per a les noves suspensions i elements mecànics específics del Raptor. La suspensió s’ha fet a mida, l’elecció dels pneumàtics també, i fins i tot el motor de quatre cilindres i dos litres de la família EcoBlue, Diesel i biturbo. Ha estat retocat per proporcionar 213 CV i 500 Nm de parell que operen en perfecta harmonia amb la caixa del canvi automàtica de 10 velocitats, amb lleves al volant, que asseguren unes prestacions dignes d’un cotxe pensat per competir en el desert.

“Destaquen els seus pneumàtics de competició, els seus amortidors davanters i posteriors FOX Pro Racing desenvolupats per al món de la competició i el seu eix posterior de tipus Watt. A més d’això, totes les cotes s’han augmentat per poder donar a aquest cotxe tota l’habilitat que es necessita no només per desenvolupar el treball en una autopista a on té una comoditat excel·lent, també en qualsevol terreny, especialment gràcies als seus sis maneres d’ús “.

Tal com indica Javier Martín, entre les modificacions més importants es troba la suspensió, que compta amb més recorregut, fins a un 32 per cent més en el tren davanter i un 18 per cent el cul, amb amortidors de competició FOX, sorprenentment còmode en carretera i prou enèrgic en off road com per evitar el molest balanceig o situacions mancades d’aplom o estabilitat. I si la suspensió aporta molt, l’electrònica té un paper preponderant. El nou Raptor ofereix al seu usuari fins a sis maneres d’ús: Manual normal, esportiu, herba / grava / neu, fang / sorra, roca i Baixa. Per mitjà del Control d’Estabilitat i l’ABS, l’electrònica s’encarrega de donar la millor resposta possible a l’usuari en funció de la superfície sobre la qual circula. Sens dubte, la més cridanera és la de tipus Baixa, que és un programa per a ús d’alta velocitat inspirat en el que necessitaria el vehicle en cas d’afrontar una competició de tipus Baixa. Diguem que el control d’estabilitat triga més a entrar i dóna l’oportunitat a l’Raptor d’aprofitar al màxim la seva velocitat amb una dolça sensació d’un punt de control en cas que hi hagi problemes quan es supera un determinat rang de lliscament. Arribats a aquest punt és quan s’aprecien en tota la seva intensitat els 213 CV del motor de quatre cilindres de 2.0 litres biturbo, molt ple, amb un turbo especialment destinat a donar suport la seva evolució a la zona baixa del compta i l’altre de major grandària lloc a punt per seguir empenyent a mig i alt règim. Sempre hi ha potència i gràcies a això la nova caixa de canvis de deu velocitats amb lleves al volant fa la resta, que no és altra cosa que transmetre un gran plaer d’ús.

“Tot això ho teniu ja en el vostre concessionari des 52.000 euros amb campanyes i impostos inclosos. I si t’interessa veu ràpid a buscar-lo, perquè només hi ha 300 unitats per a aquest primer any “, conclou Javier Martín.