ELS HÍBRIDS NO SÓN PER LLARGUES DISTÀNCIES I ALTRES FALSOS MITES

ELS HÍBRIDS NO SÓN PER LLARGUES DISTÀNCIES I ALTRES FALSOS MITES

Des d’una conducció sense emissions a la tranquil·litat de realitzar els quilòmetres que vulguem, els cotxes híbrids s’adapten a totes les necessitats. L’autonomia elèctrica de fins a 64 quilòmetres de l’SEAT León e-HYBRID permet realitzar en aquesta manera tant rutes urbanes com interurbanes. En mode híbrid, els dos motors es combinen buscant la major eficiència energètica, reduint així el consum.

Els cotxes híbrids endollables han arribat per quedar-se. No només permeten circular en manera 100% elèctric sinó que, gràcies a la combinació dels seus dos motors, són vehicles molt versàtils. No obstant això, hi ha qui creu, per exemple, que no són aptes per a viatges llargs, ja que si un no troba un punt de càrrega en la ruta està perdut. Desmuntem aquest i altres falsos mites amb Neus Mesalles, enginyera de Vehicle complet de SEAT, a el volant del primer PHEV de la marca, el León i-HYBRID.


Els híbrids no són per a llargues distàncies i altres falsos mites
La manera 100% elèctric és només per a ciutat: Fals! Arranquem a Barcelona. “El vehicle està predeterminat per fer-ho, sempre que pugui, en elèctric”, explica Mesalles. Circular lliure d’emissions permet, a més, fer-ho sense preocupar-se de les restriccions anticontaminació presents en cada vegada més localitats i gaudir d’avantatges, com carrils reservats i facilitats d’aparcament, per a aquests vehicles.

L’enginyera es dirigeix ​​al seu treball a SEAT Martorell, a uns 25 quilòmetres, i ho fa en aquesta manera. “Amb l’autonomia que té el vehicle, ens dóna per anar i tornar còmodament” .El SEAT León e-HYBRID disposa d’una autonomia de fins a 64 km en manera elèctrica. A més, la bateria es va recarregant a través del sistema de frenada regenerativa. “Cada vegada que frenem, a la pantalla d’info-entreteniment veiem que les rodes apareixen en verd i les fletxes blaves que identifiquen la manera elèctrica van cap a la bateria. Així sabem que estem regenerant energia “, comenta.

Només per a velocitats urbanes: Fals! La ruta fins a Martorell serveix per desmuntar aquest altre fals mite. “Moltes vegades s’associa el mode elèctric a velocitats baixes, pròpies de la ciutat, però podem comprovar en aquesta ruta interurbana com estem circulant a la màxima que permet la via, en aquest cas de 120 km / h”, indica Mesalles.

Els híbrids consumeixen més: Fals! Un cop a Martorell, l’enginyera de SEAT ha de dirigir a un circuit de proves, a 50 km. Per a això, selecciona el mode híbrid. “Ara tots dos motors, l’elèctric i el de combustió, s’alternen automàticament per tal d’oferir la màxima eficiència energètica”, assegura. Això es materialitza en una reducció dràstica de l’consum, en el cas de l’SEAT León e-HYBRID és de 1,1l a 1,3l / 100km (WLTP) i de 18,1-19,3 kW / 100km (WLTP), així com de les emissions de CO2. “I quan accelerem ràpidament, els dos motors funcionen alhora amb la màxima potència”. La d’el León i-HYBRID és de 204 CV (150 kW), que permet passar de 0 a 100 en 7,5 segons.

Els híbrids no són per a viatges llargs: Fals! La manera híbrid permet no només la combinació automàtica dels dos motors, sinó també la seva configuració manual.Podemos demanar-li reservar la càrrega elèctrica que vulguem per a més endavant, o bé recarregar la bateria durant la marxa usant el motor de combustió. “Amb un híbrid endollable tenim la tranquil·litat de poder fer els quilòmetres que vulguem, independentment de l’autonomia elèctrica”, sosté l’enginyera. “No s’ha de tenir por a la novetat. La combinació d’ambdues tecnologies, l’elèctrica i la de combustió, ofereix molts avantatges “, conclou.

La versatilitat de l’León i-HYBRID en 5 claus

  1. Motor tèrmic 1.4 TSI de 150 CV (110 kW) de cicle Otto, associat a un motor elèctric de 116 CV (85 kW)
  2. Potència màxima conjunta de fins a 204 CV (150 kW)
  3. Accelera de 0 a 100 km / h en 7,5 segons
  4. Consum combinat d’1,1 a 1,3 l / 100 km, segons homologació WLTP (NEDC: 1,4L / 100km) / 18,1-19,3 kW / 100km (WLTP)
  5. Autonomia en mode 100% elèctric de fins a 64 km segons cicle WLTP