EL SEAT TARRACO ACONSEGUEIX LA MÀXIMA PUNTUACIÓ DE SEGURETAT A LES PROVES EURO NCAP

EL SEAT TARRACO ACONSEGUEIX LA MÀXIMA PUNTUACIÓ DE SEGURETAT A LES PROVES EURO NCAP

El nou SUV gran de SEAT obté cinc estrelles en les proves de seguretat Euro NCAP, la màxima valoració. Les proves han demostrat la seva excepcional rendiment i gran protecció per a ocupants, vianants i ciclistes. Els sistemes i assistents de seguretat activa, passiva i preventiva que integra el SEAT Tarraco, el converteixen en un referent de seguretat en el seu segment. Aquest SUV se suma a altres models de SEAT, que també han demostrat el compromís de la marca amb el desenvolupament de vehicles de màxima seguretat.

L’últim model de la major ofensiva de producte de SEAT, el nou SEAT Tarraco, ha aconseguit una valoració de cinc estrelles en les proves de seguretat Euro NCAP, seguint així la tendència de la companyia espanyola en el desenvolupament de vehicles amb el millor nivell en Pel que fa a seguretat.
Els procediments de les proves de seguretat Euro NCAP són cada vegada més exigents, ja que aquest organisme ha augmentat el nombre de proves, així com el nivell d’exigència a què se sotmeten els nous vehicles. S’analitzen tots els aspectes del vehicle, es mesura la seva capacitat de protecció per a ocupants, tant per a adults com per a nens, a més de la protecció a vianants, en cas d’accident. També s’avaluen els sistemes més avançats d’assistència a la conducció; grans aliats en la seguretat del Tàrraco.

Així, el nou vaixell insígnia de SEAT, el Tarraco, ha obtingut el màxim nivell de seguretat en la sèrie de proves de l’organisme de seguretat.

El Tarraco s’ha sotmès a una sèrie de proves per determinar les seves credencials en seguretat. La protecció d’ocupants adults es determina a partir de proves de xoc amb impactes frontals amb una superposició del 40%, i davant d’una barrera rígida amb superposició total, així com impactes laterals contra un pal i davant d’una barrera.

També es realitzen proves de fuetada cervical, així com de frenada automàtica d’emergència a diferents velocitats i amb diferents graus de superposició de vehicles, en les que el radar de proximitat associat al control de velocitat de creuer ‘ACC’, i l’assistent ‘Front Assist ‘amb reconeixement de vianants i ciclistes, detecten i accionen el sistema de frens de manera autònoma.

En el cas de la protecció per als ocupants infantils, s’avaluen tres aspectes principals: la protecció del sistema de retenció, la capacitat del vehicle per instal·lar correctament els sistemes de retenció infantil de diferents mides, i les disposicions del vehicle per oferir el transport segur dels nens. En totes elles, el nou Tarraco ha destacat notablement.

El SEAT Tarraco no només està dissenyat per protegir els seus ocupants, sinó que també s’ha desenvolupat per a garantir la protecció de vianants i ciclistes. En les proves d’Euro NCAP es mesura per tant el risc potencial d’atropellament i derivades lesions al cap, la pelvis i les cames. Així mateix, també s’avaluen les mesures que es poden prendre per mitigar o evitar aquest tipus d’impactes.

S’analitzen també els assistents a la conducció més innovadors i tecnològics dels que compta el nou SEAT Tarraco, així com la manera en què poden millorar la seguretat, el que converteix a l’organisme Euro NCAP en una referència en el sector.

En cada situació l’organització va determinar que els ocupants i els usuaris de la carretera estaven ben protegits en cas d’accident; el SEAT Tarraco ha obtingut la següent puntuació pel que fa a protecció: 97% en adults, 84% en nens, el 79% en usuaris de la carretera i el 79% en assistents de seguretat per a la conducció.

“L’excel·lent valoració de seguretat que ha obtingut el Tarraco a les exigents proves d’Euro NCAP posa de manifest l’especial compromís de SEAT per garantir la màxima seguretat activa i passiva en tots els models que produïm, i en el desenvolupament del SUV més gran mai fabricat per la companyia “, afirma Luca de Meo, president de SEAT.

Amb la tecnologia més innovadora en seguretat

El SEAT Tàrraco està dissenyat per oferir una seguretat absoluta als seus ocupants i als altres usuaris de la via pública, i és tot un referent en seguretat entre la competència. Aquesta posició és fruit dels coneixements adquirits en el desenvolupament d’anteriors models de SEAT i la integració de les tecnologies més innovadores de seguretat.

El nou Tarraco inclou una àmplia gamma de sistemes de seguretat, que utilitzen totes les dades recollides pels molts sensors de què disposa, per avançar-se als esdeveniments i adaptar el vehicle a cada circumstància. Compta amb multitud de sistemes opcionals, com l’assistent d’emergència, el detector d’angle mort i alerta de trànsit posterior -per sortir de l’aparcament marxa enrere-, així com el reconeixement de senyals de trànsit, assistent d’embussos ‘Traffic Jam Assist’, i assistent de llums automàtiques curtes / llargues ‘Light Assist’.

Així mateix, el Tarraco destaca per la inclusió de dos nous sistemes de seguretat: l’assistent de precol·lisió ‘Pre-Crash’ i l’assistent de detecció de bolcada ‘Rollover Assist’, que activen diferents sistemes per mitigar els danys.