ELS eMii DE SEAT JA CIRCULEN PER BARCELONA

ELS eMii DE SEAT JA CIRCULEN PER BARCELONA

SEAT posa en marxa una prova pilot de carsharing amb una flota de cotxes elèctrics per als 1.000 treballadors del Pier 01. Una aplicació mòbil permet reservar els vehicles amb un sol clic i obtenir una clau digital per accedir-hi. Es calcula que el 2025 hi haurà més de 36 milions d’usuaris que utilitzen els serveis de cotxe compartit.

SEAT ha posat en circulació la flota de prototips eMii elèctrics amb la qual inicia el servei de carsharing dirigit als prop de 1.000 empleats del SEAT Metropolis: Lab Barcelona i del Pier 01 Barcelona Tech City, hub de referència per a l’ecosistema emprenedor d’Europa. Comparteixen coneixements i espai, i ara també, aquests vehicles. Amb ells vam descobrir els avantatges del carsharing i com funciona la flota de SEAT eMii:

Vídeo: Els eMii de SEAT ja circulen per Barcelona
-Una mobilitat sostenible: “És pràctic i ideal per a la ciutat. El agafo normalment per anar a reunions dins de Barcelona. A l’retornar-, un altre treballador ho pot reservar per al que necessiti “, comenta Sergi Vila, responsable d’Operacions i Finances del SEAT Metropolis: Lab Barcelona i usuari habitual dels eMii.

-Una flota en un sol clic: A través d’una aplicació mòbil, els usuaris poden reservar un cotxe de la flota. “Es selecciona el dia, el cotxe i les hores que es necessita el vehicle i … llest!”, Afegeix Vila. En fer la sol·licitud, el sistema envia una clau digital que permet a l’usuari “accedir al cotxe amb un sol clic, sense necessitat de clau física”, comenta mentre obre el cotxe. En definitiva, “és un sistema molt fàcil i intuïtiu”, assegura.

Les ‘start ups’ del Pier 01 comparteixen sinergies laborals i una flota de SEAT eMii
Una aplicació mòbil permet reservar els vehicles amb un sol clic i obtenir una clau digital per accedir-hi
La recàrrega ràpida dels SEAT eMii es completa en 35 minuts
– 160 quilòmetres per davant: Després tornar el cotxe a l’aparcament, Sergi connecta el vehicle a la presa de corrent. “La càrrega és senzilla” i les bateries, situades a la zona en què tradicionalment estaria instal·lat el dipòsit de gasolina, es carreguen en 8 hores en els punts de recàrrega lenta. El temps es redueix a 35 minuts en els de recàrrega ràpida. Un cop completat el procés, el eMii té una autonomia total de 160 quilòmetres.

– De tenir a compartir: Es calcula que cap a 2025 hi haurà més de 36 milions d’usuaris que utilitzen els serveis de cotxe compartit. “S’ha passat de voler tenir en propietat a, simplement, voler utilitzar els béns, com un servei”, comenta Vila mentre circula per Barcelona. Per aquest motiu és important “apostar per projectes per promoure l’ús de cotxes compartits”.

La càrrega dels SEAT eMii és senzilla segons els usuaris del sistema
El SEAT eMii té una autonomia de 160 quilòmetres
Es calcula que cap a 2025 hi haurà més de 36 milions d’usuaris que utilitzen els serveis de cotxe compartit
With this pioneering project in Barcelona, ​​SEAT takes another step forward towards the goal of Analysing and finding solutions to the challenges facing future la mobilitat. In addition, the data provided by the fleet of eMiis will be added to the research and development of technologies spearheaded by SEAT s digital lab.