ELS COMPRADORS DE COTXES SEGUEIXEN resistint-se a EL CANAL ONLINE

ELS COMPRADORS DE COTXES SEGUEIXEN resistint-se a EL CANAL ONLINE

90% dels consumidors enquestats han declarat que no han realitzat ni pensen realitzar compres en línia d’aquest tipus de bé.

2511/5000El 62% dels consumidors espanyols enquestats assegura que amb motiu de l’confinament provocat per la crisi sanitària COVID-19, ha augmentat o pensa augmentar les seves compres a través de l’canal en línia. Així ho reflecteix l’estudi especial sobre compres en línia durant la crisi de la COVID-19 de L’Observatori Cetelem Estacional, donat avui a conèixer.

A més, el 63% d’aquests consumidors afirma que ha realitzat compres a través d’internet de productes i serveis que abans de l’Covid-19 no s’hagués plantejat realitzar. Els consumidors més joves, entre els 18 i 24 anys, són els que lideren aquesta opinió per sobre de la mitjana, amb un 76,4% mencions

Aquesta tendència sembla que tindrà continuïtat, ja que per a un gran percentatge de consumidors aquestes compres al canal en línia es mantindran quan finalitzin les circumstàncies actuals de confinament i la situació torni a la normalitat. Concretament, el 39% dels enquestats creu que mantindrà les compres en línia en sectors per als que abans no utilitzava aquest canal. En la banda oposada, amb un 9%, se situen aquells consumidors que declaren la seva intenció de tornar quan puguin a realitzar les seves compres a les botigues físiques.

No obstant això, això no passa en el sector de l’automòbil on el 90% dels consumidors enquestats han declarat que no han realitzat ni pensen realitzar compres en línia d’aquest tipus de bé.

Pel que fa als béns i serveis més adquirits per aquests consumidors en les seves compres en línia o amb intenció de comprar localitzem en primer lloc els viatges amb un 56% seguit pels llibres i tecnologia / informàtica amb un 51% de mencions en els dos casos; en tercer lloc el tèxtil esports (49%), i smartphones i oci, amb un 47%. També hi ha percentatges molt importants en els sectors d’alimentació i productes de bellesa, amb un 45% de mencions en els dos casos. El segueixen els productes relacionats amb la llar, en concret els complements i decoració (43%), i els mobles (33%). A la fi de el rànquing, i amb percentatges inferiors a l’10%, hi ha els sectors de l’automòbil, la moto i la audifonía.

fitxa tècnica

Fitxa tècnica: Les dades analitzades i les reflexions mostrades en aquesta edició de L’Observatori Cetelem Estacional, s’han obtingut a partir de la realització d’una enquesta online realitzada per l’empresa Invesmarket. Metodologia en línia (CAWI). Univers: Població major de 18 anys. Àmbit: Nacional. Mida de mostra: 1.000 enquestes. Error Mostral: ± 3,16% per a dades globals.