ENTREVISTA A VÍCTOR SARASOLA: "EL SECRET DE L'FIAT 500 ÉS SER FIDEL A SI MATEIX I EVOLUCIONAR"

ENTREVISTA A VÍCTOR SARASOLA: “EL SECRET DE L’FIAT 500 ÉS SER FIDEL A SI MATEIX I EVOLUCIONAR”

Presentat en públic en el passat Saló Internacional de l’Automòbil de Ginebra, el nou FIAT 500 Collezione ha estat el protagonista d’una emocionant gira a través de les principals capitals europees. Començant per Milà i seguint per Londres, Berlín, París i, finalment, Madrid.

En la seva presentació a Madrid, hem pogut parlar amb Víctor Sarasola, conseller delegat de FCA a Espanya i Portugal, i màxim responsable de les marques Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Abarth i Mopar a la Península Ibèrica.

La gamma FIAT 500 segueix creixent i ja s’han fabricat dos milions d’unitats d’aquest model. Quan es va llançar el nou FIAT 500 el 2007, ¿imaginava una història d’èxit així?

La veritat és que el 500 ha estat un model històric i això era una garantia d’èxit. Era difícil pensar que arribaríem als dos milions d’unitats, però ha demostrat que, amb els ingredients adequats, les icones es poden mantenir vius i triomfar.

Quin és, al seu parer, el secret de l’èxit del FIAT 500?

Ser fidel a si mateix. És un cotxe que ha mantingut l’esperit original i ha evolucionat amb els temps i les demandes dels clients. El secret ha estat ser fidel i evolucionar. És un cotxe que enamora, quan un ho veu té el desig de posseir-i utilitzar-lo. Sempre ha fet l’ullet als clients i connectar emocionalment amb ells. El 500 emociona i connecta amb la gent.

Com es manté en forma aquest model ?, perquè en el primer trimestre de 2018 s’ha batut el rècord de vendes d’aquest model, amb 60.000 unitats a Europa (ia Espanya va ser el cotxe més venut al març).

Gràcies a que llancem accions comercials per animar-lo i perquè ho actualitzem amb els elements que els clients ens demanen. També triomfa per les possibilitats de personalitzar cada un en funció de les seves necessitats.

El FIAT 500 està tornant oficialment al món de la moda i va començar concretament a Milà Per què?

La moda són sensacions, és disseny, és connectar emocionalment amb la gent. Bàsicament són els mateixos valors i actius que tenen FIAT i el 500.

Quins aspectes destacaria del FIAT 500 Collezione?

Hi ha elements de disseny molt interessants, colors específics com el Primavera, indicador d’aquesta temporada primavera-estiu. També hi ha elements que el personalitzen, com el seu propi nom, que ens evoca el món de la moda; i acabats interiors com la tapisseria. I també permet estar actualitzat, perquè el públic, especialment el jove, exigeixen molta connectivitat: el 500 ofereix totes aquestes funcions.