EMOCIONANT I MOLT DINÀMIC: AIXÍ ÉS EL DISSENY DEL MINI JOHN COOPER WORKS GP

EMOCIONANT I MOLT DINÀMIC: AIXÍ ÉS EL DISSENY DEL MINI JOHN COOPER WORKS GP

El MINI John Cooper Works GP transmet l’essència esportiva d’un MINI modern. Inspirat en els llegendaris èxits de la marca a les competicions de el món de l’motor, aquest model, limitat a només 3.000 unitats, transmet el màxim rendiment i ofereix un dinamisme sense concessions.

Una característica que es pot veure a l’instant en el disseny de l’cotxe: un exterior i un interior puristes, però que transmet una gran emoció i deixen entreveure els gens competitius GP com mai abans ho havien fet. El nou MINI John Cooper Works GP suposa la continuació de les també reduïdes edicions limitades de la sèrie John Cooper Works GP de 2013 i 2006.

Exterior: prestacions d’alt nivell amb un disseny que emociona

El frontal pla, amb un ampli ample de via, el gran faldó davanter, els voluminosos passos de roda i un aleró posterior visible fins i tot des de la part davantera, transmet a l’instant un dinamisme sense concessions. Els elements clàssics i característics de MINI, com els fars el·líptics i la graella hexagonal de l’radiador, garanteixen una clara sensació d’identitat i un alt valor de reconeixement. A el mateix temps, elements característics de John Cooper Works com l’entrada d’aire de l’capó i la graella hexagonal en forma de bresca amb el logotip GP a la graella de l’radiador, subratllen la percepció esportiva de l’frontal.

La vista de perfil de l’MINI John Cooper Works GP mostra que estem davant la silueta MINI més esportiva fins a la data. La interacció entre la zona d’estrenyiment de la finestreta i la línia de cintura ascendent crea una forma de falca al lateral que fa que el vehicle sembli estar accelerant fins i tot quan està parat. A sota d’aquesta línia, les voluminoses superfícies formen un conjunt d’allò més potent. El gran faldó davanter i el gran aleró de l’sostre confereixen a la vista lateral el màxim toc esportiu, a més de garantir un rendiment aerodinàmic òptim. El color de la carrosseria Racing Grey metal·litzat alterna entre el gris clar i el blau-violeta, la qual cosa crea una magnífica sensació de profunditat, mentre que el sostre i les cobertes dels retrovisors estan acabats en Melting Silver. Els elements cromats característics de la part davantera, lateral i posterior, com són els logotips de MINI, les manetes de les portes, la tapa de la boca d’ompliment de combustible, les motllures dels intermitents laterals i les vores dels fars, estan acabats en Schwarz de lluentor intensa en aquesta reduïda sèrie.

Sensació esportiva amb cridaners detalls de color i elements de fibra de carboni

El minimalisme deliberat pel que fa a forma i color se centra en la tecnologia, realçat encara més per detalls de color a Chili Xarxa de lluentor intensa i Rosso metal·litzat mat. L’ús de materials lleugers com la fibra de carboni optimitza la relació potència / pes, mentre que la distribució de pes entre eixos altament optimitzada promet la sensació de kart característica de MINI. El més destacat en la vista lateral són les cobertes dels passos de roda, també anomenades polaines, fetes de fibra de carboni.

Aquí s’utilitza billó de carboni reciclat elaborat a mà a la planta de Landshut. Per primera vegada, el teixit de fibra de carboni es veu directament i es mostra mitjançant la costura hexagonal negra. Mentrestant, la numeració en la polaina frontal mostra el nombre de producció d’aquesta reduïda sèrie. Les llandes forjades d’aliatge lleuger de 18 polzades amb disseny bicolor interpreten el cridaner tema de quatre radis de l’MINI John Cooper Works GP amb un estil d’allò més detallista. És la roda forjada de 18 polzades més lleugera que s’hagi muntat mai abans en un MINI, el que contribueix significativament a la reducció de pes.

La saga és un reflex de l’distintiu disseny frontal i lateral. El expressiu aleró de el sostre no és només una declaració d’estil esportiu, la seva forma també garanteix una pressió òptima sobre el sòl i encaixa a la perfecció amb la geometria de el vehicle. El mateix succeeix amb els difusors d’aire i les superfícies dels conductes d’aire de l’faldó. Situat al centre de la part inferior del darrere, el clàssic tub d’escapament doble recorda l’instant a l’ADN de John Cooper Works. El tub d’escapament doble d’acer inoxidable brillant està fabricat amb el major diàmetre possible i sobresurt d’una manera potent i elegant de l’difusor.