ELS NOUS LÍMITS DE VELOCITAT A CIUTAT, UNA ALTRA RAÓ PER TRIAR EL RENTING en compte de la COMPRA

ELS NOUS LÍMITS DE VELOCITAT A CIUTAT, UNA ALTRA RAÓ PER TRIAR EL RENTING en compte de la COMPRA

Els experts coincideixen que circular a baixes velocitats pot incrementar les avaries en elements com l’embragatge o el filtre de partícules. Les quotes de renting inclouen les despeses derivades de l’manteniment i les reparacions més habituals.

El 11 de maig passat de 2021 van entrar en vigor els nous límits de velocitat en ciutat. Seguint les recomanacions de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), la Direcció General de Trànsit redueix la velocitat màxima permesa en vies urbanes; l’objectiu és minimitzar el risc d’atropellament i les lesions que es poden derivar d’aquests accidents.

La velocitat màxima permesa depèn de el nombre de carrils per sentit de circulació, de manera que:

Es limita a un màxim de 20 km / h la circulació a en vies de plataforma única; és a dir, amb la calçada a el mateix nivell que la vorera
Es limita a un màxim de 30 km / h la circulació en carrers amb un únic carril per cada sentit
Es limita a un màxim de 50 km / h la circulació en aquells carrers que disposen de més d’un carril per sentit
D’acord amb les estimacions de la DGT, la norma afecta entre un 60 i un 70% dels carrers espanyoles, percentatge que variarà depenent de la ciutat.

A menys velocitat, més avaries

Reduir la velocitat a la qual circulen cotxes, motos, furgonetes i altres vehicles a ciutat reduirà el nombre d’atropellaments i la lesivitat d’aquests. L’OMS afirma que en nou de cada 10 atropellaments a més de 50 km / h, l’atropellat mor; en canvi, si el vehicle circula a una velocitat inferior a 30 km / h el risc de morir es redueix a 1 de cada 10.

Però la mesura també té contraindicacions. Dos són els elements mecànics que, segons el parer dels experts, més patiran amb la reducció de la velocitat:

D’una banda, l’embragatge. El conductor farà més canvis entre marxes curtes (primera i segona), el que reduirà la vida útil d’aquest element la reparació pot elevar la factura per sobre dels 2.000 euros
De l’altra, el filtre de partícules. Es recomana substituir el filtre de partícules un cop a l’any, però la circulació a baixes revolucions augmenta l’acumulació de partícules contaminants en el sistema d’escapament, de manera que serà recomanable escurçar els terminis. Aquesta tasca no té un cost massa elevat, però si no es porta a terme a temps pot donar lloc a avaries de més envergadura
El manteniment està inclòs en les quotes de rènting

I és aquí on arribem a el per què els nous límits de velocitat poden impulsar els contractes de rènting. En condicions normals, un vehicle amb un contracte de rènting de 48 mesos de durada i amb un quilometratge màxim de 40.000 km comporta unes despeses de manteniment de 600 euros.

Amb els nous límits de velocitat, és possible que aquesta xifra sigui més gran; un increment que no serà un problema per als clients de Renting Finders, que tenen cobertes totes les avaries (llevat que es demostri que el problema deriva d’un mal ús).

Híbrids i elèctrics contra l’augment de consum

Reduir la velocitat màxima en vies urbanes té una altra contraindicació: eleva el consum de carburant.

Les despeses de proveïment són dels pocs que van a càrrec de l’conductor d’un cotxe de rènting; així i tot, empreses com Renting Finders ofereixen un important valor afegit per evitar fer front a aquest increment. Ja sigui per consciència mediambiental o per motivació econòmica, s’espera que els nous límits de velocitat impulsin un increment de les sol·licituds de rènting per a vehicles híbrids endollables i elèctrics amb suficient autonomia per circular en mode zero emissions durant bona part dels trajectes diaris per ciutat .

Amb Rènting Finders és possible accedir a un Smart EQ ForFour des només 405 euros a l’any (IVA inclòs), a un Kia e-Niro des 676 euros mensuals o a un Seat León i-Hybrid per menys de 350 euros a l’mes.