ELS SET ASSISTENTS SENSE ELS QUE JA NO PODRÍEM VIURE

ELS SET ASSISTENTS SENSE ELS QUE JA NO PODRÍEM VIURE

Són capaços de anticipar-se al conductor, prendre decisions com frenar i accelerar o, fins i tot, aparcar el cotxe. L’ús dels assistents podria reduir a la meitat els accidents a Espanya. Aquests sistemes contribueixen a una conducció cada cop més segura i còmoda i representen un primer pas cap al cotxe autònom.

El nostre cotxe és ple de càmeres, sensors i radars a la part davantera, la posterior i els laterals. No els veiem, però estan sempre actius mentre circulem. Són els assistents a la conducció que, tot i que no eviten que haguem de prestar la màxima atenció, sumen seguretat i ens aporten confort en els nostres trajectes diaris. El responsable d’aquests sistemes a SEAT, Marc Seguer, ens detalla set dels assistents que resulten més útils quan ens posem al volant:
1. Una frenada automàtica que evita xocs: El 30% dels accidents es produeix per col·lisions posteriors. Per prevenir aquest tipus de situacions, s’activa el Front Assist, que controla la distància del nostre cotxe respecte als altres vehicles o les persones que puguin creuar-se per davant. “Quan el conductor no reacciona davant d’un risc imminent de col·lisió amb el cotxe que ens precedeix o amb un vianant, el sistema primer li avisa i després frena automàticament si fos necessari”, explica Seguer.

2. Embussos menys estressants: Es calcula que a Espanya els conductors van passar una mitjana de 20 hores en embussos durant 2017. Frenar, accelerar, tornar a frenar de nou. Res resulta més esgotador que circular quan hi ha trànsit dens, habitual en les grans ciutats. “El Traffic Jam Assist assumeix aquestes maniobres perquè el conductor estigui més còmode”, afegeix l’expert. Podeu canviar de marxes automàticament, regulant la velocitat i mantenint la correcta distància de seguretat en cada situació.

3. Sense desviacions de carril: Mantenir-nos en el nostre carril pot ser més senzill amb una lleu correcció automàtica del volant. Amb una càmera frontal que reconeix les línies, el Lane Assist ens avisa quan estem a punt de desviar-nos, tant si circulem a baixa com a alta velocitat. “Com també pot corregir automàticament la trajectòria, evita situacions de perill davant possibles distraccions del conductor”, concreta Marc Seguer.

4. El vigilant de senyals: El Traffic Sign Recognition Assist està sincronitzat amb la càmera davantera del vehicle per detectar els límits de velocitat, la prohibició d’avançar o fins i tot un senyal de presència d’obres. “Aquest assistent funciona com el millor copilot, avisant-nos amb anticipació. La informació es mostra en el quadre d’instruments i podem també configurar un avís acústic per excés de velocitat “, afegeix.

5. Cap als angles morts: Perquè el conductor no tingui por als canvis de carril, un senyal visual situada al retrovisor, l’avisa quan s’acosta algun vehicle en el camp de visió fins ara invisible. El Blind Spot Detection funciona gràcies a dos radars que estan pendents del trànsit darrere i garanteix una conducció més segura.

6. Un viatge més còmode: El Adaptive Cruise Control permet fixar una velocitat de creuer constant i s’encarregarà d’accelerar i desaccelerar en funció del trànsit o frenarà automàticament, si cal, sense intervenció del conductor. “És especialment útil activar-lo en viatges de llarg recorregut, amb trànsit dens o fluid. Amb el pas dels quilòmetres, s’agraeix no haver de mantenir trepitjat el pedal de gas “, aconsella l’expert.

7. Aparcar sense tocar el volant: Amb l’ajuda d’unes càmeres que ofereixen una visió de 360º, el Park Assist maniobra per nosaltres. És capaç de calcular les distàncies per prevenir qualsevol col·lisió i, fins i tot, prendre el control del volant.

El desenvolupament d’aquest tipus d’assistents té com a objectiu contribuir a rebaixar la sinistralitat. Es calcula que els sistemes actuals podrien reduir a la meitat els accidents a Espanya, segons un informe de la Direcció General de Trànsit. “Gràcies a l’avançada tecnologia dels nostres vehicles, conduir és cada vegada més segur i còmode. Els assistents són avui dia els nostres millors aliats al volant i l’avantsala a la conducció autònoma “, conclou Marc Seguer