
EL SEAT 1400 TORNA A EL RALLYE MONTE-CARLO 65 ANYS DESPRÉS
En 1955, SEAT va participar per primera vegada en una competició internacional en el Ral·li Monte-Carlo. Ho va fer amb un SEAT 1400 pilotat per Arturo Bertoglio. 65 anys després d’aquella prova, el SEAT 1400 torna a Montecarlo. En aquesta ocasió, serà pilotat per l’ex campió d’Espanya de ral·lis, Meva Bardolet. La XXIII edició de l’Ral·li Monte-Carlo Històric se celebra entre els dies 31 de gener i 5 de febrer. A més de l’1400, SEAT Històrics també ha inscrit un SEAT 127 i un Seat 1430.
3689/5000SEAT Històrics torna un any més a l’Ral·li Monte-Carlo, una cita de prestigi mundial i també d’enorme importància en la història de la marca. Va ser en els seus trams, el 1955, on SEAT es va estrenar a la competició internacional amb el SEAT 1400, el primer model de la firma i també el seu primer cotxe de carreres. 65 anys després, el 1400 tornarà a competir al Monte-Carlo, aquest cop en la versió històrica de la prova, amb l’ex campió d’Espanya de ral·lis Josep Maria “Mia” Bardolet a l’volant al costat de l’expert Eloi Alsina com a copilot.
El vehicle preparat per SEAT Històrics és un 1400 B de l’any 1957, que lliura 88 CV de potència. Llueix un aspecte elegant i cridaner, amb una pintura exterior de color gris clar, que contrasta amb un to gris més fosc en les llantes i en el tablier, i compta a més amb fars addicionals antiboira i de llarg abast, claus en una prova tan exigent com el Ral.li Monte-Carlo, en la qual molts trams es celebren a la foscor.
El cotxe està en perfecte estat i ha estat completament restaurat pels especialistes de SEAT Històrics, que compten ara amb una nova joia en la seva col·lecció. El xassís ha estat convenientment reforçat per al seu ús en carreteres de muntanya i l’interior ha estat condicionat amb les mesures de seguretat necessàries, tot i que manté l’estil i equipament de l’època, amb baquets d’aire retro i un tauler en el qual destaquen els rellotges indicadors d’abans.
El 1400 B va debutar en el passat Andorra Winter Ral·li, celebrat al desembre de 2019, amb Bardolet a l’volant i Alsina com a copilot: en la seva primera participació en un ral·li va aconseguir el setè lloc absolut, un magnífic resultat que mostra el gran potencial de l’ vehicle i la destresa de pilot i copilot.
No és l’únic cotxe inscrit per SEAT Històrics al Ral·li Monte-Carlo Històric 2020. També formen part de la llarga llista de més de 300 vehicles un SEAT 127, que compartiran els periodistes Iván Vicari i Jesús Bonilla; i un SEAT 1430, que pilotarà el també periodista Enric Trillo al costat de l’expert copilot Carles Jiménez.
SEAT Històrics, al Ral·li Monte-Carlo Històric per quart any consecutiu
La del 2020 és la quarta edició consecutiva en què SEAT Històrics participa al Ral·li Monte-Carlo Històric. En 2017 la marca va decidir tornar a competir en el llegendari ral·li amb un SEAT 124, rèplica de el model amb el qual SEAT va fer història 40 anys abans, el 1977, quan Antonio Zanini-Juan Petisco i Salvador Cañellas-Daniel Ferrater van acabar en la tercera i quarta posició respectivament. Salvador Servià, amb un setè, va tancar una històrica edició de la Muntanya-Carlo per a SEAT, amb tres cotxes a les deu primeres posicions.
Va caldre esperar fins al RAC Ral·li de 1989 per tornar a veure un altre espanyol, en aquest cas Carlos Sainz, al podi de l’Mundial de Ral·lis. I van passar 10 anys més fins que un cotxe espanyol tornés a acabar entre els tres primers llocs d’un ral·li, amb el SEAT Córdoba WRC, pilotat per Toni Gardemeister, al Ral·li de Nova Zelanda de 1999.
“En SEAT Històrics cuidem molt la nostra història”, explica Isidre López, el seu responsable. “És un orgull per SEAT estar present en un esdeveniment així, i mostrar a el gran públic d’una carrera com aquesta que SEAT torna a competir amb els mateixos cotxes tants anys després en aquests mateixos trams, ara mesurant-se i compartint carretera amb més de 300 cotxes de diferents èpoques “, afegeix.
El Ral·li Monte-Carlo Històric se celebrarà entre els dies 31 de gener i 5 de febrer, en un recorregut que conserva l’essència de la mítica prova, així com SEAT manté viva la seva història i el seu gen esportiu.