
Els fans de SEAT trien Tàrraco per donar nom al nou SUV de la marca
Més de 146.000 persones van participar en l’elecció del guanyador. Tarraco, l’opció preferida amb més d’un 35% dels vots rebuts. SEAT ha elegit per primera vegada el nom d’un model per votació popular. El nou SUV es llançarà al mercat a finals d’aquest any.
SEAT Tarraco, així es dirà el tercer SUV de la marca. Els 146.124 fans de SEAT de 134 països que van participar en l’última fase de #SEATbuscaNombre van decidir que Tarraco sigui el nom del nou SUV de la marca. Tarraco va rebre 51.903 vots vàlids (35,52%), per davant d’Àvila, que va comptar amb el suport de 41.993 participants (28,74%); d’Aranda, en tercera posició, amb 39.321 vots (26,91%), i d’Alborán, que va recollir 12.907 (8,83%). Els resultats de la votació han estat certificats per EY.
Tarraco, com les altres tres propostes finalistes, està alineada amb els valors de SEAT i encaixa a la perfecció amb la personalitat del nou model. La localitat, avui coneguda com Tarragona, és l’assentament romà més antic de la península ibèrica i va ser capital d’Hispània durant l’Imperi Romà. Tarragona és una ciutat mediterrània que respira cultura, esperit jove, història i arquitectura, valors amb els quals SEAT s’identifica i transmet a través dels seus vehicles.
Tarraco és el primer nom de SEAT escollit per votació popular i el catorzè topònim espanyol d’un model de la marca. Ens hem de remuntar a l’any 1982 per trobar el Ronda, primer model de SEAT nomenat amb la toponímia espanyola. Des de llavors van arribar 12 models més: Ibiza, Màlaga, Marbella, Toledo, Inca, Alhambra, Còrdoba, Arosa, León, Altea i, els dos més recents, Ateca i Arona.
#SEATbuscaNombre, un èxit de participació
#SEATbuscaNombre va superar totes les expectatives. La companyia vol agrair públicament a totes les persones que van participar en aquesta iniciativa i, en particular, a Àvila, Aranda i Alborán pel gran desplegament i mobilització que van realitzar. En la primera fase, SEAT va rebre 133.332 propostes de fans de 106 països, que van suggerir 10.130 topònims espanyols, el criteri establert per la marca.
A continuació, a través d’un rigorós procés en base a criteris lingüístics i legals, així com que els noms encaixessin amb els valors de la marca i trasmitiesen l’esperit del nou model, es van seleccionar nou semifinalistes. El següent pas va ser l’organització de diferents focus groups en els principals mercats i la realització de tests en diferents països en els quals SEAT comercialitza els seus vehicles per triar els quatre finalistes.
Alborán, Aranda, Àvila i Tarraco van ser els topònims escollits. A partir d’aquest moment es va obrir la votació i l’oportunitat a tots els fans de la marca perquè escollissin el seu candidat favorit, que ha donat com a guanyador a Tàrraco.
El nou Tarraco culmina l’ofensiva SUV de SEAT
Amb el nou SEAT Tarraco, la companyia sumarà un nou model a la major ofensiva de producte realitzada fins a la data i completarà la gamma SUV, que ja compta amb el Ateca i el Arona, amb un vehicle de grans dimensions, de fins a 7 places. L’ofensiva de producte va arrencar el 2016 amb el llançament del Ateca i es va perllongar en 2017 amb l’actualització del León, la cinquena generació de l’Ibiza i el nou crossover Arona. El SEAT Tarraco es llançarà al mercat a finals d’aquest any.