Els 10 guanyadors del Panda Raid

Els 10 guanyadors del Panda Raid

• Etapa 4: Merzouga-Tazoulait, 244 km. Una quarta etapa preciosa, molt variada i una mica trencadora deixa la caravana mica tocada amb contratemps i els mecànics treballant hores extres per solucionar les petites ruptures esdevingudes. El Fiat Panda Cross segueix mostrant un comportament impecable i una capacitat de tracció envejable. Alguns equips han sol·licitat a l’organització competir amb el modern Fiat Panda Cross l’any que ve … Però no és reglamentari.

 

De Merzouga a Tague i d’aquí rumb sud gairebé de forma permanent durant diverses hores, amb les dunes flanquejat el recorregut i els oueds en forma de trampes de sorra creuant la pista. Planes interminables de petits cants abrasats pel sol del desert, miratges produïts per la forta calor i paisatges propis d’un altre planeta en els quals els Fiat Panda podien navegar de fins a deu unitats en paral·lel aixecant una polseguera que pujava desenes de metres d’altura. A l’horitzó s’albirava amb facilitat als equips serpentejant rumb sud com perseguits pel diable, aconseguint velocitats fins i tot superiors als 110 km / h. Així es va mantenir la caravana fins a fregar les formacions rocoses de Kheb Azouggouaih, per a continuació posar rumb nord i, després ens menys de tres hores i una temible trialera, arribar a un bell paratge, gairebé un oasi de relax pròxim a la població de Tazoulait , on esperava el campament.

En el Panda Raid es corre i molt, encara que no tots ho facin. Hi ha una part dels equips, molt nombrosa, que ve a navegar i gaudir de la seva Fiat Panda i del paisatge i la gastronomia del Marroc. Però també es corre. I molt en algunes ocasions. Hi ha zones cronometrades que són trams de regularitat, de 30 a 50 km / h de mitjana, no més, però suficient per posar a prova l’habilitat i els nervis dels pilots.
La competició és sana, però tots aquells que vénen a competir, diguem que són menys donats a col·laborar a l’hora de rescatar algú que s’ha quedat encallat, i no diguem si estem dins del tram cronometrat. A manera d’homenatge a tots ells, als millors

pilots del Panda Raid, hem recuperat dels arxius els noms de tots els guanyadors en els seus deu edicions. No són tan famosos com els guanyadors del París-Dakar, però algun ja ha repetit en el més alt del podi i sens dubte és una demostració de talent molt important.

Cal recordar que la primera edició, la de 2009, no té guanyador perquè el Panda Raid va néixer com expedició, però ja en la segona sí que n’hi va haver. El primer guanyador va ser Gonzalo Valero copilotat per Laura de la Font. Després, a partir de la tercera edició hi va haver diferents categories en comprovar que la tracció total dels Fiat Panda era un avantatge insalvable per als Fiat Panda 4×2, així que el més just és que hi hagués dues classificacions, una cosa que segueix vigent avui dia. La diferència és tan important que fins i tot hi ha variacions en el recorregut, i mentre que els 4×4 afronten zones més complexes i plenes de sorra, els 4×2 tenen camins més llargs però segurs i amb menys sorra i pedres soltes.

# PandaRaid2019

Els guanyadors del PANDA RAID
1a edició 2009 – No hi va haver classificació *
2a edició 2010
– Gonzalo Valero i Laura de la Font
3a edició 2011
– 4×2 / Albert Canamasses i Jordi Riera
– 4×2 / Juan Francisco Sanchez i Juan Maria Diaz
– 4×4 / Rubén Garcia i Miquel del Rio
4a edició 2012
– 4×2 / Marcos Callejo i Enrique Sanchez
– 4×4 / David Machado i Javier Catafal
5a edició 2013
– Daniel Carballo i Ruben Bascoy
6a edició 2014
– 4×2 / Daniel Carballo i Ruben Bascoy
– 4×4 / Juan Angel Ruiz i Jose Antonio Gonzalez
7a edició 2015
– 4×2 / Rafael Cuellar i Francisco Torres
– 4×4 / Ivan Rodriguez i Leire Deu

8a edició 2016
– 4×2 / Martin Lopez i Pablo Gomez
– 4×4 / Jorge Casanova i Diego Gimeno
9a edició 2017
– 4×2 / Jesus Varela i Alejandro Fraga
– 4×4 / Rodrigo Vell i Fernando Lopez
10a edició 2018
– 4×2 / Jesus Varela i Alejandro Fraga
– 4×4 / Antonio Campos Mingorance i Miguel Angel Muiños Sanchez

* La primera edició no va ser competitiu, va ser una expedició de sol cinc Fiat Panda. Avui, deu anys després, hi ha 392 equips competint i mesos abans del començament de la prova l’organització va haver de penjar el cartell de no hi ha més places.