
ELS CONCESSIONARIS ACUMULARAN UNA BOSSA DE COMANDES DE 250.000 VEHICLES FINS A FINAL D’ANY
Es convertiran en matriculacions el 2022, per la qual cosa es veuran afectats per la pujada de l’impost de matriculació de l’1 de gener. Faconauto ha explicat al Govern ia la resta de partits polítics els problemes derivats d‟aquesta situació i ha demanat un nou ajornament de la pujada.
Els concessionaris hauran acumulat una borsa de comandes d’uns 250.000 vehicles fins a final d’any pel retard en els lliuraments provocats per la crisi dels semiconductors que arrossega el sector els últims mesos, segons una estimació de Faconauto. Es tracta de vendes en ferm realitzades principalment en l’últim trimestre que, no obstant, no es convertiran en matriculacions fins als primers mesos del 2022, segons vagin arribant des de les fàbriques.
D’aquesta manera, ha advertit la patronal dels concessionaris, els compradors d’aquests vehicles es veuran afectats per la pujada de l’Impost de Matriculació, efectiva des del proper 1 de gener, quan es revertiran els trams de l’Impost vigents des del juliol del 2021 i que , a la pràctica, suposaven una congelació d’aquest tribut.
Els vehicles s’encariran una mitjana d’entre 800 i 1.000 euros, segons càlculs de Faconauto, que es veuran obligats a assumir els clients per dues situacions totalment excepcionals i coincidents en el temps, com són l’esmentada pujada de l’impost i els retards al lliurament dels seus vehicles per la crisi internacional de semiconductors.
Faconauto ha treballat activament els darrers mesos per explicar aquesta situació sobrevinguda tant al Govern com a la resta de partits polítics, insistint en la necessitat d’una segona pròrroga de l’aplicació dels nous trams de l’Impost de Matriculació mentre es regularitza el mercat i per no penalitzar injustament aquests milers de compradors.
D’altra banda, a parer seu, una nova pròrroga permetria, de cara al 2022, donar certesa al mercat i no llastar encara més unes matriculacions molt deprimides principalment per efecte de l’esmentada crisi dels semiconductors i també per l’impacte de la pandèmia sobre la confiança dels consumidors.
“La pujada de l’Impost de Matriculació afectarà sobretot el ciutadà corrent, que fa un gran esforç per canviar de cotxe i que, per una situació totalment aliena a ell, veurà encarit el seu vehicle al nostre parer injustament. Ens sembla el moment de tornar a mostrar sensibilitat amb els ciutadans, però també cap a un sector que s?està veient molt compromès per aquest context tan desfavorable i que no pot afrontar un nou any amb les vendes per sota de les 900.000 unitats. La nova moratòria de la pujada de l’Impost de Matriculació s’hauria de veure acompanyada per altres mesures per regularitzar la situació del mercat, anar com més aviat millor cap a un nivell de matriculacions més lògic per al nostre país i, d’aquesta manera, no comprometre l’ocupació de tota la cadena de valor de l’automòbil”, ha dit el president de Faconauto, Gerardo Pérez.