EQ POWER, PER PRIMERA VEGADA PER A LA CLASSE A I LA CLASSE B

EQ POWER, PER PRIMERA VEGADA PER A LA CLASSE A I LA CLASSE B

Els vehicles híbrids endollables constitueixen una tecnologia clau en el full de ruta de la conducció sense emissions directes. Mercedes-Benz Cars perfecciona sistemàticament els seus vehicles híbrids endollables sota el segell EQ Power.

Ara celebren la seva estrena tres models de la gamma compacta amb propulsió híbrida de la tercera generació: l’A 250 i (consum de combustible en el cicle mixt 1,5-1,4 l / 100 km, emissions de CO2 en el cicle mixt 34 -33 g / km, consum elèctric en el cicle mixt 15,0-14,8 kWh / 100 km) 1, a 250 i Sedan (consum de combustible en el cicle mixt 1,4 l / 100 km, emissions de CO2 a el cicle mixt 33-32 g / km, consum elèctric en el cicle mixt 14,8-14,7 kWh / 100 km) [1] i B 250 i (consum de combustible en el cicle mixt 1,6-1,4 l / 100 km, emissions de CO2 en el cicle mixt 36-32 g / km, consum elèctric en el cicle mixt 15,4-14,7 kWh / 100 km) 1. La introducció en el mercat d’aquests models tindrà lloc abans de finalitzar l’any. Les variants EQ Power de la Classe A i la Classe B reforcen l’ofensiva de models híbrids endollables de Mercedes-Benz, que té previst ampliar l’oferta a bastant més de 20 variants fins al 2020.

En els nous models compactes amb EQ Power prevalen el plaer de conducció en mode elèctric i la idoneïtat per a l’ús quotidià. Això queda patent si es fa una ullada als seus aspectes destacats:

70-75 km d’autonomia en mode elèctric (NEDC)
75 kW de potència elèctrica
160 kW de potència total
450 Nm de parell motor total
Velocitat màxima 140 km / h (manera elèctrica) / 235 km / h (valor absolut; Classe A compacte)
Acceleració de 0-100 km / h en 6,6 segons (Classe A compacte)
La tecnologia híbrida no restringeix pràcticament el volum del maleter.
Els vehicles de la gamma compacta de Mercedes-Benz equipen motors muntats en posició transversal. Per al canvi de doble embragatge 8F-DCT s’ha desenvolupat una unitat de propulsió híbrida de dimensions compactes que obeeix als mateixos principis tècnics que el component equivalent en els vehicles amb motor en posició longitudinal. Es tracta d’un motor síncron d’excitació permanent amb rotor interior. El estator està integrat de forma fixa a la carcassa de la unitat de propulsió. A l’interior del rotor del motor elèctric s’allotja l’embragatge humit de separació del motor, que opera amb baixes pèrdues. La refrigeració de l’estator i el rotor en funció de la demanda permet fer ús sense problemes de la potència màxima i de la potència en règim constant del motor elèctric.

Per primera vegada en un model de Mercedes-Benz, l’arrencada del motor de combustió interna quan es precisa la seva potència té lloc exclusivament mitjançant el motor elèctric; els híbrids compactes no disposen d’un motor d’arrencada convencional de 12 volts.

L’elevada potència total assegura altes dosis de plaer de conducció

El motor elèctric desenvolupa una potència de 75 kW. Juntament amb el motor de quatre cilindres i 1,33 litres s’aconsegueix així una potència conjunta de 160 kW (218 CV) i un parell motor total de 450 Nm. Gràcies al motor elèctric EQ Power, l’A 250 i i el B 250 i reaccionen de forma especialment espontània a l’accelerador i brinden unes prestacions considerables. El A 250 i, per exemple, és capaç d’accelerar de 0 a 100 km / h en 6,6 segons, i arriba a una velocitat màxima de 235 km / h (més dades tècniques a la pàgina següent).

L’acumulador elèctric és una bateria d’alt voltatge de ions de liti amb una capacitat total aproximada de 15,6 kWh, que pot carregar-se per connexió a una font externa d’energia elèctrica. Els models A 250 e i B 250 i poden carregar-tant amb corrent altern com amb corrent continu. La caixa d’endoll de càrrega necessària per a això es troba a la paret lateral dreta del vehicle. Si es connecten a una wallbox de 7,4 kW, els models compactes híbrids endollables es carreguen amb corrent altern (AC) en 1 h 45 minuts (càrrega del 10 al 100% SoC). Si s’utilitza corrent continu (DC), el temps de càrrega és d’uns 25 minuts per a un increment del 10 al 80%.

Les bateries procedeixen de Deutsche ACCUMOTIVE, una filial al 100% de Daimler. La bateria d’alt voltatge es refrigera per aigua i pesa uns 150 kg.

Pràctica disposició dels components

Un innovador sistema d’escapament permet una disposició dels components summament pràctica. El tub d’escapament no s’estén fins a l’extrem posterior del vehicle, sinó que acaba en el centre, sota el pis del vehicle. En conseqüència, el silenciador del darrere està integrat al túnel central. La integració del dipòsit de combustible en l’espai de muntatge de l’eix allibera l’espai necessari per muntar la bateria d’alt voltatge sota dels seients del darrere. En conseqüència, el volum del maleter del A 250 e i el B 250 i no disminueix pràcticament en comparació amb els models amb propulsió convencional.

Atès que els vehicles compactes empren tècnica híbrida endollable de tercera generació, fan gala de totes les seves funcions. Entre elles destaca especialment l’estratègia de mode de servei basada en el trajecte, que té en compte, entre altres informacions, les dades cartogràfiques, la topografia, les disposicions en matèria de velocitat i el trajecte previst. L’estratègia de mode de servei contempla la totalitat de l’itinerari previst, i proposa la manera de conducció elèctric als trams en què resulta raonable.

Amb la introducció de MBUX (Mercedes-Benz User Experience), les antigues maneres de servei Plug-in de tots els models EQ Power es converteixen en programes de conducció. És a dir, tots els models híbrids endollables de Mercedes-Benz disposen dels nous programes de conducció «Electric» i «Battery Level». Aquests programes formen part de l’equipament dels híbrids compactes des de la seva introducció. Al programa «Electric» es gaudeix de les prestacions màximes de la propulsió elèctrica. El motor de combustió interna es connecta només si el conductor activa el kick-down trepitjant l’accelerador a fons. A més, al programa «Electric» és possible seleccionar la intensitat de recuperació mitjançant les lleves situades darrere del volant. Les lleves de canvi en el volant permeten seleccionar cinc nivells diferents de recuperació energètica (DAUTO, D +, D, D-i D- -).

A això se sumen els programes de conducció Comfort, ECO i Sport. Amb ajuda d’aquestes maneres, el conductor pot prioritzar la conducció elèctrica, accentuar el dinamisme mitjançant la propulsió combinada o atorgar preferència al motor de combustió, per exemple, per estalviar autonomia en manera elèctrica.

Un component important de confort és la preclimatización abans d’arrencar el vehicle, ja que el A 250 e i el B 250 i disposen d’un compressor elèctric per a l’aire condicionat. La preclimatización es pot activar també còmodament a través d’un smartphone. No menys impressionant és la massa màxima remolcable dels models híbrids compactes, que puja a 1.600 kg (amb frens).