El SKODA SUPERB un milió ha estat fabricat a Kvasiny

250.000 cotxes de l’actual tercera generació produïts a tot el món. La tradició del vaixell insígnia de la marca es remunta als anys 30.

ŠKODA ha produït la seva SUPERB un milió. El vehicle, una berlina Laurin & Klement topall de gamma, va sortir de la cadena de muntatge de la planta de ŠKODA en Kvasiny, Repúblic Txeca. L’actual tercera generació ha estat una de les principals responsables d’aquest èxit: des del seu llançament al mercat al març de 2015, ŠKODA ha produït més de 250.000 vehicles d’aquest model punter. El vaixell insígnia de la marca porta a un nou nivell la història d’èxit d’aquesta gamma de models, que va començar a rodar el 1934.

“Aquesta fita de producció és una impressionant demostració de l’alta capacitat de producció de ŠKODA i dels seus empleats”, va dir Michael Oeljeklaus, responsable de Producció i Logística del Comitè Executiu, afegint: “El nom SUPERB encarna un dels cotxes de major qualitat i èxit d’entre els automòbils de classe mitjana “.

La tercera generació del ŠKODA SUPERB ha portat a la marca cap a una nova era des que s’iniciés la seva producció al març de 2015. Amb les seves línies netes, els últims sistemes d’assistència per a una major seguretat i confort, motors alhora poderosos i econòmics , el major espai interior del seu segment i nombrosos detalls ‘Simply Clever’, la generació actual s’ha establert amb èxit en la classe mitjana.

Donades les seves excepcionals qualitats, el ŠKODA SUPERB ha rebut el ‘Xarxa Dot Award’ per la seva excel·lent disseny i el premi al ‘Cotxe de l’Any’ en nombrosos països europeus. Les xifres de producció també subratllen l’èxit del vaixell insígnia de la marca: després de produir 136.100 vehicles de la primera generació, que es va llançar el 2001, el volum de producció de la segona generació va augmentar significativament. Entre 2008 i 2015, 618.500 ŠKODA SUPERBs van sortir de la planta de ŠKODA a Kvasiny. L’actual tercera generació es va estrenar al març de 2015 i, en tot just dos anys, ŠKODA ha produït 250.000 vehicles. El modern vaixell insígnia celebra aquest impressionant fita, així com la creixent popularitat de la gamma, que ha arribat a cotes mai vistes.

El model topall de gamma de ŠKODA ha estat sinònim de l’alta qualitat de la República Txeca en els mercats globals des de 2001. El fabricant de cotxes continua amb la tradició de Mladá Boleslav de produir vehicles grans i prestigiosos, que es remunta als primers anys del segle XX. En 1907, el Laurin & Klement FF es va convertir en el primer model de vuit cilindres d’Europa Central. En els anys 20, el luxós ŠKODA Hispano Suiza va atreure al primer president de Txecoslovàquia. L’inspirador ŠKODA 860 de vuit cilindres es va estrenar a principis dels anys 30.

El va seguir el ŠKODA 640 SUPERB el 1934. Des de llavors, el reconeixible nom ha representat els cotxes de més alta gamma de la marca. El terme ve del llatí ‘Superbus’, que significa ‘distingit’, ‘excel·lent’ o ‘magnífic’. Igual que la generació actual, els seus predecessors també comptaven amb les últimes tecnologies. El 640 SUPERB feia servir la plataforma tecnològica del POPULAR; el seu motor de sis cilindres i 2,5 litres generava una potència de 55 CV. L’eix de transmissió travessava el xassís tubular. A més, també usava una avançada suspensió independent, en lloc dels eixos rígids en les parts davantera i posterior. L’avantatge del disseny era que, per exemple, reduïa significativament l’estrès sobre la carrosseria gràcies a una rigidesa de torsió més elevada. El model és tota una raresa, ja que només es van fabricar 200 exemplars.

ŠKODA SUPERB – el model es va llançar a la classe mitjana en 2001

El 2001, ŠKODA va donar un nou alè a l’evocador nom. El nou vaixell insígnia de la marca va establir immediatament noves referències per als vehicles de classe mitjana: cap model competidor en el seu mateix segment oferia tant espai com el nou model de la marca de Mladá Boleslav. Al mateix temps, el SUPERB es va marcar punts amb el seu atractiu disseny i la seva tecnologia punta. Sistema de navegació, preinstal·lació per telèfon mòbil, seients calefactats, fars de xenó, sensors d’estacionament i sostres solars podien afegir-se al còmode vehicle com a opció. L’equipament de sèrie, que incloïa moderns sistemes com l’ABS, l’ESC-sis coixins de seguretat, garantia la màxima seguretat.

La segona generació del modern ŠKODA SUPERB va celebrar la seva estrena mundial al Saló de l’Automòbil de Ginebra de 2008. L’impressionant nou model tenia fins i tot més espai, una aparença elegant i acabats de la més alta qualitat. A més, el SUPERB estava disponible per primera vegada amb tracció total. Li seguiria el especialment pràctic ŠKODA SUPERB COMBI, estrenat el 2009.

SUPERB III és el primer model de ŠKODA que ofereix una connectivitat completa