EL SEAT ARONA TGI, GUARDONAT AMB EL PREMI I+ D

EL SEAT ARONA TGI, GUARDONAT AMB EL PREMI I+ D

Atorgat pel diari La Razón en els II Premis Tecnologia i Innovació. El SEAT Arona TGI és l’alternativa híbrida més econòmica per km recorregut i redueix les emissions de CO2 en fins a un 25% i fins a un 75% les de NOx.

El SEAT Arona TGI ha estat guardonat amb el “Premi I + D” en els II Premis Tecnologia i Innovació organitzats pel diari La Razón. Aquests guardons tenen com a objectiu destacar la labor dels que treballen per descobrir noves tecnologies, dissenyar aplicacions, i simplificar i millorar els productes que fabriquen, reconeixent així a la companyia espanyola per la seva tecnologia híbrida de Gas Natural Comprimit (GNC) i gasolina. Antonio Calvo, responsable de Mobilitat Sostenible de SEAT, va ser l’encarregat de recollir el premi en un acte celebrat a Madrid.
Nou SEAT Arona TGI

El Arona TGI, dissenyat i desenvolupat a la fàbrica de SEAT a Martorell, serà el primer SUV del món impulsat per gas natural, una tecnologia que suposa una alternativa real i actual per a la mobilitat, per contribuir a reduir les emissions de CO2 en un 25 % respecte a un model homòleg de gasolina, i les de NOx en fins a un 75% enfront d’un dièsel.

Així mateix, circular amb un model de la gamma TGI de SEAT, comporta una sèrie de beneficis per al conductor:

És l’alternativa híbrida més econòmica: la gamma ECO de SEAT suposa un considerable estalvi en el cost per quilòmetre recorregut. És aproximadament un 50% més econòmic que un model homòleg de gasolina, un 30% davant d’un Diesel, més d’un 15% més barat que circular amb un vehicle impulsat per GLP, i fins i tot un 20% més econòmic que un híbrid elèctric no endollable de gasolina.
Etiqueta ECO de la DGT: els models SEAT impulsats amb GNC inclouen l’etiquetatge que permet circular per les ciutats en episodis de restriccions al trànsit per alta contaminació. A més, es beneficien d’importants bonificacions com la rebaixa o exempció d’impostos, reduccions del preu en zones d’estacionament regulat i peatges, o el lliure accés a alguns carrils VAO.
Alts estàndards en seguretat: el sistema i circuit de gas natural a la gamma TGI presenta un alt nivell de seguretat amb la màxima valoració de cinc estrelles en les proves de xoc Euro NCAP, amb una instal·lació de GNC totalment preparada contra cops, esgarrapats, o corrosió, i compta a més amb vàlvules d’evacuació per si es detecta un augment de la temperatura o la pressió del sistema, dissipant amb rapidesa en ser més lleuger que l’aire.
Motor híbrid de GNC i gasolina

El nou SEAT Arona compta amb un motor TGI de 1.0 litres amb tres cilindres i 12 vàlvules, capaç d’oferir 90 CV entre les 4.500 i les 5.800 rpm, i un parell màxim de 160 Nm entre les 1.900 i les 3.500 revolucions per minut. Aquest propulsor equipa de sèrie una transmissió manual de sis velocitats per incrementar la seva eficiència i facilitar la conducció. Ofereix una velocitat màxima de 172 km / h accelera de 0 a 100 km / h de 12,8 segons.

El Arona TGI només utilitza gasolina com a combustible alternatiu quan els dipòsits de GNC s’esgoten encara que, amb tres dipòsits, l’autonomia serà més que suficient per a la majoria dels usuaris. Els dipòsits de gas tenen una capacitat de 14,3 kg i proporcionen una autonomia de 400 km en mode GNC. Gràcies a l’ocupació del dipòsit de gasolina, la distància augmenta en altres 160 km, amb la qual cosa permet realitzar un total de 560 km sense repostar.

El Arona TGI es llançarà al mercat a finals d’aquest any i serà el quart vehicle de la gamma SEAT a beneficiar-se d’un combustible més net i econòmic. Seguirà l’estela del Lleó TGI, l’Ibiza TGI i el Mii Ecofuel, reafirmant així la intenció de SEAT de fomentar l’ús del GNC.