EL SEAT IBIZA, JA DISPONIBLE AMB MOTOR DIÈSEL

EL SEAT IBIZA, JA DISPONIBLE AMB MOTOR DIÈSEL

Ja estan disponibles els nous motors dièsel en el SEAT Ibiza, completant l’oferta de propulsors que ofereix el supervendes de la companyia. La gamma de motors dièsel comprèn potències de 80, 95 i 115 CV amb un mateix bloc 1.6 TDI, complint amb la normativa Euro 6. Cal destacar la seva refinat funcionament i bon aïllament de l’habitacle, a més d’uns reduïts consums i emissions de CO2.

Ja estan disponibles els nous motors dièsel en el SEAT Ibiza, completant l’oferta de propulsors que ofereix el supervendes de la companyia. La gamma de motors dièsel comprèn potències de 80, 95 i 115 CV amb un mateix bloc 1.6 TDI, complint amb la normativa Euro 6. Cal destacar la seva refinat funcionament i bon aïllament de l’habitacle, a més d’uns reduïts consums i emissions de CO2. La gamma de motors es completa definitivament amb l’oferta més ecològica i econòmica, l’Ibiza 1.0 TGI de 90 CV, que munta un propulsor de tecnologia híbrida que empra gasolina i Gas Natural Comprimit (GNC).

Després del seu llançament comercial el passat mes de juny, es pot afirmar que la cinquena generació de l’Ibiza és ja un rotund èxit, com demostren els excel·lents dades de vendes amb més de 7.000 comandes fins a finals d’octubre. Després de quatre generacions i gairebé 5,5 milions d’unitats venudes, el nou SEAT Ibiza marca un abans i un després en la història del model, amb una gran evolució. Presumeix d’un excel·lent caràcter dinàmic, gran versatilitat, eficiència i la tecnologia més completa i avançada pel que fa a assistents a la conducció, seguretat, confort i connectivitat, propis de segments superiors.

Nous propulsors 1.6 TDI

El SEAT Ibiza incorpora a la seva gamma de motors dels nous dièsel que, igual que els gasolina, disposen de sistema Start & Stop i compleixen amb la normativa d’emissions Euro 6, gràcies a una sèrie d’avenços tecnològics que fan d’ells uns dels motors més sofisticats i eficients del mercat.

Els nous propulsors dièsel incorporen el sistema de reducció catalítica selectiva (SCR) de segona generació, per aconseguir una major eficiència, reduint i transformant les partícules NOx en elements innocus per al medi ambient. Per aconseguir-ho, l’Ibiza incorpora un dipòsit d’AdBlue, situat a la part posterior dreta del vehicle, amb boca d’ompliment costat de la del combustible.

Els motors dièsel del SEAT Ibiza, consten d’un bloc de 1.598 cc, turboalimentat, amb quatre cilindres i setze vàlvules, que desenvolupen 80, 95 i 115 CV de potència. La injecció és directa per conducte comú amb injectors d’accionament electromagnètic, aconseguint així una barreja més homogènia i eficient, siguin quines siguin les circumstàncies de temperatura i pressió de la càmera. Les cotes del cilindre presenten una relació gairebé “quadrada” de 1,01 mm -amb 79,5 mm de diàmetre i 80,5 mm de carrera-. Els enginyers de la marca espanyola busquen així l’equilibri perfecte per aconseguir excel·lents consums, alhora que un recorregut del pistó no massa llarg, per pujar fàcilment el règim de gir i, al seu torn, augmentar la potència sense necessitat d’una major cilindrada .

La resposta de qualsevol de les tres variants mecàniques del bloc 1.6 TDI, a més de suau, resulta increïblement contundent des de baixes voltes, on es desenvolupen importants xifres de parell motor. Per això, des ralentí fins pràcticament el tall d’injecció, el nou Ibiza dièsel es mou amb una suavitat i contundència sorprenents, gairebé sense soroll ni vibracions. Tot un exemple de qualitat de funcionament.

El primer esglaó el cobreix l’1.6 TDI de 80 CV, potència que s’ofereix entre 2.700 i 4.800 rpm, i un parell motor màxim de 230 Nm, desenvolupat en un règim d’entre 1.400 i 2.400 rpm. Aquesta mecànica va sociada a una caixa del canvi manual de 5 velocitats i accelera de 0 a 100 km / ha 13,3 segons. El seu consum mitjà és de 3,8 litres als 100 km i emet 99 g / km de CO2.

El següent propulsor disponible és el 1.6 TDI de 95 CV, que pot anar associat a una caixa del canvi manual de 5 velocitats o automàtica de doble embragatge DSG i set relacions, aquesta última disponible a principis de 2018. En la variant amb canvi manual, la seva potència màxima s’ofereix entre les 2.750 i 4.600 rpm, i el parell màxim, que augmenta als 250 Nm, entre les 1.500 i 2.600 rpm. Així mateix, accelera de 0 a 100 km / ha 11,3 segons, té un consum mitjà de 3,8 l / 100 km i emet tan sols 99 g / km de CO2.

Finalment, el límit de gamma en l’oferta dièsel el cobreix la variant 1.6 TDI de 115 CV de potència, desenvolupada entre 3.250 i 4000 rpm, amb un parell motor màxim de 250 Nm entre 1.500 i 3.200 rpm. Va associat a una caixa manual de 6 velocitats i aconsegueix una acceleració de 0 a 100 km / h en només 10 segons, amb 3,9 l / 100 km de consum mitjà i unes emissions en cicle combinat de 102 g / km de CO2.

Com a colofó, el nou Ibiza ja està disponible amb la variant híbrida, impulsada per gasolina i Gas Natural Comprimit (GNC), amb el motor 1.0 TGI de 90 CV. Així mateix, l’oferta de gasolina a l’Ibiza consta dels tricilíndrics 1.0 MPI de 75 CV i dos 1.0 TSI amb 95 i 115 CV. Per la seva banda, la versió més esportiva ve de la mà del nou propulsor 1.5 Evo TSI de quatre cilindres amb 150 CV de potència.