ELS PILOTS DE PEUGEOT SPORT EXPLIQUEN PER QUÈ ELS HÍBRIDS ENCHUFABLES ENCANTEN ELS AMANTS DE LA CONDUCCIÓ

ELS PILOTS DE PEUGEOT SPORT EXPLIQUEN PER QUÈ ELS HÍBRIDS ENCHUFABLES ENCANTEN ELS AMANTS DE LA CONDUCCIÓ

Els pilots de l’equip Peugeot que competiran el 2022 amb el prototip híbrid PEUGEOT 9X8 HYPERCAR al WEC gaudeixen al seu dia a dia del PEUGEOT 508 PEUGEOT Sport Engineered. Acostumats a pilotar cotxes híbrids de competició, ens parlen dels molts avantatges que els híbrids endollables ofereixen des del punt de vista de la conducció.

El plaer de conduir, les prestacions màximes i la sostenibilitat formen part de les senyes d’identitat de PEUGEOT. L’electrificació ha obert noves oportunitats per oferir noves maneres de gaudir de l’automòbil. I entre tots els cotxes electrificats, els híbrids endollables són els que ofereixen més plaer al volant.

Els pilots de l’equip Peugeot del World Endurance Championship –que competiran el 2022 amb el prototip híbrid PEUGEOT 9X8 HYPERCAR – gaudeixen a la seva vida diària d’un PEUGEOT 508 PEUGEOT Sport Engineered. Acostumats a pilotar cotxes híbrids de competició estan encantats amb les sensacions al volant i la funcionalitat d’un model de carrer amb aquesta tecnologia. I ens parlen dels molts avantatges que els híbrids endollables ofereixen des del punt de vista de la conducció.

Per a Paul Di Resta, “és el cotxe perfecte per a la família, però tinc la sensació que ha estat dissenyat per a mi. M’encanta com es comporta i que s’hagi desenvolupat a la mateixa fàbrica que el cotxe de carreres». James Rossiter se sent “impressionat amb la conducció d’un híbrid endollable al carrer i el control electrònic de PEUGEOT. I la versió SW, puc portar la bicicleta o la taula”.

Els híbrids endollables de PEUGEOT són cotxes “tot en un”: permeten viure l’experiència de conducció purament elèctrica, gaudir de les sensacions clàssiques que ofereix un cotxe amb motor de combustió i caixa de canvis, i també experimentar-ne la combinació. Tot plegat, amb uns consums i emissions increïblement baixos per a les prestacions que ofereixen, amb tots els avantatges de l’etiqueta 0 Emissions de la DGT i sense les limitacions d’autonomia d’un cotxe elèctric en viatges llargs.

Els deu avantatges dels híbrids endollables

Els híbrids endollables aporten molts els avantatges inherents a la seva tecnologia en nombrosos aspectes relacionats amb l’esportivitat i el plaer de conducció, com la resposta immediata i contundent a l’accelerador, la seva gran capacitat de frenada, l’agilitat de reaccions o un comportament neutre i eficaç per el baix centre de gravetat i el repartiment equilibrat de pesos.

  1. Frenada i recuperació denergia

La gamma d’híbrids endollables de PEUGEOT disposa de generosos equips de frenada, que sumats als sistemes de frenada regenerativa per a la recuperació d’energia aconsegueixen una elevada capacitat de desacceleració i resistència a la fatiga. A més, la frenada regenerativa allarga la durada de pastilles i discos de fre.

  1. Agilitat i neutralitat de reaccions

Els híbrids endollables són més lleugers que els elèctrics per la menor mida de les bateries, cosa que es nota en la seva agilitat de reaccions. Enfront dels cotxes de combustió tradicionals, la ubicació baixa i centrada de la bateria us permet disposar d’un centre de gravetat més baix i d’un repartiment de pesos més equilibrat. Aquest balanç i l’equilibri, més propi dels cotxes de competició, és una de les primeres coses que senten els pilots de l’equip PEUGEOT del WEC. Però qualsevol conductor pot sentir-lo al volant: el cotxe se sent més enganxat a terra, balanceja menys, presenta un menys subviratge en entrar en un revolt, i unes reaccions més neutres entre eixos.

  1. Rapidesa de resposta

El motor elèctric aporta una gran immediatesa de resposta a l’accelerador, cosa que es nota, sobretot, en sortir des de parat oa baixes velocitats. A James Rossiter li encanta “la resposta instantània del motor elèctric”, que permet fer una conducció més precisa.

  1. Empenta contundent

El motor elèctric “omple” el lliurament de parell del motor de combustió, i la potència combinada de tots dos transmet al conductor una gran sensació d’empenta a qualsevol règim. “Com a pilots, estem molt acostumats a conduir cotxes de competició molt potents. És molt agradable sentir la potència i el parell motor del meu PEUGEOT 508 PEUGEOT Sport Engineered”, assegura James Rossiter.

Tota la gamma d’híbrids endollables de PEUGEOT -des dels 308 i 308 SW Hybrid, als 3008 Hybrid i Hybrid4, passant pels 508 i 508 Hybrid, i els 508 i 508 SW PEUGEOT Sport Engineered-ofereixen unes molt elevades. El rang va dels 180 CV (132 kW) i 360 Nm del PEUGEOT 308 Hybrid 180; als 360 CV (265 kW) i 520 Nm combinats del 508 PEUGEOT Sport Engineered.

  1. Prestacions

Aquesta empenta es nota en les impressionants prestacions que aconsegueixen tots els models de la gamma d’híbrids a

xufables de PEUGEOT. No cal anar-se’n fins als ultraesportius PEUGEOT 508 PEUGEOT Sport Engineered (0 a 100 km/h en 5,2 i 250 km/h de velocitat màxima) per obtenir unes grans prestacions. Per exemple, el SUV PEUGEOT 3008 Hybrid més potent arriba a 240 km/h i accelera de 0 a 100 km/h en només 5,9 segons; i la versió menys prestacional del 308 Hybrid arriba a 225 km/h, amb una acceleració de 0 a 100 km/h en 7,6 segons.

6. Molts cotxes en un Els híbrids endollables de PEUGEOT són cotxes “tot en un”: permeten viure l’experiència de conducció purament elèctrica, gaudir de les sensacions clàssiques que ofereix un cotxe amb motor de combustió i caixa de canvis, i també experimentar-ne la combinació. A més, el seu sofisticat i complet control electrònic brinda al conductor la possibilitat de gaudir de molts caràcters al mateix cotxe a través dels diferents modes de conducció. “Estic realment impressionat amb el control electrònic i els modes de conducció. Podeu respondre i canviar el comportament del cotxe per adaptar-se a cada condició i al meu estil de conducció. Això és una cosa que porta PEUGEOT a un altre nivell”, confessa James Rossiter. El mode SPORT ofereix les millors prestacions del cotxe obtenint la màxima potència disponible del sistema híbrid i facilitant així una conducció més dinàmica. El sistema utilitza tots els CV i Nm dels dos motors per garantir les màximes prestacions.

7. Amb canvi de marxes La caixa de canvis és un element molt important per als amants de la conducció, que solen trobar a faltar aquest element als cotxes elèctrics. Els híbrids endollables de PEUGEOT equipen la sofisticada caixa de canvis automàtica EAT 8, que a més de disposar de vuit velocitats, té un escalonament esportiu, amb molt poca caiguda del règim de motor a cada canvi de marxes. El comandament Shift and Park by Wire destaca pel seu ús senzill i intuïtiu, per una palanca elèctrica i ergonòmica que no requereix esforç. Les lleves al volant permeten canvis de relació en mode manual sense perdre la funció automàtica. En el canvi automàtic dels híbrids endollables, l’embargament SSC (Separate Start Clutch) substitueix el convertidor de parell dels motors tèrmics amb la caixa de canvis de 8 velocitats. El SSC és un embragatge multidisc controlat electrònicament per una unitat de comandament amb l’objectiu de transmetre a les rodes el parell dels motors de combustió i elèctric/s.

8. Velocitat màxima i autonomia sense limitacions La combinació del motor elèctric amb el de combustió permet a aquests models no tenir limitacions d’autonomia o de velocitat màxima, entre 225 i 250 km/h (autolimitada) a la gamma d’híbrids endollables de PEUGEOT.

9. El mode elèctric Hi ha moments en què qualsevol conductor gaudeix en desplaçar-se de manera fluida, pràcticament sense soroll mecànic ni vibracions. Paul Di Resta l’usa al seu PEUGEOT híbrid “sempre que vaig a la ciutat”. En la manera elèctrica sorprèn l’acceleració des d’aturat i els pilots de l’equip els agrada el repte d’aconseguir els màxims quilòmetres d’autonomia elèctrica.

10. “Old & new school” Un punt en què tots els pilots coincideixen és que els híbrids endollables permeten gaudir de les sensacions de conducció clàssiques amb el motor de combustió i el canvi de marxes; i de les més modernes, amb l’ús del sistema híbrid i de la manera purament elèctrica. Aquest ampli ventall de possibilitats enriqueix la conducció i permet explorar noves maneres d’aconseguir la màxima eficàcia al volant, ja sigui des del punt de vista de les prestacions pures o d’una conducció eficient i sostenible.