ELS LEXUS HÍBRIDS HAN GENERAT ENERGIA PER ALIMENTAR 5 MILIONS DE LLARS DURANT UN ANY

ELS LEXUS HÍBRIDS HAN GENERAT ENERGIA PER ALIMENTAR 5 MILIONS DE LLARS DURANT UN ANY

Els híbrids elèctrics es comporten com un vehicle sense emissions durant més de el 70% de el temps de conducció, augmentant aquesta xifra fins a prop de l’80% si es tracta d’un entorn urbà. Des del llançament de l’RX 400h, Lexus ha comercialitzat més de 1,5 milions d’automòbils híbrids a tot el món.Els 1,5 milions de Lexus híbrids comercialitzats des de 2005 tenen el potencial suficient per alimentar d’electricitat a 4.981.359 llars en un any.

La clau dels automòbils híbrids Lexus és que són capaços de generar la seva pròpia energia. Amb més de 1,5 milions d’híbrids de la marca circulant pel món (450.000 a Europa i 35.000 a Espanya), els Lexus amb tecnologia híbrida han generat gran quantitat d’energia des del llançament de l’RX 400h el 2005.

Un NX 300h és capaç de generar l’energia que consumeix un tren d’alta velocitat AVE en el trajecte Madrid-Barcelona i amb l’electricitat generada per tots els Lexus híbrids de món, un Lexus UX 300 euros elèctric podria donar 25.848 vegades la volta a la Terra .

La idea darrere de la tecnologia híbrida és absolutament genial: un motor elèctric dóna suport a el de combustió, alimentat per l’energia que el mateix cotxe genera a l’circular i a partir de l’energia cinètica produïda a l’frenar. Segons un estudi realitzat per la Universitat Guglielmo Marconi de Roma en 2016 * 1, els híbrids elèctrics es comporten com un vehicle sense emissions durant més de el 70% de el temps de conducció, augmentant aquesta xifra fins a prop de l’80% si es tracta d’un entorn urbà. Pràcticament el 45% de la potència de tracció en aquests recorreguts és generada pel motor elèctric, amb un 34,3% de l’energia per moure les rodes produïda pel sistema de frenat regenerador.

La clau dels híbrids és que són capaços de circular en manera elèctrica, i d’ajudar a el motor de combustió, quan tots dos es combinen, amb una energia absolutament neta: la que ells mateixos han generat i emmagatzemat en la bateria. Però, quanta energia és capaç de generar per si mateix un cotxe híbrid i quina quantitat han generat tots els Lexus al llarg de la seva història?

UN POTENT GENERADOR D’ENERGIA

Lexus va presentar el 2005 el seu primer híbrid: el RX 400h, primer vehicle híbrid premium de el món. Des de llavors ha comercialitzat més de 1,5 milions d’automòbils híbrids a tot el món, pràcticament el 45% de les vendes de la marca des del naixement de l’RX 400h. A Espanya, el 100% dels automòbils comercialitzats per Lexus són híbrids o elèctrics. Ja hi ha més de 35.000 Lexus híbrids circulant a casa nostra (xifra que augmenta fins a les 200.000 unitats si també comptem als híbrids de Toyota). A Europa s’han comercialitzat prop de 450.000 híbrids elèctrics de Lexus.

Un estudi de l’Institute of Combustion Engines and Transport de la Universitat de Tecnologia de Poznan * 2 va agafar com a base el Lexus NX 300h per determinar quanta energia és capaç de recuperar un híbrid en condicions d’ús real en tràfic urbà. La prova es va realitzar en un recorregut urbà de 14,9 quilòmetres i 37 minuts de durada, a una velocitat mitjana de 24 km / h, a la que el cotxe va estar un 35% del temps accelerant, un 30% frenant i un 22% parat. En aquest escenari, el Lexus NX 300h va recuperar energia durant un 20% del temps de la ruta, amb una suma total de 1,15 kWh.

D’això es desprèn que un Lexus NX 300h és capaç de recuperar 7,72 kWh en 100 quilòmetres de recorregut urbà. Si suposem que durant la seva vida útil, cada Lexus pugui recórrer uns 150.000 quilòmetres en aproximadament 7 anys, la quantitat d’energia que potencialment és capaç de recuperar a través d’aquest sistema és de 11.580 kWh. És una xifra molt elevada que necessita ser contextualitzada per entendre la seva veritable magnitud. Per exemple, és l’energia que consumeix un tren d’alta velocitat AVE en el trajecte Madrid-Barcelona. Amb aquesta energia es podria alimentar d’electricitat a 3,3 llars espanyoles durant tot un any * 3.

Tenint en compte que a Espanya s’han comercialitzat 35.000 Lexus amb tecnologia híbrida, l’energia que és capaç de recuperar aquesta flota sostenible és de 405.300.000 de kWh. Aquesta xifra és l’equivalent a el consum anual de 115.500 llars del nostre país i 1,3 vegades la quantitat total d’energia elèctrica que genera la Comunitat de Madrid en les seves centrals hidroelèctriques, i plantes de cogeneració de biogàs i d’assecat tèrmic de fangs * 4 .

Si escalem aquestes xifres a nivell europeu, els números són encara més espectaculars. Els 450.000 Lexus híbrids que circulen per Europa tenen el potencial de generació d’5211000000 kWh en tota la seva vida útil. Aquesta quantitat d’energia equival a prop de el 2% de l’consum elèctric anual d’Espanya * 5 i amb ella es podria abastir d’electricitat a 1.494.407 llars durant un any, una població similar a la de la ciutat de B

arcelona, o a la de València i Sevilla juntes. Amb aquesta energia tots els ciutadans d’Europa podrien carregar el seu telèfon intel·ligent durant un any

A nivell mundial, els 1,5 milions de Lexus híbrids comercialitzats des de 2005 tenen el potencial de generació de 17370000000 kWh en tota la seva vida útil (el 6,5% de l’consum total anual d’Espanya), suficients per alimentar d’electricitat a 4.981.359 llars en un any. Amb aquesta electricitat, un Lexus UX 300 euros * 6 (consum mitjà 16,8 kWh / 100 km) podria recórrer 1033928571 quilòmetres, és a dir donar 25.848 vegades la volta a la Terra.