ELS HÍBRIDS DE TOYOTA I LEXUS TINDRAN UN 50% DE REBAIXA EN LES TARIFES D'APARCAMENT DE MADRID

ELS HÍBRIDS DE TOYOTA I LEXUS TINDRAN UN 50% DE REBAIXA EN LES TARIFES D’APARCAMENT DE MADRID

Aprovades les Ordenances Fiscals 2017 de l’Ajuntament de Madrid que, entre altres novetats, inclouen l’increment de la bonificació per als híbrids en les tarifes del Sistema d’Estacionament Regulat (SER), que passarà del 20% actual al 50%, a partir de l’1 de juny de 2017.

Les noves tarifes del SER de Madrid passen a basar-se en l’etiquetatge Mediambiental de la Direcció General de Trànsit (DGT), el que discrimina positivament als vehicles híbrids (etiqueta ECO).

Tenint en compte les noves tarifes, els híbrids de Toyota i Lexus pagaran un 60% menys per aparcar als carrers de Madrid pel que fa als vehicles més contaminants, classificats com A en la nova Ordenança de l’Ajuntament de Madrid.

Tota la gamma híbrida de Toyota i Lexus, formada per més de 15 opcions diferents entre tots els models de les dues marques comercialitzats per Toyota Espanya, es beneficiaran, des del proper 1 de juny de 2017, d’una bonificació del 50% en les tarifes oficials del Servei d’Estacionament Regulat (SER) de Madrid, a través del qual s’organitza, mitjançant les zones blaves i verdes, l’aparcament en l’ametlla central de la capital i alguns barris històrics.

Actualment, les tarifes d’aparcament a les zones SER de Madrid ja contemplen una bonificació del 20% per als vehicles híbrids. Ara, la reducció en les tarifes per als híbrids arribarà fins al 50%. Aquest increment en la rebaixa de les tarifes està contemplat en la nova ordenança fiscal reguladora de la Taxa per Estacionament de Vehicles en determinades zones de la capital per 2017, aprovada el passat 20 d’octubre a la Junta de Govern de l’Ajuntament de Madrid i ratificada en un Ple Extraordinari ahir, 29 de desembre, en el qual es van ratificar les Ordenances Fiscals i Preus Públics per a 2017.

Encara que gran part de les mesures previstes en les Ordenances Fiscals i Preus Públics per a 2017 de l’Ajuntament de Madrid entraran en vigor el proper 1 de gener de 2017, en el cas de la rebaixa del 50% en el SER per als híbrids, entre d’altres vehicles , no estarà vigent fins al 1 juny 2017 a causa de que cal un temps que permeti garantir l’adequada implementació dels sistemes informàtics requerits per a l’adequat funcionament dels parquímetres d’acord amb les noves tarifes.

etiquetatge DGT

L’Ordenança Fiscal reguladora de la Taxa per Estacionament de Vehicles en determinades zones de la capital per 2017 l’Ajuntament de Madrid s’adequa a la classificació de vehicles en funció del seu potencial contaminant que va aprovar la Direcció General de Trànsit (DGT) el passat mes de abril de 2016, que va incloure a l’actual gamma híbrida de Toyota i Lexus dins de la categoria ECO.

Com a conseqüència d’aquesta nova regulació municipal, un vehicle híbrid de Toyota o Lexus amb l’etiqueta ECO de la DGT -tota la gamma híbrida actual de les dues marques i des Prius de segona generació (2003) -, pagarà fins a un 60% menys respecte a els més contaminants, classificats com a en la nova Ordenança de l’Ajuntament de Madrid.

L’etiqueta ECO de la DGT engloba els vehicles híbrids endollables amb autonomia major de 40 quilòmetres, híbrids no endollables i aquells propulsats per gas natural, gas natural comprimit (GNC) o gas liquat del petroli (GLP). Tots ells han de complir els criteris de la categoria C de l’etiquetatge de la DGT: vehicles de gasolina Euro 4, Euro 5 i Euro 6 o dièsel Euro 6. Els models Toyota i Lexus híbrids actuals i el Toyota Prius des de la seva segona generació estan classificats com Euro 4 o superiors.

Protocol alta contaminació

La nova mesura que discrimina positivament als híbrids que estacionin en les zones regulades amb parquímetres a Madrid s’uneix a altres aprovades en els últims temps per l’Ajuntament de la capital amb l’objectiu de millorar la qualitat de l’aire de les ciutats, com l’aprovació de l’últim Protocol per Episodis d’Alta Contaminació per Diòxid de Nitrogen (NO2), el passat mes de gener de 2016. Segons aquesta norma, tots els vehicles híbrids -inclosa tota la gamma híbrida de Toyota i Lexus- poden circular en l’ametlla central de Madrid ia la M-30 quan els escenaris més restrictius (3 i 4) per alta contaminació s’activin.

Així va succeir ahir, 29 de desembre, quan es va activar l’Escenari 3 del Protocol per Episodis d’Alta Contaminació que va suposar que únicament puguin circular els vehicles de matrícula imparell, excepte certes excepcions, entre les quals s’inclouen tots els híbrids Toyota i Lexus.

El respecte al medi ambient ia la qualitat de l’aire és una característica intrínseca als models híbrids de Toyota i Lexus, com ha quedat ratificat no només per les noves mesures aprovades a Madrid sinó també per altres entitats locals com l’Ajuntament de Barcelona, ​​que també es planteja deduccions d’impostos o rebaixa de tarifes en les zones d’aparcament regulades a través de parquímetres, o l’Ajuntament de Valladolid, que igualment ha aprovat recentment de manera inicial un Pla d’Acció en situacions d’alerta per contaminació de l’aire urbà en el qual s’eximeix als híbrids de les restriccions a la circulació.