El vehicle d'ocasió de concessionari oficial al canal digital: balanç de l'any i reptes per al 2023

El vehicle d’ocasió de concessionari oficial al canal digital: balanç de l’any i reptes per al 2023

Bartolomé Poyatos, conseller delegat de niw.es, ha fet balanç d’aquest darrer any i ha parlat sobre els desafiaments que es plantegen per al següent.

A finals del 2022 i l’arribada del nou any, resulta inevitable analitzar i fer balanç del sector de l’automoció i de com ha estat el seu progrés en els darrers 12 mesos. Bartolomé Poyatos, conseller delegat de niw.es, ha fet balanç d’aquest darrer any i ha parlat sobre els desafiaments que s’hi presenten.

Com molts altres, el sector automobilístic s’ha vist afectat notablement per un context inflacionari, un increment dels tipus d’interès i un clima d’incertesa provocat per la crisi dels microxips i el conflicte entre Rússia i Ucraïna. Això s’ha traduït en greus dificultats en l’aprovisionament de vehicles nous, que alhora ha significat una oferta menor de vehicles d’ocasió.

Al sector del vehicle d’ocasió jove la missió és oferir la major oferta de cotxes amb garantia de fabricant, de forma ràpida i senzilla, a través d’un procés 100% online, segur i connectat amb els distribuïdors oficials de totes les regions del país . Per fer-ho, cal posar el focus d’atenció en dos pilars fonamentals per a nosaltres: clients i concessionaris.

Tot i els problemes d’estoc dels darrers mesos, s’ha apostat per la professionalitat dels concessionaris (més de 800 publiquen a la nostra web) i “hem activat altres palanques per sortir reforçats d’aquest període complex”, com per exemple amb la posada en marxa de noves tecnologies a la web per ser més eficients, amb tipus d’interès competitius i opcions de finançament completament en línia, i amb un reforç de l’equip d’assessorament i ajuda al client en la compra d’un cotxe seminou.

ELS CLIENTS DEMANEN LLIBERTAT I FLEXIBILITAT EN EL PROCÉS DE COMPRA D’UN COTXE
Un altre aspecte fonamental en aquest balanç és lanàlisi de les necessitats dels consumidors. Els clients que demanen cotxes d’ocasió són cada cop més digitals, sol·licitants immediats i punts de venda que s’adaptin a les seves necessitats.

Aquest any i de cara al proper 2023, els concessionaris tenen l’oportunitat de donar un impuls a les seves vendes, apostar pel comerç digital i descobrir un pilar fonamental per al futur del sector. A més, els clients sol·liciten cada cop més informació, proves i assessorament en els processos de la compra. Per això, la plataforma aposta per un ampli equip de suport al client i assessorament per a tot el procés de compra.

EL VEHICLE ELÈCTRIC, PROTAGONISTA DEL 2022
“Si hem vist una tendència clara en el consum i en la producció aquest any, ha estat la del vehicle elèctric: la gran aposta del mercat d´automoció i dels consumidors”. D’aquesta manera, la propulsió elèctrica continua augmentant el seu volum de vendes de manera notable, encara que representa encara un petit valor en comparació amb altres països europeus. Per potenciar la presència dels híbrids, híbrids endollables i elèctrics a Espanya, “necessitem més mesures fiscals i polítiques públiques per avançar en pro de la mobilitat elèctrica i en la creació de ciutats més netes i sostenibles”.

2023, UN ANY DECISIU PER CRÉIXER
El conseller delegat de niw.es espera que les seves vendes en línia creixin de forma exponencial, “gràcies a llibertat que atorga la nostra plataforma, perquè el client iniciï i tanqui el procés de compra, finançament i assegurança del vehicle, que més s’adapti als seus necessitats, d´una interminable oferta d´unitats en estoc de totes les marques, sense necessitat de desplaçar-se, si així ho desitja, podent triar el punt més proper on rebre el seu vehicle”. “Ens sentim afortunats de comptar amb els concessionaris com els nostres socis i clients satisfets amb l’autonomia transaccional que li permet el canal de venda en línia”.