ELS PROVEÏDORS ESPANYOLS D'AUTOMOCIÓ ESPEREN CREAR 1.380 LLOCS DE TREBALL EN 2019

ELS PROVEÏDORS ESPANYOLS D’AUTOMOCIÓ ESPEREN CREAR 1.380 LLOCS DE TREBALL EN 2019

Sernauto estima lleugers creixements per a l’exercici 2019 respecte a l’anterior, tant en ocupació (+ 0,6%) com en facturació (0,5%).

Els proveïdors espanyols d’automoció, representats per Sernauto, preveuen que l’ocupació en el sector creixerà un 0,6% el 2019, el que suposaria crear 1.380 nous llocs de treball, que se sumarien als actuals 230.100 directes 372.800 si es tenen en compte els indirectes-.

En total, segons ha revelat l’associació en la presentació dels resultats de l’any 2018, s’han creat “gairebé 40.000 nous llocs de treball directes” en els últims cinc anys, dels quals 5.000 correspondrien a l’exercici passat.

Pel que fa a la facturació, Sernauto també espera incrementar els números lleugerament, un 0,5%, el que suposaria ingressar 185.500.000 d’euros més i arribar als 37.355.000 d’euros. En 2018, el creixement va ser d’un 2,6%.

Rècord d’exportació

L’ascens de les vendes es va deure al fet que es va marcar un nou rècord d’exportació amb 21.415.000 d’euros (+ 7%), el que suposa que el 57,6% del negoci es va generar a l’exterior. La caiguda de la producció a Espanya el 2018 va afectar els fabricants de components, que van reduir la seva facturació de primer equip al nostre país un 5,9%, situant-se en 10.270 milions d’euros. En canvi, la indústria de recanvis va créixer un 3,2%, fins als 5.485.000.

Tot i que el sector continua la seva tendència alcista, el director general de Sernauto, José Portilla, va reconèixer que s’està frenant aquest creixement, en part, per la incertesa, els aranzels i les tensions internacionals per temes com el Brexit.

Més preocupació per Espanya que per França

Preguntat per l’anunci de França de censurar els vehicles de combustió en 2040, el director general va assenyalar que preocupa més Espanya, i el Govern nacional ha donat tranquil·litat evitant la paraula prohibició en l’últim redactat.

Per la seva banda, la presidenta de l’associació, Maria Helena Antolín, va destacar que és complicat dir com seran els canvis a nivell ocupació amb la implantació de la electromobilitat perquè no se sap el que passarà, ni a quina velocitat va a canviar el mercat automobilístic. El que sí que ha aclarit és que el sector s’està adaptant.

En aquest sentit, Portilla ha defensat que tot i que els vehicles del futur incorporin menys peces, seguirà incrementant-se el valor añadidoque representen aquests components, amb qüestions com l’alleugeriment dels materials o dispositius claus per als cotxes autònoms, el que hauria de compensar el negoci.

Equipar els beneficis fiscals

En relació a la inversió en noves tecnologies, aquesta indústria va destinar 1.545 milions d’euros a R + D + I en 2018, el que suposa el 4,2% de la facturació. Precisament, en aquest punt demanen a l’Administració que equiparin els beneficis fiscals dels productes al dels processos, la qual cosa suposaria passar de l’actual 12% a un 25%.

També en el capítol del desemborsament realitzat per aquestes empreses cal destacar que es van destinar “més de 2.000 milions d’euros en incrementar i millorar les seves capacitats productives”.

Finalment, en relació a la recent visita organitzada per Sernauto i l’ICEX a la Xina, recolzada per la ministra d’Indústria, Reis Maroto, Portilla ha declarat que la intenció era demostrar als inversors del país asiàtic la capacitat d’Espanya per subministrar equips a els fabricants de vehicles.

De cara a la possibilitat d’establir fàbriques de bateries, el director general ha recordat que “es tracta d’una inversió brutal” de manera que seria convenient recórrer a la col·laboració publicoprivada. Alhora, ha donat especial rellevància al fet que s’estableixin subministradors d’aquests components al nostre país perquè “la bateria no viatja”: la d’un cotxe mitjà pesa uns 450 quilos, de manera que el convenient és que aquestes fàbriques estiguin a “uns 50-100 quilòmetres de ràdio “.