ELECTRIFICACIÓ, CONNECTIVITAT I VEHICLE AUTÒNOM aportarien un 15% DEL PIB ESPANYOL A 2030

ELECTRIFICACIÓ, CONNECTIVITAT I VEHICLE AUTÒNOM aportarien un 15% DEL PIB ESPANYOL A 2030

Avui ha tingut lloc a Madrid la cinquena Edició de l’Fòrum Nissan i com en les anteriors ocasions, ha comptat amb debats i intervencions de calat i moltes notícies d’interès. El nivell de ponents ha estat el més alt de tots els fòrums Nissan celebrats fins al moment, sent inaugurat pel secretari d’Estat d’Energia, José Domínguez Abascal i clausurat pel vicepresident de la Comunitat de Madrid, Ignacio Aguado.

Les tendències en el sector de l’automòbil són molt clares: electrificació, connectivitat i vehicle autònom. Aquests tres aspectes sumats, segons diferents Estudis (Accenture, Consultora SBD + GSNA i el mateix Parlament Europeu), podrien proporcionar un 15% de l’PIB espanyol l’any 2030, és a dir, més de 190.000 milions d ‘€.

ELECTRIFICACIÓ

La mobilitat elèctrica avança a Espanya amb pas lent. Aquest any, els cinc punts de el Pla Integral de l’Vehicle Elèctric per a Espanya, presentat en la primera edició de l’Fòrum Nissan a 2015 i elemental per impulsar l’electrificació, amb prou feines han tingut avenços i segueixen faltant: plans estables i mesures fiscals com a incentiu per desenvolupar el mercat; l’homogeneïtzació de les mesures d’ús a Espanya; una major xarxa d’infraestructura de càrrega; augmentar la col·laboració publicoprivada introduint els vehicles de 0 emissions en les flotes públiques i una major comunicació i divulgació dels beneficis per a la societat en general de la mobilitat sostenible. Totes aquestes mesures no s’han desenvolupat a la velocitat que el nostre país necessita per posicionar a Espanya al capdavant en la transformació cap a la mobilitat sostenible i seguim a la cua dels principals mercats europeus.

Nissan, com a pioner i líder de l’segment, segueix desenvolupant aquests cinc punts i segueix invertint en plans propis d’incentiu, com el Pla MOVES de Nissan. Un pla que permet a l’usuari superar les barreres que l’actual MOVES ha suposat per a l’usuari, pel que fa a l’desballestament, ja que Nissan no ho exigeix ​​i amb accés directe a un descompte de 5.500 € de la marca, sense esperar la recuperació de la ajuda a la presentació de l’impost de l’IRPF. Així mateix Nissan continua la inversió en la instal·lació de punts de càrrega en vies públiques i aparcaments de les principals ciutats, desenvolupant 100 nous punts de càrrega ràpida amb Easycharger i amb campanyes de comunicació que mostren els beneficis de la mobilitat elèctrica a la societat.

Però cal una col·laboració conjunta, entre els diferents actors clau per al desenvolupament de la mobilitat sostenible, per anar més enllà i aprofitar les oportunitats que se’ns brinden des de l’electrificació de el parc mòbil.

Marc Toro, conseller director general de Nissan Iberia ha declarat que: “Nissan ha assolit el lideratge en vehicles elèctrics a Espanya gràcies als esforços en els cinc punts bàsics, però la situació de mercat de vehicles electrificats amb prou feines un 1,3% de quota dista molt de ser la desitjable. Des Nissan som optimistes perquè la normativa mediambiental i la intenció de compra de l’consumidor donarà com a resultat un impuls fort a la mobilitat elèctrica a l’any 2020, que a Espanya podria arribar a una quota de el 4% en vehicles electrificats. “.

El potencial de l’electrificació, converteix el sector de l’automòbil en un dels pilars bàsics de desenvolupament econòmic i d’oportunitats per al nostre país. L’electrificació sumaria a el PIB espanyol un total de 90.000 milions d ‘€, segons la Consultora Accenture, gràcies ia més perquè el vehicle elèctric entraria a formar part de l’ecosistema elèctric de país, ajudant a equilibrar la balança energètica i generant importants estalvis en la factura de l’ país i dels seus ciutadans. Per primera vegada, automoció i sector de l’energia han de treballar junts per aconseguir desenvolupar aquestes oportunitats, dins d’un marc regulador que, a diferència d’altres països a Europa, encara hem de crear a Espanya per assolir aquest potencial.

Referent a això comenta Marc Toro, conseller director general de Nissan Iberia: “Des del punt de vista d’entorn, Nissan és l’única marca en el mercat que pot oferir en els seus dos vehicles elèctrics, LEAF i eNV200, la bidireccionalitat en el sistema anomenat Vehicle to Grid, que permet tant rebre energia de la xarxa, de les llars i de les oficines com proporcionar als mateixos. Per avançar en aquest terreny a Espanya, és important que es desenvolupi la normativa que permeti la interacció de l’consumidor amb la Xarxa, és a dir, que es permeti la venda d’energia a la Xarxa per part de l’consumidor que la genera pels seus propis mitjans. “.

CONNECTIVITAT

Però l’electrificació no és l’única oportunitat que se’ns presenta. La connectivitat és, sens dubte, una altra de les palanques de canvi necessària per impulsar la nostra economia i el nostre país.

Els nous serveis lligats a la connectivitat com són l’actualització del programari dels vehicles, els nous dispositius de connectivitat, la intel·ligència artificial, la nova analítica de les dades o la seguretat en la connectivitat, entre d’altres, aportaria a el PIB espanyol prop de 39.000 milions d’euros, segons la consultora SBD + GSNA.

Marc Toro, va comentar a l’respecte de la connectivitat: “En aquest aspecte cal destacar que Nissan té plans de present molt importants en aquest camp des del punt de vista de producte. Nissan acaba de presentar el vehicle més connectat de la història, el Nissan Juke, amb sistemes únics de comunicació amb el vehicle com Google Home i altres sistemes com Apple CarPlay o Android Acte, amb utilitats com la trucada d’emergència, el tancament de portes a distància, les alertes intel·ligents o wifi, entre altres “.

La connectivitat ens obre, a més, oportunitats de desenvolupament de nous models de negoci com el cotxe compartit. Nissan està desenvolupant sistemes de car sharing de proximitat a través dels concessionaris a Espanya, per donar servei a projectes i comunitats allunyats dels principals nuclis urbans.

VEHICLE AUTÒNOM

El tercer pilar d’oportunitat per a Espanya és el vehicle autònom. Segons un estudi de el Parlament Europeu el vehicle autònom podria proporcionar el PIB espanyol prop de 61.000 milions d’euros, evitant la pèrdua de temps dels conductors en molts dies d’embussos a les grans ciutats i, més important encara, reduint el nombre total d’accidents i de víctimes.

A l’respecte Marc Toro, conseller director general de Nissan Iberia va dir: “Nissan ja ha posat a disposició dels usuaris les primeres fases de la conducció autònoma, democratitzant la tecnologia per a tots els públics. De fet ja són quatre vehicles els que incorporen el sistema Propilot de Nissan, un assistent de conducció autònoma per carril únic, que equipa el: LEAF, Qashqai, Juke i X-Trail. De fet, la conducció autònoma resulta molt apreciada pels usuaris ja que el 90% dels LEAF adquirits pels particulars ho compraven amb el sistema ProPILOT. “.

TRES OPORTUNITATS

Marc Toro ha subratllat que: “Aquestes tres tendències clares en l’automoció sumades de manera conjunta, electrificació, connectivitat i mobilitat autònoma proporcionarien a l’PIB espanyol prop de 190.000 milions d’euros, és a dir un 15% de l’PIB espanyol.”.

Nissan aposta per aquestes tres tendències a Espanya amb clares novetats i avenços com el nou programa “L’Ara és elèctric”. Un programa llançat fa tres anys amb el nom de “Ara sí, és el moment de canviar” i que gràcies a l’experiència de client ha evolucionat oferint als usuaris que volen acostar-se a la mobilitat elèctrica de 0 emissions: una prova gratuïta de 48 hores, la instal·lació gratuïta de el punt de càrrega en el domicili particular ia través de l’APP Nissan Charge, que es llançarà a finals d’any, l’usuari de el vehicle elèctric de Nissan podrà disposar de mapa de punts de càrrega a tot Europa, reservar-i fins i tot disposar de tarifes especials. Un programa només disponible al nostre país de la mà de Nissan Iberia i que permet el ciutadà acostar-se a la mobilitat elèctrica trencant les barreres de l’preu, l’autonomia i la càrrega i sobretot, per donar a conèixer una nova mobilitat més sostenible i que compleix amb les expectatives de qualsevol conductor.

Per la seva banda Nissan i amb l’arribada de la nova Juke, la presentació internacional es va realitzar a Espanya recentment, liderarà amb el més connectat de el segment B-SUV. En el tercer i últim pilar, el de la mobilitat autònoma, es demostra que el mercat espanyol està preparat per a l’arribada d’aquesta tecnologia, quan el 90% de les vendes de LEAF a Espanya van equipades amb el sistema ProPILOT i la marca japonesa ja integra aquest sistema en tota la seva gamma Crossover.

I per aconseguir l’èxit i consolidar aquestes oportunitats, la fórmula té tres ingredients clau: lideratge, en govern, Institucions públiques, sector energètic i indústria de l’automòbil. Cooperació, amb l’àmbit científic, universitats i amb la indústria de components i en últim lloc, il·lusió, amb un projecte d’estat per consolidar la indústria d’automoció, motor de l’economia a Espanya.

5 FALSOS MITES DEL VEHICLE ELÈCTRIC

El V fòrum Nissan va servir també per desmitificar els 5 falsos mites que envolten a el vehicle elèctric:

  1. És car: a causa d’un mercat encara petit el vehicle elèctric necessita a Espanya – com en tots els mercats internacionals – de plans d’incentiu estables per a la seva introducció. Però comptant amb les ajudes de el pla MOVES i en un càlcul a 6 anys, el cotxe elèctric és 6.000 euros més econòmic que un vehicle de combustió i 10.000 euros més econòmic que un híbrid.
  2. Poca Autonomia: El Nissan LEAF té 528 quilòmetres d’autonomia el que permet una sola recarrega cada quinze dies en els recorreguts a ciutat, la mitjana és 40 quilòmetres.
  3. Pocs punts de càrrega: és cert que seguim a la cua d’Europa pel que fa a xarxa de càrrega ràpida es refereix, però els anuncis realitzats per les principals empreses energètiques a Espanya ens fa pensar en l’enlairament d’aquestes infraestructures a curt termini. Per la seva banda, Nissan segueix donant suport amb el seu programa “El Ara és elèctric” la instal·lació gratuïta de sistemes de càrrega al domicili privat o en el lloc de treball, on es fan la majoria de les recàrregues. I, properament, amb el llançament de Nissan Charge els usuaris tindran accés a la xarxa de càrrega europea, reservar el seu lloc de càrrega i disposar de tarifes especials.
  4. Té menys prestacions: Un LEAF té les mateixes o millors prestacions que un vehicle tradicional. El seu parell dóna un lliurament de potència immediata, reforçant la sensació de seguretat a l vegada que l’emoció de conduir i la seva eficiència elèctrica i de conducció amb pedal únic Correu pedal, el converteix en un vehicle de 0 emissions amb molt baixos costos de manteniment. A més de la tecnologia de conducció autònoma que equipa com ProPILOT i ProPILOT park, que contribueixen a democratitzar la tecnologia d’última generació. I amb la prova gratuïta de 48 hores, que Nissan ofereix als seus clients en el programa “El Ara és elèctric”, tots podran descobrir la nova mobilitat elèctrica.
  5. Contamina més en la seva fabricació: si bé és cert que en el procés de fabricació d’un vehicle elèctric les emissions són majors que les de l’motor convencional, a causa de el procés productiu de la bateria, al llarg d’un cicle de vida convencional, el vehicle elèctric suposa un estalvi total respecte a el motor de combustió més eficient de l’56.7% de les emissions de CO2. I a més no emet NOx, ni partícules en suspensió. És la clara opció de mobilitat sostenible.