ES LIMITEN ELS SONS D'ADVERTÈNCIA PER ALS COTXES ELÈCTRICS

ES LIMITEN ELS SONS D’ADVERTÈNCIA PER ALS COTXES ELÈCTRICS

L’agència federal dels EUA, NHTSA, ha fet marxa enrere a la notícia que va donar el 2019 sobre permetre un menú a la carta de sons. Ara s’ha limitat la possibilitat d’elecció per als vehicles elèctrics que van a una velocitat fins a 30 quilòmetres per hora.

Des de l’arribada dels nous cotxes elèctrics es va obrir un debat sobre els beneficis i els desavantatges que comportava el silenci en la conducció. Per això, ia causa dels perills que ha comportat no fer soroll, es va proposar l’elecció de sons d’advertiment per als vianants. De fet, han sorgit empreses, professionals i músics especialitzats en propostes del soroll artificial per als possibles vehicles elèctrics a velocitats baixes. Tot i això, l’autoritat en matèria de seguretat viària dels Estats Units acaba de llançar un gerro d’aigua freda sobre la creativitat dels sons a la carta per als cotxes propulsats per bateries.

L’agència federal dels EUA, NHTSA, ha anunciat que el que es va confirmar el 2019 sobre permetre un menú a la carta de sons per a vehicles elèctrics que van a una velocitat de fins a 30 quilòmetres per hora, no es durà a terme. Ara, es limitaran les possibilitats d’elecció del senyal acústic per evitar atropellaments, a causa de la manca de dades de seguretat.

Les probabilitats que un vehicle elèctric atropelli un vianant són un 19% més altes que les d’un turisme de combustió interna. Coincidint amb l’augment de les vendes de vehicles amb la nova propulsió silenciosa, va augmentar un 13% la xifra de vianants morts en atropellaments i va assolir 7.342 persones el 2021. Per això, l’organisme ha recalcat que han de fitar més el so que els cotxes elèctrics e híbrids han d’emetre perquè els vianants puguin reconèixer de la manera més clara que han de tenir precaució per l’arribada d’aquests vehicles.

SONS D’IMITACIÓ A LA UE
Tots els cotxes elèctrics que es venen des del 2021 a Europa compten amb un so artificial similar al d’un cotxe de combustió que s’activa a velocitats per sota de 20 km/h, amb una intensitat entre 58 i 75 decibels.

De fet, després de l’arribada de la normativa europea, algunes marques han experimentat el nou so amb encàrrecs a músics, com Matthew Dear que va compondre una melodia electrònica per utilitzar-la al Mustang Mach-E.