ELS ACCIDENTS ES REDUEIXEN FINS A UN 70% GRÀCIES Al SISTEMA ICS DE TOYOTA

Un estudi assenyala que els sinistres produïts per errors associats a l’ús dels pedals baixen un 70% amb el Sónar de Separació Intel·ligent -Intelligent. Clearance Sonar (ICS) -.

Toyota Motor Corporation ha dut a terme un estudi dels accidents ocorreguts en aparcaments en què s’han vist involucrats tres dels seus models comercialitzats al Japó -Alphard (monovolum), Vellfire (monovolum) i Prius (berlina) – que incloïen entre el seu equipament Sónar de Separació Intel·ligent -Intelligent Clearance Sonar (ICS) -, un dels sistemes de seguretat i ajuda a la conducció de Toyota que no permeti o mitiga els danys en cas de col·lisió durant les maniobres d’estacionament.
La investigació, amb dades relatives a uns 2.500 accidents recaptats per companyies asseguradores que abasten les pòlisses d’al voltant de 60.000 vehicles, revela que el sistema ICS permet reduir fins a un 70% els accidents deguts a errors d’ús dels pedals en maniobres d’aparcament.

A més, aquest dispositiu permet que els contratemps associats a la marxa enrere disminueixin al voltant d’un 40%, segons l’estudi dut a terme durant 18 mesos, entre gener de 2015 i juny de 2016¹.

El sistema ICS utilitza un sonar per detectar obstacles en arrencar bruscament per un error en trepitjar els pedals, el que ajuda a mitigar els danys produïts en cas de col·lisió. Els tres models sotmesos a anàlisi, Alphard, Vellfire i Prius, llançats el 2015, han estat equipats amb sensors addicionals, de manera que el rang de detecció d’obstacles és més gran. A més, compten amb un programari mejorado².

El sistema ICS ajuda a reduir els danys en cas de col·lisió provocada per un error d’ús dels pedals, pot evitar la col·lisió amb vehicles i obstacles adjacents i pot mitigar els danys en cas de col·lisió en circular a baixa velocitat en maniobres d’estacionament o en entrar a una plaça d’aparcament, fins i tot sense errors d’ús dels pedals.

Per contribuir a que no hi hagi més morts ni ferits per accidents de trànsit, que és l’objectiu en última instància d’una societat que valora la mobilitat, Toyota segueix avançant en el desenvolupament de vehicles i tecnologies més segurs sobre la base del seu Concepte de Gestió integral de la Seguridad³ i adopta contínuament mesures per integrar persones, vehicles i l’entorn del trànsit.

¹ Es van investigar les diferències entre vehicles amb i sense ICS, i es va determinar que la diferència és significativa amb més d’un 90% de probabilitat.

² Models amb el mateix tipus de sistema ICS: Allion, Alphard, Vellfire, Prius i Premi de Toyota i RX de Lexus

³ Assistència òptima al conductor en totes les etapes, basat en la integració i no en considerar cada sistema i tecnologia de seguretat instal·lats per separat.